Beantwoord

Wordt glasvezel wel of niet aangelegd?

  • 22 March 2024
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Een paar jaar terug kwam de KPN in voorjaar/zomer glasvezel bij ons in de straat leggen, en dat zou dan in oktober in de appartementen doorgetrokken worden. Afijn, dat is dus nog steeds niet gebeurd, maar vertraging kan voorkomen en mijn huidige internet werkt prima.


Maar nu zag ik vandaag in mijn KPN app “Goed nieuws, er komt glasvezel bij u in de de buurt!” Dus ik dacht mooi, gaat het eindelijk gebeuren. 

 

Maar als ik dan op de link klik krijg ik na een postcode check prompt bericht dat men bij mij al klaar is en er om technische redenen niet aangelegd kon worden, maar ik kan wel een offerte aanvragen. 

 

Dat lijkt mij vreemd aangezien ik nog niets heb gehoord over het aanleggen en al die mooie oranje kabel uiteindjes nog buiten bij de voordeur van het complex omhoog steken. 

Wat is hier aan de hand? Gaat er nou wel of niet glasvezel aangelegd worden? Zou graag duidelijkheid krijgen. 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 22 March 2024, 16:33

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi @Lavender . Dat is een goede vraag.

Om te beginnen: Ben jij eigenaar van de woning? Of huur je?  Mocht je huren, kun je bij je verhuurder navragen hoe het zit met glasvezel? Mocht je zelf eigenaar zijn, laat dat hier ook even weten. Dan analyseren we het verder. 

Voor de goede orde:  je bent hier bij het provider gedeelte.   Alles met betrekking tot de aanleg wordt geregeld door: https://netwerk.kpn.com/

Ik wil met liefde meekijken en advies geven. Maar als het om praktische dingen gaat, is dat je ingang. 

Hoi Erwin, dank voor het antwoord. 

Dat is een goeie, ik ben niet eigenaar van de woning, maar huurder. Dan zal ik inderdaad eerst eens navragen bij de verhuurder hoe het ermee zit, als die daar verder over gaat kan die hopelijk duidelijkheid geven en heb ik hier voorlopig niets nodig.

Vind ik het wel nog wat typisch dat de KPN websites and app aan de ene kant roepen “Het komt!” en aan de andere kant zeggen dat het niet kan. Schept wel wat onduidelijkheid. 

Maar nogmaals dank!

Ik ben wel benieuwd.  De website is niet altijd even actueel of juist. 

Maar jouw verhuurder heeft uiteraard wel een zegje in of we daar uberhaupt mogen aanleggen  Mocht je meer info hebben, laat maar weten. 

Reageer