Beantwoord

WPA3 melding

  • 25 October 2020
  • 11 reacties
  • 521 keer bekeken

Heb Experiabox ZXV10 en krijg sinds kort de melding op mijn iPhone dat de beveiliging zwak is en dat WPA /WPA2 (TKIP)vervangen moet worden door WPA2/WPA3 (AES).

Hoe kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Anonymous 26 October 2020, 12:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Henk, welkom hier. 

WPA3 is nog niet beschikbaar, WPA2 wel en dit ook wat wij gebruiken. Waar zie jij deze melding precies op je iPhone? Heb je hier ook een screenshot van? 

Deze melding zie ik bij instellingen/ WiFi bij de geselecteerde router. (Experiabox) WPA/WPA2(TKIP) moet vervangen worden door WPA2 /WPA3 ( TKIP)

Deze melding verschijnt sinds de laatste update van iPhone

Reputatie 7
Badge +24

Nee, TKIP moet AES worden.

Hallo @Henk van der Hoek , gewoon WPA2 in je modem vastzetten en niet WPA/WPA2.

Als je ook nog de keus hebt voor TKIP of AES dan inderdaad AES kiezen.

 

Beste JanD Dank je! Gaan we proberen.

Ik heb ook last van dezelfde melding op mijn iphone! Hoe kan ik WPA2 vast zetten in mijn modem??

Ik heb ook last van dezelfde melding op mijn iphone! Hoe kan ik WPA2 vast zetten in mijn modem??

Hallo @Desiedeh , inloggen in je modem met 192.168.2.254 en dan bij de wifi beveiliging kijken of er WPA2 staat i.p.v. WPA/WPA2 en dit zonodig aanpassen.

Als er nog een aanvullend vakje voor TKIP/AES staat dan alléén voor AES kiezen en alles opslaan.

Welk merk en type mode heb je?

 

WPA3 is volgens deze zelfde KPN site wel beschikbaar in de vorm van de Experia 12, maar alleen voor nieuwe klanten. Mijn Iphone en Ipad vertellen me dat WAPO 2 niet veilig is., ik wil zsm de Experia 12 box. 

WPA3 is volgens deze zelfde KPN site wel beschikbaar in de vorm van de Experia 12, maar alleen voor nieuwe klanten. Mijn Iphone en Ipad vertellen me dat WAPO 2 niet veilig is., ik wil zsm de Experia 12 box. 

Hallo @KPNF , welk merk en type modem heb je nu?

Even inloggen in je huidige modem, als al daar onder wifi beveiliging staat WPA/WPA2 dit aanpassen naar alléén WPA2. Heb je tevens een vakje voor TKIP/AES, kies dan alleen voor AES en sla de gegevens op, dan ben je weer helemaal bij.

KPN vervangt alléén defecte modems en modems die naar de normen van KPN niet meer aan de eisen voldoen.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

WPA3 is volgens deze zelfde KPN site wel beschikbaar in de vorm van de Experia 12

Klopt niet. Ook de KPN Box ondersteund nog geen WPA3. Kijk maar:

Geen andere mogelijkheid dan WPA2 Personal.

Reputatie 7
Badge +21

WPA3 is volgens deze zelfde KPN site wel beschikbaar in de vorm van de Experia 12, maar alleen voor nieuwe klanten. Mijn Iphone en Ipad vertellen me dat WAPO 2 niet veilig is., ik wil zsm de Experia 12 box. 

@KPNF

Zoals @JanD al aangeeft, verstrekt KPN alleen een nieuw modem als de oude defect is of niet meer aan de hedendaagse eisen voldoet. WPA3 is daar zeker nog geen reden voor.

De KPN Box 12 heeft die optie trouwens ook nog niet beschikbaar, die box is daar alleen “technisch geschikt” voor. Een toekomstige software update is nog nodig. Zie dit topic