Beantwoord

Wifitest stopt

  • 1 December 2020
  • 9 reacties
  • 74 keer bekeken

Hallo, Omdat mijn wifi te wensen overlaat dacht ik, ik zal via de KPN-site de wifitest doen. Tot en met het meten gaat dat goed. Dan wordt - na de internet verbinding getest te hebben, aangegeven dat verbeteringen nodig zijn(met een viertal punten) en dat dit automatisch kan. Mijn modem schakelt dan ook uit en start weer op. Maar dan houdt de test op en schakelt de app naar de hoofdpagina, zodat ik niet verder kom. Bij een eerdere poging een paar weken geleden zag je nog de resultaten van de verbetering en een advies. Nu dus niets meer. En dat zeker een keer of vijf achter elkaar! Dus ik stop er maar mee….

icon

Beste antwoord door SjoerdBB 8 December 2020, 23:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Tegen welke problemen loop je aan wat de wifi betreft?

Mijn modem staat op de eerste etage. Op de benedenverdieping en de zolder is de wifiverbinding slecht. Ook na de verbeterde instellingen. Dus ik dacht dit wellicht met wifiversterkers op te lossen. Als dit tenminste het probleem is. Maar omdat ik geen resultaten krijg kan ik dit niet zien.

Badge +19

Doe de wifimanager nog een keer heel zorgvuldig.  Zodra je snelheid onder de 20Mbit/s blijf je staan. Een minuut of 5. Zorg er in ieder geval voor dat je de verbinding niet verliest.  Als je op de 1ste verdieping bent en een snelheid van 10Mbit meet hoef je natuurlijk niet meer naar de 2de etage te gaan. 

Dank voor je suggestie. Gedaan zoals je zegt. Maar na bericht dat wifi-instellingen worden aangepast logt MijnKPN automatisch uit en kan ik weer opnieuw beginnen. Dus helaas.

Reputatie 7
Badge +20

En op een ander apparaat? Lukt het dan?

Bart_Z: alle apparaten geprobeerd. Maar steeds het zelfde: Als de Experiabox v9 wordt geherstart om de instellingen te verbeteren krijg je het scherm om opnieuw te inloggen en zijn de resultaten dus verdwenen. 

Reputatie 7
Badge +20

Wel bijzonder dat het op geen een van de apparaten lukt. Ik wil nog graag eens meekijken. Zou je jouw profiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant, hoor ik graag van je als je dat hebt gedaan. 

Bart_Z: gedaan. Inmiddels ook de 2 superwifi punten aangeschaft en geïnstalleerd. Dat werkt in ieder geval wel inmiddels. Dus ik denk dat daarmee de zaak wel is opgelost. Hoewel het inderdaad wel bijzonder is...

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal super. Veel plezier ervan. 

Mocht er weer iets zijn, laat het dan weten.Â