Beantwoord

Wil Experia Box omruilen vanwege slecht wifi

  • 28 August 2019
  • 5 reacties
  • 177 keer bekeken

Zojuist voor de 2e keer gebeld met de vraag of ik een andere modem/router kon krijgen ivm haperingen in de wifi....2x afgescheept en wordt als klant niet serieus genomen....
Het enige wat ik vraag is een andere nieuwere router/modem om problemen op te lossen.
Andere acties hebben tot op heden geen zin gehad.

Vind het echt heel kwalijk dat ik zo als klant wordt behandeld en dat KPN niet wil meewerken aan een oplossing.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 30 August 2019, 11:13

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +19
Balen dat je Wi-Fi slecht is. Het gebeurt zelden dat het modem de oorzaak is. Welke andere acties heb je gedaan en welk type modem heb je?
Hoi Joep ben jij van kpn ?
z
Badge +19
Nee dat ben ik niet. Ik probeer met je mee te denken. Een medewerker reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor de medewerker en jezelf. De namen van de medewerkers zijn groen.
Doorgaans is een niet optimaal (!) functionerend Wi-Fi geen reden om een modem/router (ExperiaBox) te vervangen, tenzij het een overjarig model is; welk model heb je?
De kwaliteit van Wi-Fi is namelijk vaker niet dan wel direct afhankelijk van de EB, maar veel meer van muren, vloeren, isolatie, Wi-Fi van de buren, magnetrons en ga zo maar door.
Heb je de WiFi tuner al geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @stefan18 Van harte welkom hier op het KPN Forum. Goed dat je je vraag hier stelt. Ik zie dat je al wat toelichting hebt gekregen van @Joep1965 en @Henk2304 Hier op het KPN Forum zijn zowel klanten actief als medewerkers van KPN. Joep en Henk behoren tot de eerste categorie en zij denken graag met andere forumleden mee. Dat is de essentie van dit Forum. KPN-medewerkers zoals ik zorgen dat informatie goed vindbaar is en gesprekken tussen klanten goed verlopen. Uiteraard kan ik je ook helpen bij zaken waar ingrijpen vanuit KPN vereist is.

Over jouw probleem dan. Wifi werkt niet lekker, geef je aan, en ik sluit me volledig aan bij wat is gezegd. Het omwisselen van een Experia Box is daar vaak niet de juiste oplossing voor. Het is sowieso een heel goed idee om de wifi tuner te doorlopen. Deze tool meet je wifi, doet ter plekke enkele aanpassingen en komt met advies. Daar heb je meer aan dan een Experia Box omruilen, zonder dat je weet waar het probleem zit. Het laat natuurlijk onverlet dat ik het erg jammer vind dat je je niet serieus voelt genomen door de collega's van de klantenservice.

Reageer