Beantwoord

Ziggo claimt dat hun oude coax-kabel net zo snel internet levert als jullie glasvezelkabel, klopt dat?

  • 21 March 2024
  • 12 reacties
  • 244 keer bekeken

Ziggo claimt, dat hun oude coax-kabel net zo snel internet levert als jullie glasvezel-kabel. Zij hebben glasvezel naar de verdeelkast in de wijk en van daaruit de oude kabel.

Is dat onzin of klopt dat? Ik ben benieuwd, want ik krijg een heel mooi aanbod, als ik overstap naar ziggo.

 

icon

Beste antwoord door wjb 21 March 2024, 11:56

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Downstream kan via Coax nu 1Gbps geleverd worden terwijl dat via glas bij KPN 4Gbps is.

Upstream kan via Coax nu 100Mbps geleverd worden terwijl dat via glas bij KPN 4Gbps is. 

Reputatie 2
Badge

Op zakelijk kan Ziggo max 1200 down en 120 up leveren, wat een straat lengte achterblijft van wat KPN kan leveren.

Reputatie 7
Badge +20

En Glasvezel heeft meer voordelen.

Denk aan de zeer lage ping bijvoorbeeld.

En je hebt je eigen glasvezel, coax moet je toch delen (ook al zijn dat er maar enkele). 

Reputatie 7

En je hebt je eigen glasvezel, coax moet je toch delen (ook al zijn dat er maar enkele). 

Ook glasvezel wordt gedeeld. Alleen bij AON aansluitingen heb je een "eigen" glasvezel tot aan de PoP maar XGS-PON aansluiting worden, net als bij COAX, gedeeld. Overigens zitten er veel meer abonnees op één COAX segment van Ziggo dan op één XGS-PON segment van KPN.

Reputatie 6
Badge +5

En Glasvezel heeft meer voordelen.

Denk aan de zeer lage ping bijvoorbeeld.

En je hebt je eigen glasvezel, coax moet je toch delen (ook al zijn dat er maar enkele). 

glasvezel is als coax gedeeld

Ik ben naar KPN gegaan omdat ik geen lineaire TV meer kijk en Ziggo deed heel moeilijk over “internet only”. Ze verdienen goud geld aan TV pakketten.

Reputatie 6
Badge +5

Ik ben naar KPN gegaan omdat ik geen lineaire TV meer kijk en Ziggo deed heel moeilijk over “internet only”. Ze verdienen goud geld aan TV pakketten.

internet only bestaat gewoon

en.AON deel je verderop ook

Reputatie 5
Badge +3

kun je ook andersom zeggen, Ziggo basis is TV dus je hebt altijd de basis TV zenders zonder kan niet, KPN basis is internet dus je hebt altijd internet, alleen TV kan niet. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik ben naar KPN gegaan omdat ik geen lineaire TV meer kijk en Ziggo deed heel moeilijk over “internet only”. Ze verdienen goud geld aan TV pakketten.

internet only bestaat gewoon

en.AON deel je verderop ook

 

ja ze hebben iets dat internet only heet maar eigenlijk heb je dan internet plus Basis TV 

Reputatie 7

MR_CHIP schreef:

en.AON deel je verderop ook

Uiteraard is dat zo.

Het verschil is echter dat bij DOCSIS en XGS-PON het signaal van meerdere abonnees jouw woning bereikt en dat apparatuur bij jou thuis een actieve rol speelt in het filteren van dat verkeer.

Reputatie 6
Badge +5

MR_CHIP schreef:

en.AON deel je verderop ook

Uiteraard is dat zo.

Het verschil is echter dat bij DOCSIS en XGS-PON het signaal van meerdere abonnees jouw woning bereikt en dat apparatuur bij jou thuis een actieve rol speelt in het filteren van dat verkeer.

als je goede apparatuur heb zoals ik trisz-dg300 en dan modem direct op aop niks aan het handje

Reputatie 7
Badge +30

Ha @jammy, welkom! Hopelijk kan je iets met bovenstaande informatie! Daarnaast kan je altijd even telefonisch contact opnemen met mijn collega's via 0800-0402. Zij kunnen met je meekijken of jouw pakket nog bij jouw wensen aansluit. 

Reageer