Beantwoord

Zeer slechte service: klacht over glasvezel aansluiten nieuw adres

  • 19 May 2021
  • 9 reacties
  • 256 keer bekeken

Ik heb in november 2020 een abonnement afgesloten van 200GB glasvezel per maand. Op 3 maart 2021 heb ik aangegeven dat ik ga verhuizen per 22 maart. Omdat er in de nieuwe woning nog geen glasvezelverbinding is en deze pas op 21 april zou worden aangelegd, kon ik de verhuis datum alleen op 21 april zetten. Van 3 maart tot 21 april zijn 7 weken. Omdat ik 7 weken lang geen internet thuis zou hebben heeft KPN mij een noodpakketje van 50GB opgestuurd zodat ik thuis toch van internet gebruik kon maken. Ik heb meerdere malen contact gehad met de klantenservice en aangegeven dat ik thuis werk en daar een goede internetverbinding voor nodig heb. Dat had ik niet met het noodpakket, en het opwaarderen duurde ook steeds een dag. Volgens KPN was er geen andere oplossing en moest ik maar geduld hebben.

 

Op 15 april is een monteur van VolkerWessels geweest om de glasvezelverbinding naar binnen aan te leggen. Volgens de monteur zou er een storing zijn in een verdeelkast en daarom kan hij de verbinding niet doormeten. Conclusie; geen glasvezel. Ik heb meerdere malen met KPN contact opgenomen en steeds bijna moeten smeken of zij een monteur naar de verdeelkast konden sturen. Er werd toen steeds aangegeven dat het niet kon en dat ik maar weer geduld moest hebben. Ik heb na een week weer met een aantal medewerkers gebeld om te vragen wat de status is van de storing. De een kon het niet zien, de ander zou contact met mij opnemen en nog een ander zei dat er nog geen actie ondernemen is. Na weer een week bellen en smeken werd mij verteld dat de storing verholpen zou zijn. Dus heb ik weer een afspraak gemaakt met de monteur.

 

Na een paar dagen is er weer een monteur van VolkerWessels geweest om de verbinding door te meten. De monteur gaf aan dat de storing nog steeds niet verholpen is en ik KPN maar weer moest bellen. Hij snapte niet dat KPN zomaar een monteur inplant terwijl ze volgens hem duidelijk konden zien dat de storing nog niet verholpen was. De monteur heeft met zijn werkgever contact gehad en zij zouden het er met KPN over hebben. Een dag later kreeg ik een sms van KPN met het bericht dat de verbinding actief is. Vanaf 4 mei had ik eindelijk internet thuis. (de verhuizing is al die tijd niet doorgekomen zeggen de medewerkers)

 

Ik heb vanaf 22 maart tot 4 mei geen gebruik kunnen maken van internet. Ik heb 6 weken lang thuis gewerkt met zeer slecht bereik en een erg trage verbinding. Hierdoor heb ik meerdere online werkvergaderingen moeten missen. Nu, na inmiddels ongeveer 16 telefoontjes (vanuit mijn kant) verder is mijn verhuizing nog steeds niet afgerond. Ik heb KPN meerdere malen gevraagd om mij tegemoet te komen voor deze 6 weken zonder fatsoenlijk internet. Ik word constant van het kastje naar de muur gestuurd. Ook de KPN superwifi punten die ik zou krijgen vanwege mijn verhuizing worden niet geleverd omdat mijn verhuizing nog niet is afgerond. En dit is nog maar een korte samenvatting van het verhaal!!

 

Ik heb in deze 6 weken meerdere malen contact gehad met KPN en steeds word ik aan het lijntje gehouden, er werd beloofd mij terug te bellen (not) en er werd steeds beloofd dat alles opgelost zou worden. Ik heb het gevoel dat ik als klant continue achter mijn verhuizing aan moet gaan. En het is nu nog steeds niet afgerond!! Alles verliep stroef en ik voelde mij totaal niet serieus genomen. Ik vind het echt super slecht dat jullie je klanten zo behandelen. Tijdens een verhuizing ben je al druk zat met een hoop dingen regelen en dan zit je niet te wachten op dit soort grapjes. Het is maar dat ik een trouwe klant ben, maar het lijkt er haast op dat jullie mij dwingen om naar de concurrent te gaan.

