Vraag

Ziggo laat KPN en T-Mobile achter zich met het beste internet

  • 29 January 2022
  • 8 reacties
  • 884 keer bekeken

Reputatie 2

Totaal TV schrijft: Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat Ziggo het beste vaste internet in Nederland aan klanten levert. Het laat KPN en T-Mobile achter zich.

 

 

 

Wanneer wordt KPN weer de beste op het vaste netwerk? KPN is bezig met de mobiele netwerk maar over de vaste netwerk hoor je niks meer over het verbeteren van de punten waardering.

*Admin: startbericht aangepast omdat het hele artikel van Totaal TV gekopiëerd en geplakt was. Dit is ongewenst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Dit lijkt me meer een artikel voor tweakers dan een waardig forum Thread…

Ik zie ook niet helemaal in wat het hier voor een nut heeft.. het zal aan mij liggen, Maar volgens mij hoort dit niet hier.. Het is geen nieuwssite. Enige wat het hier mogelijk doet is discussies creëren waar niemand wat aan heeft..

Reputatie 7
Badge +22

En daarbij T-Mobile zal de beste zijn, maar op welke netwerk zit T-Mobile? Juist op het KPN-netwerk!

Ziggo??? Wie is dat? Bestaat dit bedrijf??? 😜😂🙈

Reputatie 7
Badge +11

En daarbij T-Mobile zal de beste zijn, maar op welke netwerk zit T-Mobile? Juist op het KPN-netwerk!

Dat. Op glas hebben ze echter wel veelal hun eigen apparatuur hangen met eigen uplinks en routeringen door het netwerk dus op dit vlak kan het wel degelijk andere resultaten geven dan KPN maar bij WBA Wholesale zoals bijvoorbeeld op alle consumenten koper-verbindingen loopt dat allemaal via het netwerk van KPN en apparatuur van KPN Wholesale.

 

Verder snap ik ook niet echt wat het doel is van @IT Expert? Is het zelf Jarco Kriek die meer views wilt genereren? Dit zie ik al enkele maanden voorbij komen en het voegt niets toe aan het forum.

De testen van Umlaut vind ik overigens nou ook niet de meest betrouwbare. Gaan we echt een vast netwerk beoordelen op basis van mobiele telefoons en tablets die met wifi verbonden zijn? Sorry hoor maar dat kun je toch geen betrouwbaar onderzoek noemen? Iedereen weet dat glasvezel de laagste latency heeft. Dat is al sinds glasvezel uitgevonden is bekend.

 

Hoewel Umlaut schijnbaar een gerespecteerd en gerenommeerd benchmarker is neem ik ze alles behalve serieus. Hun test omtrent mobiele netwerken was vorig jaar ook al matig uitgevoerd met grote buitengebieden en grensgebieden die gewoon overgeslagen zijn terwijl daar juist het grote verschil zit tussen mobiele operators.

Nou Nou, volgens de cijfers zit er zoveel verschil in de netwerken dat het onmogelijk onafhankelijk meetbaar is, hoe komen deze cijfers tot stand, inderdaad niet echt betrouwbaar lijkt mij.

En tja mobiel, leuk die testen in de gebieden waar T-Mobile goed uit de bus komt, ikzelf ben altijd door heel het land onderweg geweest, met KPN zelden geen bereik om te bellen, idd internet is soms ruk maar nog altijd beter dan bij T-Mobile waar mijn telefoontjes op verschillende plekken totaal onmogelijk was, met KPN heb ik altijd wel bel bereik.

Vergelijken van appels en peren. Zijn beide lekker. Ziggo heeft nergens een upload hoger dan 50 Mb/s dus een flinke korrel zout is gewenst. Ziggo zal wel op meer plekken 1 Gb/s download hebben, maar dan nog...

Reputatie 2

Ik heb net eens dat rapport gelezen, maar bij KPN worden ook de DSL verbindingen meegenomen lijkt het, dus nogal wiedes dat je gemakkelijk beter kan scoren met COAX als glas en DSL uitgemiddeld wordt.

 

Andersom, als men test hoeveel snelheid je van de afgesproken snelheid haalt, kan je het als provider gemakkelijk beinvloeden door bijv. 100 mbit te beloven maar standaard 120 mbit te leveren…

 

Dus echt objectief? Ik vraag het me af...

Reputatie 7
Badge +8

Dit soort ‘testen’ en ‘onafhankelijke onderzoeken’ moet je met een pak zout nemen.

Onafhankelijk onderzoek bestaat niet: wie betaald bepaald.

En ach… Totaal TV stelt qua inhoudelijke en objectieve journalistiek maar weinig voor. Het is voornamelijk knip- en plakwerk. Artikelen over bijvoorbeeld KPN, Ziggo en Canal Digitaal worden letterlijk van de website’s of hun fora overgenomen. 

Ach, lood om oud ijzer. Veertien punten verschil op een totaal van duizend.