Beantwoord

Wifi voor thuiswerken tuinhuis zonder draden door tuin

  • 9 December 2020
  • 7 reacties
  • 473 keer bekeken

Graag zou ik met het vele thuiswerken in ons tuinhuisje/verbouwde garage willen werken maar helaas is daar geen wifi. In huis is erg weinig plek om thuis te kunnen werken. Het is lastig om door de tuin kabels te trekken zonder de hele tuin overhoop te halen dus graag draadloos. Het huisje ligt ongeveer 13 a 15 meter van het huis vandaan. Weet iemand een oplossing zonder kabels/draden door de tuin te hoeven leggen? Graag met naam en toenaam van wat ik nodig heb want ik heb er zelf weinig verstand van. Ik zie wel soortgelijke vragen in het forum maar net niet helemaal gelijk. Groeten Ingrid

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 December 2020, 21:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Dat zal heel moeilijk worden eigenlijk onmogelijk. Met een beetje geluk heb je op 10mtr afstand nog wifi maar dan houdt het wel op. Je zal echt met een kabel aan de slag moeten

Hallo @Ingridvg een mogelijkheid is zogenaamde powerlines set, van Devolo bijvoorbeeld, aan te schaffen inclusief ingebouwd stopcontact en eventueel ingebouwde wifi.

De 1e van de 2 sluit je met een LAN-kabel aan op het modem en de powerline zelf steek je in een VRIJ stopcontact, dus niet in een meerdelig stopcontact erbij steken, bij voorkeur geaard voor een optimale verbinding, want de aarddraad doet dan mee en de 2e sluit je ook aan op een VRIJ geaard stopcontact en daar kun je met een LAN-kabel je laptop of pc mee verbinden. De wifi-functie kan handig zijn omdat je dan een extra wifipunt hebt voor apparaten die alleen draadloos kunnen zoals een smartphone of een tablet.

Succes.

 

powerline met wifi

 

 

Badge +19

@JanD dat ik dit nou van jou moet lezen:joy: . jij bent over het algemeen toch ook niet echt een voorstander van draadloze verbindingsets??

@JanDdat ik dit nou van jou moet lezen:joy: . jij bent over het algemeen toch ook niet echt een voorstander van draadloze verbindingsets??

Hallo @Joep1965 , dat klopt, ik heb mijn laatste set (van Ziggo) laatst aan de kringloop gegeven, maar als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.:relaxed:

Hier eenzelfde vraag :

https://forum.kpn.com/internet-9/wifi-in-de-schuur-505698?postid=1055879#post1055879

Fijn dat jullie allemaal zo meedenken. Wat ik begrijp is dat een kabel toch beter is. Betekent dit dan dat de kabel vanaf het modem naar buiten moet de grond in? Een kabel langs het paadje in de grond lukt nog wel. De uitdaging zit in de plek waar het ‘t huis uit moet en het huisje in moet. Ik hoopte natuurlijk op een simpele oplossing :wink:

Eerst maar eens met een powerlineset aan de gang en wordt dat niks dan wordt het toch graven :grin:

Bedankt allemaal!!!

Groeten Ingrid

Je hoeft niet perse de meest logische of kortste afstand te nemen voor een bedraadde verbinding. Je kan tot 100 meter kabellengte gaan. Kan b.v. hoog door de lucht. Vie een ventilatie rooster o.i.d. Of gewoon naast een paadje of je drapeert het door een heg. Wel uitkijken dan dat je in de zomer hem niet met de heggeschaar raakt. Er zijn ook wel wat stevigere kabels bedoeld voor in de grond of met UV-bestendige coating. Ook hele platte, maar zie zijn meer voor binnen onder de vloerbedekking b.v.