Beantwoord

Wifiverbinding valt vaak uit of gedeeltelijk weg

  • 5 August 2020
  • 13 reacties
  • 112 keer bekeken

Sinds enkele maanden heb ik enkele malen per dag wegvallende wifiverbinding.

 

Dit lijkt mij niet juist en wil dan ook contact met KPN hierover hoe dit op te lossen.  Heb boven al een wifiversterker staan. 

 

Mvrgr 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 16 August 2020, 16:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Minoesj Welkom op het forum. Wat vervelend dat je al zo lang last hebt van een wegvallende wifi verbinding. Je geeft aan dat dit sinds een paar maanden het geval is, is er in die periode iets verandert? Ook heb je dus al een wifi versterker, is dit een versterker van KPN of is deze zelf aangeschaft? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan betekenen! 

Reputatie 7
Badge +15

@Minoesj Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Nee nog steeds zelfde probleem. Aan de telefoon werd door een mdw van KPN gezegd dat ze niet het gehele huis faciliteren mbt WiFi verbinding...... Echt frustrerend. 

 

Ik verwacht toch een redelijke oplossing aangeboden te krijgen maar niet dat KPN er niets aan kan en wil doen. 

Badge +19

Welk type Wi-Fi versterker heb je staan?

Reputatie 7
Badge +15

@Minoesj Ik zie dat er op dit moment 1 Experia wifi aangesloten zit. Heb je een mogelijkheid de Wifi Manager eens te doorlopen? De resultaten hiervan kan ik hier namelijk inzien, dan kan ik op basis daarvan bekijken of er iets is dat ik nog voor je kan betekenen. 

U heeft gevraagd of ik de WiFi manager wilde gebruiken, dit heb ik al vele malen gedaan maar de verbinding is nog steeds slecht. Heb 2 KPN wifi versterkers in huis staan en nog steeds haperend internet. Dit kan toch niet de bedoeling zijn.

 

Is hier een oplossing voor? Over 3 mnden loopt ab. af en ga ik wsl naar andere provider. Eentje die mij wel stabiel wifi kan bieden. 😥

Wij hebben exact hetzelfde @Minoesj ! Drama

Badge +19

@Minoesj zijn beide versterkers bekabeld aangesloten?

Jazeker zijn de wifiversterker bekabeld. Dit heeft niet bijgedragen aan de verbetering van wifiverbetering, vaakt vaak uit en is zowel beneden als boven hetzelfde. Matige tot slechte ontvangst.

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Wifi is heel handig maar als niet goed gaat een lastig probleem. De wil vanuit kpn om te helpen is er wel alleen het is soms heel lastig omdat wifi van heel veel extreme factoren afhankelijk is. En vaak door mensen te veel apparatuur tussen wordt gezet.

Vaak is het beste om vanaf begin weer terug te gaan en netwerk vanuit daar weer op te bouwen. Dus begin bij de modem, stel die goed in, daarna de versterker plaats die op juiste lokatie en dan pas de rest. 

Reputatie 7
Badge +15

@Minoesj Op het moment dat ik de gegevens uitmeet dan zie ik maar 1 versterker in het netwerk. Weet je zeker dat beide goed geconfigureerd zijn? Anders zou ik inderdaad willen adviseren de stappen van @rpkoops eens te volgen. Hoe je de Experia wifi het beste kunt configureren vind je hier

Het configureren is door een KPN monteur gedaan. Zou het kunnen dat er 1 wifi versterker stuk is, beiden zien er hetzelfde uit en zitten in het stopcontact 🤔

Reputatie 7
Badge +15

@Minoesj Het zou natuurlijk altijd kunnen dat er 1 versterker stuk is. De kans is echter heel klein, de kans dat hij niet juist verbinding maakt of bijvoorbeeld de verbinding is verloren is vele malen groter. Heb je een mogelijkheid eens in te loggen op de Experiabox? Dit kun je doen door in een internetbrowser in de adresbalk 192.168.2.254 in te toetsen. Hier krijg je dan een inlogscherm, als er nog niet eerder ingelogd is dan kun je hier gewoon op inloggen klikken en zelf een wachtwoord instellen. Mocht je eerder een wachtwoord hebben ingesteld kun je hiermee inloggen. Als je ingelogd bent dan zie je onder LAN instellingen de aangesloten apparaten, mag ik vragen welke apparaten je hier ziet?