Beantwoord

wifi wachtwoord gewijzigd nu problemen

  • 6 June 2020
  • 7 reacties
  • 334 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Na het wijzigen van mijn wifi wachtwoord op de experia box v10 heb ik problemen met het inloggen op het wifinetwerk. 

Sommige apparaten hebben toegang tot het netwerk met het nieuwe wachtwoord. Sommige apparaten niet, daar krijg je de melding wachtwoord onjuist op. Als ik dan op een van deze apparaten het oude wachtwoord invul krijg ik wel toegang tot het netwerk, vervolgens worden alle apparaten die al op het netwerk zitten met het nieuwe, correcte wachtwoord eruit gegooid. 

Kortom, een erg merkwaardige situatie. 

Ik heb al geprobeerd mijn modem te resetten door 15 seconden met een paperclip de resetknop in te drukken. 

Graag advies.

MVG.

  1. Filz
icon

Beste antwoord door Nick83 6 June 2020, 17:24

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

 Hoi @Douwe F, Bijzondere situatie inderdaad. Hoe heb je het wachtwoord gewijzigd?
Wat je kunt doen is het netwerk verwijderen/vergeten en helemaal opnieuw inloggen.
Mocht dit niet werken dan kun je een proberen nogmaals een reset uit te voeren, maar dan net even anders. Druk de reset button én herstel knop gelijktijdig in totdat alle lampjes uitgaan.
 

Ik ben benieuwd of dit wat oplevert. Succes! 

Net de geadviseerde reset manier geprobeerd maar de situatie is onveranderd. Ik heb de online servicetool van kpn gebruikt om het wachtwoord te wijzigen. Daarna ben ik naar http://192.168.2.254 gegaan en daar zag ik staan dat mijn nieuwe wachtwoord inderdaad juist ingesteld was.  

Ik ben er overigens achter gekomen dat de apparaten die toegang tot het netwerk krijgen met het oude wachtwoord, wél verbinding met het netwerk maken maar niet daadwerkelijk met het internet.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u versterkers? Accespoints? Wifipunten? 2de wifirouter?

Ik heb een 1 wifi versterker (en 2 google chromecast)…

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een 1 wifi versterker

Van KPN? Is het een witte vierkante?

Het lag aan de wifi versterker! Ik heb het inmiddels kunnen oplossen :)

Dank Nick voor het op het juiste spoor zetten

Reputatie 7
Badge +17

Wahaha, @Douwe F Dit is makkelijk opgelost. Well done @Nick83
Mocht je problemen hebben met de versterker of wifi bereik, dan kun je altijd de WifiManager doorlopen. 
:sunflower:

Reageer