Beantwoord

Zeer lage uploadsnelheid

  • 8 January 2021
  • 13 reacties
  • 195 keer bekeken

Sinds een aantal dagen heb ik een zeer lage uploadsnelheid en een verlaagde downloadsnelheid. Dit geldt ook voor een bekabelde verbinding met het modem. Bekabeld was de snelheid voorheen ongeveer 40 mbps down / 8 mbps up. Sinds een aantal dagen is dit echter teruggezakt naar 26 mbps down / 0,8 mbps up. Iemand een idee hoe dit kan? En belangrijker: wat de oplossing hiervoor is?

Ik heb het modem al uit het stroom gehaald, en gereset, zonder resultaat. Het betreft een KPN Box 12 met coax aansluiting in de meterkast.

icon

Beste antwoord door Cyriel190 9 January 2021, 21:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Dat zal niet met coax zijn maar met koper. Wat is er aangesloten op het modem qua randapparatuur? Gebruikt u dit soort dingen? 

 

Dank voor je reactie.Koper bedoelde ik inderdaad. Qua randapparatuur is er een bekabelde KPN wifiversterker, 2 tv-ontvangers, een Xbox en een laptop aangesloten. Ik maak geen gebruik van dergelijke apparaten zoals die in de afbeelding staan.

Badge +19

Daar wordt ik blij van dat je die niet gebruikt. Als je bekabeld meet heb je dan alle randapparatuur los gehaald?

Als ik alle randapparatuur loskoppel (en dus via wifi meet op mijn iphone), lijkt de downloadsnelheid weer op normaal niveau te liggen. De uploadsnelheid daarentegen is nog steeds dramatisch… Bekabeld heb ik nog niet geprobeerd.

 

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

Bij deze

Badge +19

Helder. Wat je zelf nog kan doen is het kabeltje tussen het modem en israpunt vervangen maar ik gok er op dat er in het isra oxidatie is ontstaan of iets dergelijks. Of juist aan de andere kant. Daar zal een monteur naar moeten kijken. Een moderator gaat reageren maar het is erg druk. De wachttijd is momenteel ca 5 dagen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Reputatie 4
Badge +4

Beste Cyriel190,

Zou je eens de DSL status van je modem hier willen plaatsen?

Zie:

 

Met vriendelijke groet,

Ice Minelandr

Joep1965: het kabeltje heb ik al vervangen; geen verandering helaas. Wat betreft het israpunt; ik woon in een nieuwbouwhuis uit 2017, dus ik zou oxidatie in het israpunt eerlijk gezegd niet verwachten.. of komt dit vaker voor bij relatief nieuwe isra’s?

Hallo Ice Minelandr, zie hieronder. Als ik de data goed begrijp komt er op dit moment niet meer dan 919 kbps up in mijn modem binnen? Dit lijkt dus aan KPN te liggen.

 

Reputatie 4
Badge +4

Beste Cyriel190,

Dank voor de screenshot. 

Er komt momenteel inderdaad 39 mbit/s down en 0,9 mbit/s up binnen.

 

Zou u eens foto kunnen maken van het isra punt, waar het modem op aangesloten is?

 

Met vriendelijke groet,

Ice Minelandr

 

Er komt dinsdag een KPN monteur langs. Ik heb nu  namelijk testen uitgevoerd met 2 verschillende modems en verschillende kabels, zonder resultaat. Daarnaast ook beide modems al gereset en alle randapparatuur afgekoppeld. Ik krijg dus het vermoeden dat het probleem in de verbinding zelf zit, en niet zozeer in de apparatuur.