Beantwoord

Win 10 wifi connectie via Experia Wifi faalt

  • 3 June 2019
  • 2 reacties
  • 138 keer bekeken

Ik heb een probleem met 1 device in het netwerk. Een win10 laptop kan wel verbinden via de v10a router, maar niet correct via de Experia Wifi (wel verbonden volgens Windows, geen internet, ping werkt niet) Alle andere devices werken probleemloos op beiden.

Het lijkt er op dat win10 de wifi verbinding met de v10a ziet als een privé netwerk en de verbinding met de Experia Wifi als een openbaar netwerk. Als ik de eigenschappen van de verbinding naar de Experia Wifi opvraag, dan kan ik deze niet wijzigen van openbaar naar privé. Ik vermoedde eerst wellicht iets met de windows firewall. (weinig kennis meer van Windows helaas)

Echter: als ik contact maak vanaf die laptop met het guest network (alleen op 2.4 actief) werkt het probleemloos.

Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Marina_ 5 June 2019, 16:53

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Mark'75, Welkom op het forum .Het type Experia Box en Experia WiFi, zenden 2 verschillende wifi signalen uit (2.4 GHz en 5 GHz). Je geeft aan dat het goed is dat het via de 2.4Ghz wel werkt. Dit kan ik verklaren. Als beide signalen dezelfde naam (SSID) hebben kan dit problemen geven; niet alle apparatuur 'snapt' even goed hoe ze hier mee om moeten gaan. Wanneer je beide signalen een afzonderlijke naam geeft, kan je eigen apparatuur vervolgens zien dat dit 2 verschillende Wi-Fi signalen zijn. Je kunt deze namen wijzigen door gebruik te maken van onze servicetool. Ik ben benieuwd of het na deze aanpassing goed gaat. Ik hoor graag van je 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Mark'75, Ik heb niets meer van je gehoord. Hopelijk heeft mijn advies nog geholpen aan een betere WiFi verbinding. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer