Beantwoord

Wil geen glasvezel

  • 4 March 2020
  • 13 reacties
  • 2671 keer bekeken

Badge

ik wil geen geen geen glasvezels want dat zijn voor de bedrijven aub aub

 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Tycha 4 March 2020, 20:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge

en ik wil het ook niet hebben het is voor bedrijven gesnapt

maar wel emailen

 

Reputatie 7
Badge +11

Je bent niets verplicht hoor @Anja.vdmeer 

Hallo @Anja.vdmeer , niemand verplicht je om glasvezel te nemen, maar komen ze in jouw huis een glasvezelpunt aanleggen zou ik dat zeker toelaten. Als dat punt er zit wil nog niet zeggen dat je het ook af moet nemen. Mocht je besluiten geen glasvezelpunt aan te laten leggen, wat nu gratis is, en je besluit later alsnog over te stappen op glasvezel kan het een hele dure zaak worden omdat men dan speciaal voor jou moet komen.

Glasvezel is niet meer iets alleen voor bedrijven, het is een stabielere verbinding dan xDSL, dat je nu waarschijnlijk hebt.

Ik ben het wel met je eens dat als je bij glasvezel kiest voor een (super)hoge snelheid, inderdaad, dat is alleen iets voor bedrijven, maar je kunt in de regel als particulier gewoon voor de basissnelheid kiezen, in de regel iets van 50/50Mbit/s, iets wat voor de meeste huishoudens meer als voldoende is. Nu heb je waarschijnlijk als xDSL-klant TOT 50/5Mbit/s.

Ik hoop dat zo e.e.a. wat duidelijke is inzake glasvezel.

 

Er zijn gebieden waar KPN naast koper verbindingen ook glasvezel aanbiedt. In dat soort gebieden worden de komende tijd de koper verbindingen uitgeschakeld en overgezet naar glasvezel.

Overigens is glasvezel zeker niet alleen voor bedrijven. Een paar miljoen particuliere aansluitingen zijn daar een mooi bewijs van. Ik zou graag willen dat ik ook glasvezel zou kunnen krijgen, maar jammer genoeg zit dat er hier niet in. Dus wees maar blij met glasvezel!

Vindt het ook maar onzin ..waarom veranderen als je tevreden bent ?.. en dat gepush om het te doen van kpn zeer irritant ..brief ontvangen dat als je glasvezel wou via die brief kon aangemelden ,niet gedaan wederom een brief ?? Ik netjes gebeld ik heb geen interesse nodigde die me uit de websiminar te volgen 17-3 jl,niet aan deelgenomen want nogmaals mijn snelheid ben ik tevreden over woon maar met 2 man hier .komen ze me aan de deur !?? Binnen 3 dagen bellen uhm bel net niks want ik hoef het niet .vraag maar aan de volgende bewoner als ik er ooit uitga 

En daarbij eerder dat ik dan de snelheid krijg waarvoor ik die glasvezel krijg,zijn we 6 tot 12 maanden verder koekoek 😂 

Reputatie 7
Badge +24

En daarbij eerder dat ik dan de snelheid krijg waarvoor ik die glasvezel krijg,zijn we 6 tot 12 maanden verder koekoek 😂 

Als er straks glasvezel ligt, dan word het kopernetwerk uitgeschakeld. U heeft dan dus geen internet meer. KPN blijft geen 2 netwerken naast ondersteunen. Glasvezel is ter vervanging van uw huidige koperaansluiting. 

Uh nou zo is t mij niet verteld ..kan zo'n kastje laten installeren maar die hoef ik niet te gebruiken kan later alsnog maar dat zou dan veel gaan kosten.maar mijn internet zou niet weg gaan met of zonder glasvezel zeiden ze..hzo “vrijwillig “ moeten ze T gewoon verplicht doen en niet iemand een keuze geven die er dus eigenlijk niet is 

Reputatie 7
Badge +24

Als het kastje 1maal binnen is, dan kost het u later niets meer als u het later wilt gaan gebruiken. 

Het uitzetten van het kopernetwerk duurt ook nog wel een paar jaar. Dus je hebt nog even de tijd. Maar in sommige gebieden in Nederlands is het al gebeurt. En het gaat overal gebeuren waar KPN glasvezel aanlegd. KPN blijft geen 2 netwerken ondersteunen, dat is veel te duur.

Mij in eerste instantie ook verteld dat abo niet verplicht is. Ook niet als je wel het kastje laat aanleggen. En nu duwt KPN het door mijn strot. Ben echt laaiend hierover want ik heb geen behoefte aan glasvezel. Ik hoef me daarvoor toch niet te verantwoorden of te verdedigen? 

Mij in eerste instantie ook verteld dat abo niet verplicht is. Ook niet als je wel het kastje laat aanleggen. En nu duwt KPN het door mijn strot. Ben echt laaiend hierover want ik heb geen behoefte aan glasvezel. Ik hoef me daarvoor toch niet te verantwoorden of te verdedigen? 

Hallo @Gesuino , het is wel verstandig het glasvezelaansluitpunt gratis in de meterkast te laten monteren. Als je dat nu niet doet blijft de kabel in de openbare stoep zitten voor je huis. Besluit je later alsnog om glasvezel te nemen kan het een boel geld gaan kosten omdat KPNNetwerk al het werk apart moet gaan doen wat ze nu al gratis voor je doen bij akkoord.

Als de aansluiting in je meterkast zit ben je verder tot niets verplicht. KPN probeert je wel te paaien voor een abonnement met leuke welkomstkortingen e.d., maar daar hoef je je uiteraard niets van aan te trekken. 

Succes.

 

Mij in eerste instantie ook verteld dat abo niet verplicht is. Ook niet als je wel het kastje laat aanleggen. En nu duwt KPN het door mijn strot. Ben echt laaiend hierover want ik heb geen behoefte aan glasvezel. Ik hoef me daarvoor toch niet te verantwoorden of te verdedigen? 

Hallo @Gesuino , het is wel verstandig het glasvezelaansluitpunt gratis in de meterkast te laten monteren. Als je dat nu niet doet blijft de kabel in de openbare stoep zitten voor je huis. Besluit je later alsnog om glasvezel te nemen kan het een boel geld gaan kosten omdat KPNNetwerk al het werk apart moet gaan doen wat ze nu al gratis voor je doen bij akkoord.

Als de aansluiting in je meterkast zit ben je verder tot niets verplicht. KPN probeert je wel te paaien voor een abonnement met leuke welkomstkortingen e.d., maar daar hoef je je uiteraard niets van aan te trekken. 

Succes.

 

Hallo Jan,
Zie mijn reactie in ander topic (sorry, nu vond ik deze. ben nieuw hier). Het annuleren van de afspraak monteur die KPN eenzijdig maakte lukt dus gewoon niet. In de app heb ik gevraagd om te annuleren maar dat kan niet. Dus nu komt monteur volgende week en die laat ik niet binnen. Het is pure intimidatie.

Reputatie 7
Badge +10

Hallo Jan,
Zie mijn reactie in ander topic (sorry, nu vond ik deze. ben nieuw hier). Het annuleren van de afspraak monteur die KPN eenzijdig maakte lukt dus gewoon niet. In de app heb ik gevraagd om te annuleren maar dat kan niet. Dus nu komt monteur volgende week en die laat ik niet binnen. Het is pure intimidatie.

 

Dan laat je de monteur toch niet binnen. Ze bellen meestal als ze onderweg zijn, dus dan kun je dat gelijk melden. Je bent inderdaad niks verplicht, tot het moment dat KPN het kopernetwerk uitzet. Dan kun je alleen nog maar naar Ziggo overstappen.