Vraag

Wifi wordt alsmaar slechter. Wat kan ik hieraan doen?

  • 22 October 2021
  • 34 reacties
  • 264 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond,

Al een aantal weken werkt onze WiFi selectief. Als ik thuis ben gekomen duurt het een tijd voordat mijn telefoon de WiFi pakt. Op andere apparaten (laptop, tv, tablet) kan er vaker niet dan wel verbinding gemaakt worden. Het signaal wordt wel ontvangen, er is vol bereik, er kan alleen geen verbinding worden gemaakt.

Wat kan hieraan gedaan worden? Router resetten hebben we al gedaan.…

Groet Rozemarijn 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Goedenavond,

Al een aantal weken werkt onze WiFi selectief. Als ik thuis ben gekomen duurt het een tijd voordat mijn telefoon de WiFi pakt. Op andere apparaten (laptop, tv, tablet) kan er vaker niet dan wel verbinding gemaakt worden. Het signaal wordt wel ontvangen, er is vol bereik, er kan alleen geen verbinding worden gemaakt.

Wat kan hieraan gedaan worden? Router resetten hebben we al gedaan.…

Groet Rozemarijn 

Welk modem heeft u?En dsl of glas?

Reputatie 1

Box12

Eerlijk gezegd zou ik dan 0800-0402 bellen en om een v10 vragen.Die is een heeelstuk beter.

Reputatie 1

Bedankt voor je tip! We gaan bellen..... dit is zo vervelend!

Ik ervaarde precies hetzelfde probleem.De monteur had toen een v10 geplaatst.

Bedankt voor je tip! We gaan bellen..... dit is zo vervelend!

Ik en de monteur zijn beide helemaal niet blij met de box 12.

Bedankt voor je tip! We gaan bellen..... dit is zo vervelend!

Als ze zeggen dat het niet kan moet je vragen of ze een verzoek bij de logistieke afdeling kunnen indienen.

Laat je nog even weten of het gelukt is en zodra hij binnen is hoe hij bevalt?

Reputatie 1

Yes ga ik doen! Bedankt voor je hulp!

Badge +19

De Wi-Fi van de box 12 is echt niet slechter dan gemiddeld.  Er zal wat anders aan de hand zijn. Sowieso kan je geen voorkeur aangeven qua modem.  De kans is heel groot dat je weer de box 12 krijgt want de v10 wordt ingezet voor andere lijntypes. Bijv. Sneller internet buitengebied en pairbonding. 

De Wi-Fi van de box 12 is echt niet slechter dan gemiddeld.  Er zal wat anders aan de hand zijn. Sowieso kan je geen voorkeur aangeven qua modem.  De kans is heel groot dat je weer de box 12 krijgt want de v10 wordt ingezet voor andere lijntypes. Bijv. Sneller internet buitengebied en pairbonding. 

Ik heb problemen met de box 12 gehad en kreeg zonder gemaar een v10.Ook voor tv heb ik een speciaal type ontvanger kunnen kiezen.

is het gelukt? @RozemarijnvE 

Reputatie 7
Badge +10

Goedenavond,

Al een aantal weken werkt onze WiFi selectief. Als ik thuis ben gekomen duurt het een tijd voordat mijn telefoon de WiFi pakt. Op andere apparaten (laptop, tv, tablet) kan er vaker niet dan wel verbinding gemaakt worden. Het signaal wordt wel ontvangen, er is vol bereik, er kan alleen geen verbinding worden gemaakt.

Wat kan hieraan gedaan worden? Router resetten hebben we al gedaan.…

Groet Rozemarijn 

 

Is dat enkel een Box12? Of zitten daar ook Superwifi’s bij?

Reputatie 1

We hebben een monteursreset gedaan, daarna werkte alles prima.

Echter nog geen 24 uur later werden er alweer willekeurig apparaten uitgegooid.

Heel lang met KPN gebeld ook vandaag, eigenlijk geen oplossing. Wifi van het modem anders in moeten stellen online, maar ook dit helpt niet. Volgende advies was dan maar alles bekabeld doen maar dat lijkt me niet de oplossing.

@DennisA78 er zitten ook superwifipunten bij.…

Apparaten vinden de wifi wel, op volle sterkte. Maar kunnen geen verbinding maken, want die 'wordt steeds onderbroken'. 

De KPN medewerker die ik sprak had verder geen oplossingen meer....… Is een V10 dan echt de oplossing denken jullie?

