Wifi via HotSpots stopt

  • 23 June 2020
  • 0 reacties
  • 313 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

KPN biedt vanaf 1 augustus alleen nog KPN Premium HotSpots aan

Alle KPN klanten kunnen gebruikmaken van gratis wifi via HotSpots. Een deel van deze HotSpots zijn van Fon. Dat is een bedrijf waar wij mee samenwerken. Maar vanaf 1 augustus stopt deze samenwerking en bieden wij jou alleen nog onze eigen Premium HotSpots aan. 

Minder gebruikers van Fon HotSpots

Tegenwoordig hebben we grotere mobiele databundels. Ook zijn deze databundels binnen de hele EU te gebruiken. Hierdoor zien we dat het gebruik van de Fon HotSpots sterk is afgenomen en daarom stoppen we onze samenwerking. Wel kun je nog steeds gratis onze eigen Premium HotSpots gebruiken.

Meer informatie over onze HotSpots.


Wat betekent dit voor jou?

Gebruik je nu nog Fon HotSpots? Dan veranderen er vanaf 1 augustus een paar dingen:

Verandering inloggen gebruikersnaam Je gebruikersnaam “uw 06-nummer@kpn-fon.nl” of “zelfgekozen naam”@kpn-fon.nl waar je mee inlogt op zowel Fon HotSpots als Premium HotSpots, wordt automatisch aangepast. We vervangen @kpn-fon.nl door @kpnwifi.nl. Op de inlogpagina’s zie je dit vanzelf. Voorbeeld: 0612345678@kpn-fon.nl wordt dan 0612345678@kpnwifi.nl.

Gastnetwerk in jouw modem Heb je ooit een deel van je wifi in jouw modem (Experia box) opengezet voor anderen via een Fon Gastnetwerk? Dan kreeg je daardoor ook toegang tot Fon HotSpots in het buitenland. Nu is dat niet meer nodig. Daarom zetten wij vanaf medio augustus 2020 jouw Fon Gastnetwerk uit. Weet je niet meer of je dit vroeger hebt gedaan? Controleer dit dan makkelijk via deze servicetool. Zorg dat je hierbij verbonden bent met je wifinetwerk om de instellingen te veranderen of te controleren.


Premium HotSpots blijft bestaan

We hebben op 4500 locaties in binnen- en buitenland Premium HotSpots. Deze kun je nog steeds gratis gebruiken. Kijk voor meer informatie op kpn.com/hotspots.


Veelgestelde vragen:


Ik heb een KPN Fon Hotspots account. Kan ik hiermee ook inloggen voor de KPN Premium HotSpots?

Nee, dit is niet mogelijk. Vanaf 1 augustus verandert je inlognaam. Het gedeelte @kpn-fon.nl vervangen we door @kpnwifi.nl . Heb je al een KPN HotSpots account? Dan verandert er niks. Je kunt nog steeds met hetzelfde account inloggen op onze Premium HotSpots op openbare locaties zoals restaurants, vliegvelden en treinstations.

Ik was Telfort klant en ben begin dit jaar overgezet naar KPN. Kon ik de FON HotSpots gebruiken?

Nee. Als wij je mobiele abonnement hebben overgezet van Telfort naar KPN, dan kon je geen gebruikmaken van Fon. Voor jou verandert er nu dus niets. Wel blijf je profiteren van de oude Telfort voordelen zoals bijvoorbeeld MB's meenemen.

Ik heb nog een app voor Fon. Blijft de app werken?

De app voor FON kan je blijven gebruiken voor FonSpots in het buitenland maar wordt niet langer ondersteund door KPN en je kan je account ook niet langer gebruiken.

Kan ik door deze verandering mijn internetabonnement opzeggen?

Wil je door deze verandering jouw internetabonnement aanpassen of opzeggen? Dan kan dat tot 1 augustus 2020.


0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer