Vraag

Zeer slechte draadloze verbinding, modem staat in de garage

  • 29 April 2023
  • 6 reacties
  • 83 keer bekeken

Beste,

ik ben sinds januari aangesloten op internet en mobiele telefoon,en het internet is DRAMA.

Ik ben nu een week bezig om goed internet te krijgen,maar niks hoor.

beneden in garage staat het modem,en ik werk boven.

tot het modem 100 mbit’s daarna 30 geen doorkomen aan.

conclusie u moet 70 euro betalen om het probleem op te lossen,maar volgens mij koop ik iets wat het goed moet doen tot boven aan toe.

als ik een wasmachine koop,en er doet maar 1 programma dan komen ze dat ook repareren,volgens mij heb je kopers bescherming voor dit product.

mocht het niet opgelost worden dan stap ik in mei over,want dan komt er een prijs verhoging,en kan ik als nog van jullie af.

groet boer-wuurman

Admin: Mobiele nummer verwijderd en nieuw topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

@Boerwuurman  U verwacht toch niet dat het bereik van wifi verder is dan een meter of 8? En dat zonder belemmeringen?

Dan moeten ze dat niet als zodanig verkopen ik had het probleem vermeld om dat er er boven geen kabel van kpn lag

Reputatie 7
Badge +24

Dan moeten ze dat niet als zodanig verkopen ik had het probleem vermeld om dat er er boven geen kabel van kpn lag

En wat dan nog? Dat er geen kabel naar boven ligt is uw probleem. Niet het probleem van KPN. U zult zelf voor die kabel moeten zorgen. Dat gaat KPN niet gratis voor uw doen.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Boerwuurman en welkom hier op ons forum.

Heel irritant natuurlijk dat je problemen ervaart met je draadloze verbinding. Helaas kent wifi ook zijn beperkingen en het lijkt erop dat jij daar nu tegenaan loopt. Het modem zendt je wifi signaal uit en die staat dus op de begane grond in de garage; dit betekent dat jouw wifi signaal niet alleen een redelijke afstand moet overbruggen, het zal onderweg naar boven ook de nodige obstakels tegenkomen in de vorm van deuren en/of muren. Geen enkele provider die je de garantie gaat geven dat wifi in zo'n situatie optimaal gaat werken. Daar zijn wel oplossingen voor in de vorm van wifi versterkers (KPN super wifi). Deze kun je voor een gereduceerd tarief aanschaffen door de KPN wifi manager te doorlopen.

 

Dan moeten ze dat niet als zodanig verkopen ik had het probleem vermeld om dat er er boven geen kabel van kpn lag

En wat dan nog? Dat er geen kabel naar boven ligt is uw probleem. Niet het probleem van KPN. U zult zelf voor die kabel moeten zorgen. Dat gaat KPN niet gratis voor uw doen.

Wat @Nick83 zegt is correct; je zult zelf voor een kabel moeten zorgen, dat is echt je eigen verantwoordelijkheid (want jouw woning). Hopelijk heb je iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld!

Je betaald toch ook je waterrekening als er geen kraan naar zolder loopt? En je watermaatschappij komt helemaal niet langs om een kraantje boven te plaatsen. Klagen dat je huis koud is terwijl je wel een gascontract hebt helpt ook niet als je zelf geen CV en radiatoren aanschaft. Geen stopcontact in de schuur om je fiets op te laden? Je kunt Enexis of Liander gaan bellen, maar die gaan absoluut niets doen. KPN biedt tenminste nog een optie om het voor je op te lossen tegen 70 euro + materiaal en werk. Je kunt ook zelf een eigen gekozen electricien inhuren, staat je helemaal vrij. 

 

"als ik een wasmachine koop,en er doet maar 1 programma dan komen ze dat ook repareren,volgens mij heb je kopers bescherming voor dit product". 

Klopt, als de wasmachine van Samsung niet werkt, ga je naar Samsung om het te fixen. Niet naar Vitens. 

Als je wifipunten van TP-link of Ubiquiti koopt en die werken niet, ga je inderdaad naar hen toe. Niet naar KPN.

Het is zoals altijd bij reclame.

Als je op internet “Wifi en kpn”  zoekt, dan krijg je “overal in huis goede WiFi”

 

De praktijk is dat die uitspraak niet betekent dat 

  1. dat gratis is/bij het abonnement inbegrepen zit
  2. Voorbehoud wordt gemaakt dat de super wifi punten bedraad aangesloten moeten worden
  3. Het woord “goed” heeft een bepaalde uitleg.

Allemaal begrijpelijke en noodzakelijke voorbehouden, dat hebben alle aanbieders, maar je moet het spel van de marketingafdelingen leren spelen...