Vraag

wifi6 is vereist door apple IOS

  • 6 October 2020
  • 8 reacties
  • 95 keer bekeken

Aangezien IOS steeds beveiligswaarschuwingen stuurt ontstaat het risico van wegvallen van verbindingen.

Vandaar dat ik wifi6 wil als trouwe klant. 
 

vg

 

hans van Stiphout


8 reacties

Aangezien IOS steeds beveiligswaarschuwingen stuurt ontstaat het risico van wegvallen van verbindingen.

Vandaar dat ik wifi6 wil als trouwe klant. 
 

vg

 

hans van Stiphout

Beste Hans,

 

Welkom op het forum. KPN gaat niet zomaar een modem vervangen wat nog goed werkt. Ook niet aan ‘trouwe’ klanten.

Is de wifiverbinding al eens weggevallen dan? Waar ondervind u momenteel hinder van?

 

Reputatie 3
Badge +1

Even een vraagje kan u apparatuur wel overweg met WIFI 6?? bij Apple kan alleen de iPhone11 hiermee overweg, en binnenkort ook de nieuwe iPads, maar zelfs de duurste Macbook pro heeft geen ondersteuning voor wifi6. welke apparatuur gebruikt u nu??

 

Reputatie 7
Badge +24

De melding op IOS gaat over wpa3. Niet over WiFi 6. WiFi 6 bied geen enkele vorm van extra veiligheid.

En KPN heeft nog geen router met wpa3 ondersteuning.

@Stipsenior Ik neem aan dat u internet wel gewoon werkt op het apparaat van Apple?

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Stipsenior en welkom hier op het KPN forum :)

 

Wat is de letterlijke melding van IOS? Zoals @Jeroen Ruiter al aangeeft, ruilen we een Experia Box die niet defect is niet om. Daarbij is lang niet alle apparatuur al geschikt voor Wi-Fi 6. Werkt het internet wel gewoon op ja Apple apparaat?

Hallo @JanZ_ , onderstaand een Apple-link met de bewuste tekst(en)

https://support.apple.com/nl-nl/HT202068

Het belangrijkste is dat TKIP niet meer gebruikt wordt.

Bij de V10 bijvoorbeeld kun je WPA/WPA2 en WPA2 instellen.

Als @Stipsenior WPA/WPA2 in zijn modem heeft staan hoeft hij/zij dat alleen maar te wijzigen in WPA2 en op te slaan.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Stipsenior , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld!

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Stipsenior , omdat ik niks meer van je heb vernomen ga ik dit topic sluiten. Desondanks hoop ik wel dat je iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld :)

Reageer