Beantwoord

Wifimanager wekt niet goed

  • 23 August 2020
  • 4 reacties
  • 168 keer bekeken

Hoe dan,Meerder malen KPN-klantenservice gebeld voor een probleem dat makkelijk is uit te leggen. Het gaat om een eigen gekochte wifiversterker die kapot is gegaan. Nu heb ik geen wifiverbinding meer op zolder en een slechte verbinding op de eerste etage. Omdat KPN adverteert met superwifi is mij verteld dat ook ik hier recht op zou hebben. Mij is aangeraden dit met de wifimanager aan te vragen. Het probleem is dat de manager geen rekening houdt met een ruimte waar geen wifi-ontvangst is. Deze stuurt je steeds weer terug waar wel ontvangst is. Soort van LOOP waar je niet uitkomt. Dit heb ik besproken met de klantenservice en nogmaals doorlopen. Deze heeft met de betreffende afdeling gesproken en daar is het volgende uitgekomen. Ik blijk geen recht te hebben op superwifi omdat de manager het eenmaal zo aangeeft. GGGrrrr. Een nieuwe klant krijgt het allemaal en ik niet. Dus moet het doen met zeer slecht en geen wifi bereik in mijn huis. In februari eindigt mijn laatste telefoonabonnement waarvan ik er vijf heb bij KPN. Inclusief KPN TV, internet en bellen. Inmiddels alles laten noteren in mijn KPN dossier. Ook dat ik in februari alles op zeg. Bah, ben zeer teleur gesteld in KPN. Johan 😠
icon

Beste antwoord door Joep1965 23 August 2020, 13:42

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +19

U krijgt inderdaad geen super wifi's. Wel de experia wifi's. Die moeten bekabeld worden aangesloten. Die krijgt u als de snelheid gemeten is door de wifimanager en onder de 20 mbt/s is. De wifimanager moet wel zorgvuldig gedaan worden. Zorg er voor dat de verbinding niet wordt verbroken. Stel u haalt op de eerste etage 15Mbt/s dan heeft het natuurlijk geen zin om naar de tweede etage te gaan. Bij de laagst gemeten snelheid blijft u een paar minuten staan en wacht op de uitkomst.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @5Johan5 en welkom hier op het forum!

 

Allereerst vind ik het erg jammer om te lezen dat je zo ontzettend teleurgesteld bent in KPN. Je geeft aan dat je is verteld dat ook jij als bestaande klant recht hebt op de Super Wi-Fi en ik denk dat het daar mis is gegaan. Als bestaande klant kun je in aanmerking komen voor gratis KPN Experia Wi-Fi, dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en in de regel zorgt dit voor de gewenste verbetering. Wanneer iemand geen kabels kan/wil trekken, is de Super Wi-Fi een prima alternatief omdat je bij dit systeem alleen het eerste punt bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box en de overige punten kunnen in een stopcontact. Hier zijn (uiteraard) wel kosten aan verbonden. Iemand die nu nieuw klant bij ons wordt, kan er voor kiezen om een setje (Super Wi-Fi) gratis te krijgen. Dit betreft een welkomstaanbieding. Kiest men voor de gratis Super Wi-Fi dan krijgt men geen korting op het abonnement, het is dus het een of het ander. Toen jij in het verleden klant bij ons bent geworden, heb je ook gebruik kunnen maken van een actie (waarschijnlijk in de vorm van een korting). Wat is de uitkomst van de Wi-Fi Manager wanneer je hem doorloopt zoals @Joep1965 hierboven aangeeft? In ieder geval zou de KPN Experia Wi-Fi er voor moeten zorgen dat je op de eerste verdieping en op zolder goede Wi-Fi hebt. We zouden het ontzettend jammer vinden mocht je hierom besluiten ons te verlaten; KPN gaat echt heel ver in de ondersteuning van je Wi-Fi signaal en bieden een uitstekende oplossingen aan voor wanneer je problemen ervaart met de Wi-Fi. 
 

Hallo, Ik vind belangrijk dat KPN en andere providers zich goed moeten realiseren dat de overstap bonus erg aantrekkelijk is. Dat maken jullie zelf. Deze staat niet in verhouding tot het blijven als klant. Nieuwe klanten krijgen vaak 3 wifi boosters of een hoge korting. Als je ieder (of om de twee) jaar zou overstappen profiteer je meer als klant blijven. Dus om nu te schermen dat ik al mijn korting heb gehad vindt ik hierbij dat je deze moeten wegstrepen. En zeker als je kijkt hoe lang ik al klant ben. Blijft nog over dat ik geen goede wifi in mijn huis heb. Dit is alleen op te lossen met een mesh Wi-Fi-systeem omdat bekabeld niet kan. Ik kan in februari 2021 overstappen met 5 mobile abonnementen tv internet. Mocht ik dit doen, Wanneer ben ik dan weer welkom als nieuwe klant bij KPN? Groet, Johan

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de toelichting @5Johan5.

 

Als je zoveel mogelijk wilt profiteren van alle kortingen, acties en aanbiedingen, dien je elk jaar van provider te switchen. Of het je dat waard is, is natuurlijk een tweede maar daar ben je uiteraard vrij in. KPN is nu eenmaal geen prijsvechter en dat zullen we ook nooit worden. We zetten primair in op service en kwaliteit en niet op prijs. Iedereen die nieuw klant wordt, kan altijd eenmalig gebruik maken van een mooie welkomstactie. KPN ziet je weer als nieuwe klant op het moment dat er op het desbetreffende adres minimaal 6 maanden lang geen diensten van KPN actief zijn geweest. 

Reageer