 

Ik hoop dat iemand mijn zaak op kan pakken en het wel serieus neemt! Want ik word er gek van dat ik continue contact met KPN op moet nemen. Ongelooflijk dit….

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 21 May 2021, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ik heb in november 2020 een abonnement afgesloten van 200GB glasvezel per maand. Op 3 maart 2021 heb ik aangegeven dat ik ga verhuizen per 22 maart. Omdat er in de nieuwe woning nog geen glasvezelverbinding is en deze pas op 21 april zou worden aangelegd, kon ik de verhuis datum alleen op 21 april zetten. Van 3 maart tot 21 april zijn 7 weken. Omdat ik 7 weken lang geen internet thuis zou hebben heeft KPN mij een noodpakketje van 50GB opgestuurd zodat ik thuis toch van internet gebruik kon maken. Ik heb meerdere malen contact gehad met de klantenservice en aangegeven dat ik thuis werk en daar een goede internetverbinding voor nodig heb. Dat had ik niet met het noodpakket, en het opwaarderen duurde ook steeds een dag. Volgens KPN was er geen andere oplossing en moest ik maar geduld hebben.

 

Op 15 april is een monteur van VolkerWessels geweest om de glasvezelverbinding naar binnen aan te leggen. Volgens de monteur zou er een storing zijn in een verdeelkast en daarom kan hij de verbinding niet doormeten. Conclusie; geen glasvezel. Ik heb meerdere malen met KPN contact opgenomen en steeds bijna moeten smeken of zij een monteur naar de verdeelkast konden sturen. Er werd toen steeds aangegeven dat het niet kon en dat ik maar weer geduld moest hebben. Ik heb na een week weer met een aantal medewerkers gebeld om te vragen wat de status is van de storing. De een kon het niet zien, de ander zou contact met mij opnemen en nog een ander zei dat er nog geen actie ondernemen is. Na weer een week bellen en smeken werd mij verteld dat de storing verholpen zou zijn. Dus heb ik weer een afspraak gemaakt met de monteur.

 

Na een paar dagen is er weer een monteur van VolkerWessels geweest om de verbinding door te meten. De monteur gaf aan dat de storing nog steeds niet verholpen is en ik KPN maar weer moest bellen. Hij snapte niet dat KPN zomaar een monteur inplant terwijl ze volgens hem duidelijk konden zien dat de storing nog niet verholpen was. De monteur heeft met zijn werkgever contact gehad en zij zouden het er met KPN over hebben. Een dag later kreeg ik een sms van KPN met het bericht dat de verbinding actief is. Vanaf 4 mei had ik eindelijk internet thuis. (de verhuizing is al die tijd niet doorgekomen zeggen de medewerkers)

 

Ik heb vanaf 22 maart tot 4 mei geen gebruik kunnen maken van internet. Ik heb 6 weken lang thuis gewerkt met zeer slecht bereik en een erg trage verbinding. Hierdoor heb ik meerdere online werkvergaderingen moeten missen. Nu, na inmiddels ongeveer 16 telefoontjes (vanuit mijn kant) verder is mijn verhuizing nog steeds niet afgerond. Ik heb KPN meerdere malen gevraagd om mij tegemoet te komen voor deze 6 weken zonder fatsoenlijk internet. Ik word constant van het kastje naar de muur gestuurd. Ook de KPN superwifi punten die ik zou krijgen vanwege mijn verhuizing worden niet geleverd omdat mijn verhuizing nog niet is afgerond. En dit is nog maar een korte samenvatting van het verhaal!!

 

Ik heb in deze 6 weken meerdere malen contact gehad met KPN en steeds word ik aan het lijntje gehouden, er werd beloofd mij terug te bellen (not) en er werd steeds beloofd dat alles opgelost zou worden. Ik heb het gevoel dat ik als klant continue achter mijn verhuizing aan moet gaan. En het is nu nog steeds niet afgerond!! Alles verliep stroef en ik voelde mij totaal niet serieus genomen. Ik vind het echt super slecht dat jullie je klanten zo behandelen. Tijdens een verhuizing ben je al druk zat met een hoop dingen regelen en dan zit je niet te wachten op dit soort grapjes. Het is maar dat ik een trouwe klant ben, maar het lijkt er haast op dat jullie mij dwingen om naar de concurrent te gaan.