Reputatie 7
Badge +10

De Box12 zet zijn eigen wifi  jet automatisch uit als er Superwifi’s worden aangesloten. Dit is beter van wel want naadloos overschakelen werkt dan minder. Wellicht dat het dit soort problemen veroorzaakt. 

Onderste knopje links 15sec ingedrukt houden. Wifi lampje gaat uit.

 

Reputatie 1

@DennisA78 de wifi van de Box12 staat al uit..... Ik zette hem nu juist aan haha

Reputatie 7
Badge +15

@RozemarijnvE Excuus voor de late reactie. Wat vreemd dat de verbinding dus goed lijkt te zijn maar dat je er steeds uit gegooid wordt. 

Hoe is de situatie op dit moment? Ervaar je nog hetzelfde probleem?

Reputatie 1

@Rutger_ 

Ja, we ervaren nog steeds hetzelfde probleem....

@Rutger_

Ja, we ervaren nog steeds hetzelfde probleem....

Met de v10 of box 12?

Reputatie 7
Badge +10

Valt er iets te zien aan de lampjes van de Box12 en de Superwifi’s?  Op het moment dat je geen contact kan maken.

 

Ik weet dat er volgende week updates gepland staan voor de Box12 mbt stabielere sofware. Maar dit gaat om Box12 zonder Superwifi’s dus daar heb je nu niks aan.

 

Bij wijze van test zou je de superwifi’s eens uit kunnen zetten, de wifi van de Box12 weer aan zetten, en dat eens testen. Loop dan eens naar buiten en weer terug bijvoorbeeld. Geeft dat verbetering?  Want dan zou je het in de Superwifi’s moeten zoeken. Hoe zijn die aangesloten en waar? 1e bekabeld bij de Box12? 2e draadloos boven?

En hoe is het als je de wifi van de box 12 zelf gebruikt?

Reputatie 1

Valt er iets te zien aan de lampjes van de Box12 en de Superwifi’s?  Op het moment dat je geen contact kan maken.

 

Ik weet dat er volgende week updates gepland staan voor de Box12 mbt stabielere sofware. Maar dit gaat om Box12 zonder Superwifi’s dus daar heb je nu niks aan.

 

Bij wijze van test zou je de superwifi’s eens uit kunnen zetten, de wifi van de Box12 weer aan zetten, en dat eens testen. Loop dan eens naar buiten en weer terug bijvoorbeeld. Geeft dat verbetering?  Want dan zou je het in de Superwifi’s moeten zoeken. Hoe zijn die aangesloten en waar? 1e bekabeld bij de Box12? 2e draadloos boven?

 

Geprobeerd, maar ook dit werkt niet.... Op m'n telefoon vindt hij de wifi direct, maar kan geen verbinding maken omdat hij er steeds uit wordt gegooid.…

Het bizarre is ook dat het 6 maanden probleemloos heeft gewerkt en nu in ene zo slecht. Wij hebben niks veranderd.....

 

 

Geprobeerd, maar ook dit werkt niet.... Op m'n telefoon vindt hij de wifi direct, maar kan geen verbinding maken omdat hij er steeds uit wordt gegooid.…

Het bizarre is ook dat het 6 maanden probleemloos heeft gewerkt en nu in ene zo slecht. Wij hebben niks veranderd.....

Toevallig een huawei??

Reputatie 1

 

 

Geprobeerd, maar ook dit werkt niet.... Op m'n telefoon vindt hij de wifi direct, maar kan geen verbinding maken omdat hij er steeds uit wordt gegooid.…

Het bizarre is ook dat het 6 maanden probleemloos heeft gewerkt en nu in ene zo slecht. Wij hebben niks veranderd.....

Toevallig een huawei??

Nee...

Reputatie 7
Badge +10

Vreemd dit. Dus zowel de wifi van de Box12, als de wifi van de Superwifi’s ervaar je hetzelfde probleem mee. En alle lampjes blijven branden?

Bekabelde apparaten vallen nooit uit? Tv ontvanger bijvoorbeeld. 

En het is dus niet alleen je telefoon maar ook andere apparaten die geen verbinding kunnen maken.

 

Lijkt dat er dan toch iets loopt te storen.

Zijn er toevallig DVS stekkers in je woning? Of nog andere wifiversterkers.

Gaat dit om een glasvezel of koperverbinding?

 

Heb je wel eens een wifi analyser app gebruikt? Om alle wifisignalen inzichtelijk te maken.