Beantwoord

2 SuperWifi punten ontvangen ipv Husselkorting

  • 25 March 2020
  • 12 reacties
  • 239 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Op 23 maart heeft jullie monteur mijn bestelde 200Mbit/s Hussel/ glasvezel geïnstalleerd, dit lijkt te werken, alhoewel de snelheid van 200Mbit/s alleen op het toestel van de monteur werd gehaald. Ik kom zelf niet boven de 50-100Mbit/s, zelfs niet bedraad!

Maar nu komt het, op de eerste factuur ontbreekt de mij door KPN Klantenservice toegezegde Hussel-korting van 50% per maand gedurende de eerste 6 maanden. Klantenservice geeft aan dat ik hier geen recht op heb, aangezien ik de 2 Super WiFi punten  heb ontvangen, terwijl mij is bevestigd dat dit zou worden omgezet in de Hussel-korting.

Ik heb hier direct na het lezen van de contractbevestiging gebeld dat ik de WiFi punten niet nodig heb, aangezien ik hiervoor Devolo gebruik. Ook kreeg ik via Klntenservice te horen dat de 14 dagen termijn inmiddels is verstreken en het abonnement nu niet meer kan worden omgezet, terwijl ik pas 23 maart heb vastgesteld dat de 2 WiFi punten zijn meegeleverd. Ik heb dit zelfs nog aan de monteur gemeld maar deze gaf aan dat dit wel vaker fout is gegaan en hij ze niet mee terug kon nemen.

 

Aangezien de medewerkster van Klantenservice aangaf in opleiding te zijn en mij niet verder kon helpen of doorverbinden naar een ervaren collega of leidinggevende richt ik mij via deze weg tot jullie.

 

Graag ontvang ik een redelijk voorstel om dit thema op te lossen, zonder dat ik daarvoor allerlei aanvullende pakketten hoef af te sluiten.

 

In afwachting van reactie.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 April 2020, 11:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Maar liefst 6 maanden 50 euro korting inleveren (t.w.v. 300 euro) om een paar SuperWifi-punten t.w.v. 150 euro “gratis” te krijgen??? Hoe ben je daar ooit mee akkoord gegaan dan?

50%

50%

Ok, dat klinkt logischer.

Hoi @ReneR67 . Welkom op het forum.

Vervelend dat je deze ervaring hebt. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven, dan ga ik  er induiken. 

Mijn profiel is geüpdate

Hoi @ReneR67 . Ik zie dat er op een orderbevestiging is gestuurd. Hierin staat dat je gekozen hebt voor de superwifi aanbieding. In diezelfde brief/mail staat dat je 14 dagen bedenktijd hebt. 

Ik wil je vragen om contact te zoeken met de afdeling annuleringen. Dat kan telefonisch 0800 0402 (gratis) en spreek in ‘opzeggen’ - je zou dat direct bij de juiste collega's uit moeten komen.

Helaas heb ik zelf niet de mogelijkheid om hier iets aan te veranderen. 

 

Hallo Erwin,

Wat jullie steeds over het  is hoofd zien is dat ik op 18 februari nogmaals contact heb gehad over mijn abonnement, omdat ik zag dat ik een nieuw vast telefoonnummer zou krijgen. Aangezien ik dit niet wilde heb ik dit laten omzetten in nummerbehoud en ook direct gemeld dat ik korting in plaats van de 2 WiFi punten wilde. Dit laatste verzoek is door jullie blijkbaar niet goed verwerkt wat natuurlijk niet mijn fout is, maar een fout van KPN. Wat is nu het probleem om deze fout te herstellen en de 2 Wifi punten om te ruilen voor de korting, zoals met jullie helpdesk medewerker afgesproken. Of willen jullie graag klanten kwijt in plaats van behouden?

 

Vervelend dat dit dan niet is verwerkt. We sturen altijd bevestigingen van afspraken. Dit om onduidelijkheid te voorkomen.

Mijn advies blijft om contact te leggen met de afdeling retentie zoals hierboven beschreven. Ik hoop dat ze je daar verder kunnen helpen. 

Hallo Erwin,

Gesproken met jullie mensen van retentie, zij stelden voor om alle apparaten terug te sturen. Gezegd dat dit niet wenselijk is, aangezien ik dan langere tijd zonder internet zit en juist uitsluitend nu thuis werkzaam ben  ivm Covid-19. Vervolgens doorverwezen naar service, waarna de verbinding na 15 minuten wachten werd verbroken. Dus wederom de vraag, hoe lost een gerenommeerde provider als KPN een dergelijk simpel probleem op. Alleen de 2 Wifi-punten retourneren, abonnement omzetten naar 6 maanden, maandelijks 50% korting ?

Dat is toch niet zo moeilijk, lijkt mij, of wel?

Wat bedoelden zij met alle apparaten terugsturen? Wat voor aanbod heeft retentie precies gedaan, want dat is mij nu niet duidelijk. 

Ik kan niks voor je doen. Je zult hiervoor echt bij retentie moeten zijn. En als zij geen aanbod kunnen doen of jullie komen er onderling niet uit, ben ik bang dat het ophoud. 

 

Erwin,

Ik kreeg te horen dat ik het complete installatiepakket zou moeten terugsturen, inclusief de router. Uiteindelijk heeft de afdeling retentie niets gedaan, aangezien ik de afdeling service, waarnaar ik zou worden doorverbonden, nooit aan de lijn heb gekregen. Wie moet ik hierover nu spreken bij KPN, retentie of service en hoe bereik ik service.

 

Je zult het met mij eens zijn dat dit allemaal erg frustrerend is en inmiddels ligt de eerste rekening al klaar, uiteraard zonder de overeengekomen Hussel-korting.

 

Graag ontvang ik bruikbare support, en niet 'afschuiven' naar andere afdelingen.

Zoals aangegeven is dit niet iets waar ik bij kan helpen. Service is voor met name bedoelt voor een technisch probleem of vragen over de diensten.

Jij hebt een vraag over het contract en de aanbieding waar je het niet mee eens bent. Dat is een zaak voor retentie aangezien je nog binnen je bedenktermijn zit. Ik wil je aanraden om vandaag nog te bellen.