 

Ik hoop dat iemand mijn zaak op kan pakken en het wel serieus neemt! Want ik word er gek van dat ik continue contact met KPN op moet nemen. Ongelooflijk dit….

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

Badge +19

Dit had je al verteld :wink: . De wachttijd op een moderator is een dag drie. De forumleden kunnen hier niets mee. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RoyMac, welkom hier. 

Wat een gedoe allemaal zeg om de glasvezelaansluiting actief te krijgen. Klopt het als ik zeg dat je naar een nieuwbouwwoning bent verhuist? Dat daardoor de glasvezel niet eerder opgeleverd kon worden? In ieder geval fijn om te lezen dat het inmiddels wel werkt. Nu moet alleen nog de verhuizing afgerond worden. Dan krijg jij ook jouw SuperWifipunten waar je op zit te wachten. Alleen wanneer gebeurt dat nou. Ik zie dat collega's hier al navraag over hebben gedaan. Het is daarop even wachten op antwoord. Want alles staat verder goed. :( Ik ga er van uit dat mijn collega dit aan je laat weten. Ik durf alleen niet te zeggen wanneer dit zal zijn. 

En wat betreft de tijd zonder diensten. Deze zal ik je vergoeden. Dit zie je in mindering op volgende factuur. 

Hoi Bart,

Fijn om te lezen dat mijn probleem eindelijk serieus wordt genomen. Het klopt alleen niet dat ik naar een nieuwbouwwoning ben verhuisd. Het is een bestaande woning uit 2012. Ik heb een aantal keren gevraagd aan uw collega’s of de verhuizing eerder kon maar dat was niet mogelijk gaven ze toen aan. Waarom dat niet mogelijk was konden ze mij niet vertellen. Bedankt dat jij het zo snel opgepakt hebt en mijn tegemoet komt!

Reputatie 7
Badge +20

Geen nieuwbouw dus, dat was mijn vermoeden, excuses. In ieder geval hoop ik dat er snel duidelijkheid komt zodat je dit alles kan afsluiten. 

Hoi @RoyMac, welkom hier. 

Wat een gedoe allemaal zeg om de glasvezelaansluiting actief te krijgen. Klopt het als ik zeg dat je naar een nieuwbouwwoning bent verhuist? Dat daardoor de glasvezel niet eerder opgeleverd kon worden? In ieder geval fijn om te lezen dat het inmiddels wel werkt. Nu moet alleen nog de verhuizing afgerond worden. Dan krijg jij ook jouw SuperWifipunten waar je op zit te wachten. Alleen wanneer gebeurt dat nou. Ik zie dat collega's hier al navraag over hebben gedaan. Het is daarop even wachten op antwoord. Want alles staat verder goed. :( Ik ga er van uit dat mijn collega dit aan je laat weten. Ik durf alleen niet te zeggen wanneer dit zal zijn. 

En wat betreft de tijd zonder diensten. Deze zal ik je vergoeden. Dit zie je in mindering op volgende factuur. 

 

 

Hoi Bart,

 

We zijn nu inmiddels 3 weken verder en ik heb tot op heden nog niks gehoord van uw collega. Ik heb ook de WiFi punten nog niet ontvangen en ook de mindering op mijn factuur nog niet gezien. Zou u kunnen kijken of alles nu goed staat in het systeem, of de WiFi punten onderweg zijn en of de mindering op mijn factuur deze maand doorgevoerd wordt?

 

 

 

Het lijkt er op dat de verhuizing er nu door is. Maar ik moet je bekennen dat ik nergens kan zien dat jij in aanmerking komt voor gratis wifi versterkers. Heb jij hier ook een bevestiging van waarin dit staat aangegeven?

Ik heb hier geen bevestiging van gehad. Maar op jullie website stond dat je bij een verhuizing kan kiezen tussen korting of WiFi versterkers. Ik heb geen van beide kunnen kiezen. En ik vind het bovendien ook niet meer dan normaal dat ik op een nette manier word gecompenseerd voor de onkunde. Ik ben tot nu toen nergens tegemoet voor gekomen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RoyMac. In de orderbevestiging (e-mail) van 3 maart zie ik dat je hebt gekozen voor de actiekorting en geen wifI versterkers. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om gratis wifi versterkers te versturen.