Beantwoord

Wifi werkt niet na update KPN Box 12 met SuperWifi

  • 3 February 2022
  • 14 reacties
  • 873 keer bekeken

Goedemorgen,

wij hebben vannacht de automatische update gehad voor onze KPN box 12 met twee superwifi punten.

We hebben eigenlijk tot nu toe nooit de netwerknaam of het wachtwoord veranderd, dus in principe zouden er geen problemen moeten ontstaan met de mobiele apparaten op het WiFi.. toch?

helaas blijkt in de praktijk nu dat enkel het bekabelde internet nog werkt en WiFi nergens meer :/

3 pubers, 1 puberende kleuter in quarantaine en een thuiswerkende partner raken al lichtelijk in paniek.


Ik hoop echt dat iemand hier het antwoord heeft hoe dit op te lossen. 
 

bvd!

Roos

& de rest

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 9 February 2022, 11:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Zie je nog wel het wifi netwerk op jouw mobiele apparaten?

Welk wachtwoord gebruikte je voorheen dan? Was dat het wifi wachtwoord dat op de "super"WiFi's staat?

Ja, het WiFi netwerk is nog zichtbaar, maar geeft een fout aan die ik eigenlijk niet zo goed begrijp..

 

 

En het wachtwoord is het standaard wachtwoord wat achterop de kpn box staat. We zijn afgelopen jaar verhuisd en eerlijk gezegd nog niet aan toe gekomen om alles aan te passen 😅

nu wonen wij ook niet zo dichtbevolkt en zullen ze niet snel wat willen proberen gok ik.

Reputatie 7

Zou het kunnen zijn dat het wachtwoord nu het wifi wachtwoord is dat op de sticker aan de achterzijde van de V12 staat?

 

Log anders eens met een bekabeld aangesloten PC in op de V12 via https://mijnmodem.kpn en stel daar de naam van de wifi en het wachtwoord opnieuw in

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop inloggen op http://mijnmodem.kpn?

Ik ben nu de laptop aan het aansluiten op de box. 

Ook hier problemen met de Wifi na de update van het modem van afgelopen nacht. Na wat reset acties van de SuperWifi punten werkt het weer. Echter is de snelheid een stuk minder dan voor de update en ook valt de verbinding af en toe zo maar weg. Dat is erg lastig met thuiswerken.

Reputatie 7

Ook hier problemen met de Wifi na de update van het modem van afgelopen nacht. Na wat reset acties van de SuperWifi punten werkt het weer. Echter is de snelheid een stuk minder dan voor de update en ook valt de verbinding af en toe zo maar weg. Dat is erg lastig met thuiswerken.

Tip: Configureer via de Extra WiFi optie twee losse wifi netwerken met verschillende  SSID's, één voor 2.4GHz en één voor 5GHz. Zet de "gewone" wifi uit en verbindt jouw apparaten met het 5GHz wifi netwerk als ze 5GHz ondersteunen en anders met het 2.4GHz wifi netwerk.

Ook hier problemen met de Wifi na de update van het modem van afgelopen nacht. Na wat reset acties van de SuperWifi punten werkt het weer. Echter is de snelheid een stuk minder dan voor de update en ook valt de verbinding af en toe zo maar weg. Dat is erg lastig met thuiswerken.

Tip: Configureer via de Extra WiFi optie twee losse wifi netwerken met verschillende  SSID's, één voor 2.4GHz en één voor 5GHz. Zet de "gewone" wifi uit en verbindt jouw apparaten met het 5GHz wifi netwerk als ze 5GHz ondersteunen en anders met het 2.4GHz wifi netwerk.

Heb je een tip hoe ik kan vinden welke apparaten op welke functioneren? Want ook hier valt de snelheid op sommige punten tegen.

Reputatie 7

Als ze niet kunnen verbinden met 5GHz dan gebruik je 2.4GHz.

Apparaten die alleen 2.4GHz ondersteunen zien 5GHz netwerken meestal ook helemaal niet.

De meeste computers, telefoons en tablets ondersteunen 5GHz. Het zijn de andere (IoT) apparaten zoals bewakingscamera's, slimme thermostaten, stofzuigers, etc. die vaak alleen met 2.4GHz overweg kunnen.

Reputatie 7
Badge +15

@RoosVanderHulst Welkom op het forum! 

Ik zie dat @wjb je al supergoed helpt! Is het met zijn tips gelukt om er uit te komen? 

Zou het kunnen zijn dat het wachtwoord nu het wifi wachtwoord is dat op de sticker aan de achterzijde van de V12 staat?

 

Log anders eens met een bekabeld aangesloten PC in op de V12 via https://mijnmodem.kpn en stel daar de naam van de wifi en het wachtwoord opnieuw in

Als ze niet kunnen verbinden met 5GHz dan gebruik je 2.4GHz.

Apparaten die alleen 2.4GHz ondersteunen zien 5GHz netwerken meestal ook helemaal niet.

De meeste computers, telefoons en tablets ondersteunen 5GHz. Het zijn de andere (IoT) apparaten zoals bewakingscamera's, slimme thermostaten, stofzuigers, etc. die vaak alleen met 2.4GHz overweg kunnen.

 

 

Helaas pindakaas.. 

Nu een tijdje verder en vanaf het moment dat we alles opnieuw ingesteld hebben niks dan geprut met de wifi.. :(
Om de haverklap valt het weg en schakelen de telefoons over naar 4G. 
tablets en laptops worden gedisconnect. 

Vooral voor de kids en thuiswerkende man (zo'n 4 uur per dag online vergaderingen en afspraken) een klein drama.. 
Ik zit alweer een paar uur met google en het forum op de laptop (ingelogd op het modem), maar kom er met mijn beperkte kennis niet uit. 

Nog briljante tips? Hoe krijgen we weer een stabiel netwerk zonder geneuzel?

 

Badge +19

Heb je dit soort dingen in huis?

 

Nee, we hebben de witte super wifi punten in huis. twee stuks.Â