Beantwoord

Hoe vraag ik mijn beltegoed op?

  • 29 May 2020
  • 18 reacties
  • 441 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal  :) , ik heb vandaag 29 Mei 2020 een prepaid kaart gekocht van 10 euro , Daarna heb ik me geregistreerd en er werd 2.50 bij geschreven …. toen mijn 7.50 aangevraagd ( wat een gedoe zeg :( ) maar tot zover goed … op *107# staat idd 7.50  :) maar niet als ik bel naar *101# … ?????? Hoe krijg ik dat nu te zien ???? Sorry dat ik het zeg maar het wordt je door KPN niet echt makkelijk gemaakt .  Wie helpt me ? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 June 2020, 15:19

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Woman 1944 ,

Het kan een uurtje duren, maar dan krijg je een bevestiging te zien via een SMS. 
 

Je kunt dit extra beltegoed opvragen via een sms met SALDO naar 1266. Het is namelijk extra tegoed, en is niet op te vragen via *101#. Je kan het extra beltegoed opvragen via *107# of via de SMS optie. 

Dit is de Aanvraag-procedure:

Je krijgt die 7,50 op de volgende manier: 
 

  • Vraag je extra beltegoed aan via MijnKPN. Dit kan gedaan worden door te kiezen voor Producten - selecteer het prepaidnummer en klik dan op Tegoed. Je kan dan Direct naar gratis tegoed aanvragen. Dit extra beltegoed wordt binnen 1 uur bijgeschreven. Je ontvangt hiervoor een sms’je ter bevestiging. 
Reputatie 1

Beste Noordzee … leuk dat je direct reageert :grinning: maarrrrr , dat heb ik al gedaan …:open_mouth:  zoals ik al zei : als ik naar *107# bel dan staat het er … maar nog !! niet als ik bel naar *101# …. ???? duurt dat soms nog een uur ???

 

Reputatie 7
Badge +28

Probeer anders eens de SMS naar 1266. Zie mijn eerste reactie. (Ik was nog bezig met het aanpassen van het antwoord….)

Reputatie 1

BTW …. ik zou nummerbehoud krijgen ...dat is ook niet het geval , voor mij niet zo'n groot probleem want er hebben maar 4 mensen mijn nummer … maar toch , het klopt allemaal niet :( zo jammer 

 

Reputatie 1

beste Noordzee , niet lachen ..maar ik weet niet meer hoe ik moet smssen LOL , ik vraag dat wel aan mijn man die zo thuis komt  ;)  Dat sms je naar 1266 is dus noodzakelijk ??? 

 

Reputatie 7
Badge +28

Die SMS is niet persé noodzakelijk. Je hebt het al gezien via de andere optie. Het Extra tegoed staat er dus al op. Die SMS is een tweede manier om het te checken. 

Reputatie 1

Ik zal wel ontzettend dom overkomen  Noordzee … maar die 7.50 is gewoon geldig ondanks dat ik het niet zie ???? en dan hou ik er over op hoor … genoeg gezeur aan je hoofd Noordzee , maar dank voor je geduld :kissing_heart:

Reputatie 7

Hallo @Woman 1944, welkom op het forum. Top, er zijn hier al goede adviezen zijn gegeven door Noordzee :)

Is het inmiddels gelukt om het beltegoed in te zien? Wat verstandig is om te gebruiken is de KPN Prepaid app. Daarmee houd je het overzicht in je verbruik binnen 1 applicatie overzichtelijk :) 

Reputatie 1

Beste Nadia , Ik kan geen KPN prepaid app instaleren omdat in geen I-Phone heb . !!!  Als in naar *101# bel staat daar 17.5 beltegoed op omdat ik ook nog 10 euro extra er op heb gezet … Die 7.50 ( euro) zie ik alleen als ik bel naar *107# …. het is volgens mij dus NIET bij geschreven bij mijn andere beltegoed … Ik zal je heel eerlijk zeggen , als ik dit van te voren allemaal had geweten was ik nooit met KPN in zee gegaan :disappointed_relieved: sorry dat ik het moet zeggen . Als jij weet hoe die 7.50 ( euro ) bij mijn gewone beltegoed terecht komt ben ik je eeuwig dankbaar .  

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Woman 1944 

KPN hanteert verschillende soorten beltegoed. Ik begrijp dat dit het iets ingewikkelder maakt, hieronder een overzicht: 

 

(Het extra beltegoed van jou valt onder punt twee.) 

 

Bij KPN hebben we 5 verschillende soorten prepaid tegoed

Om het overzichtelijk te maken hebben we alle tegoeden even voor je op een rijtje gezet. Alle tegoeden zijn in Nederland en de EU te gebruiken.

1. Start beltegoed Dit is beltegoed dat standaard op een KPN Prepaid SIM-kaart staat. Met starttegoed kun je bellen, sms’en en internetten. Het starttegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen. 

2. Extra beltegoed Dit is extra beltegoed dat je ontvangt bij een actie, bijvoorbeeld het ‘extra gratis beltegoed’ wat alle nieuwe KPN Prepaid klanten kunnen aanvragen via MijnKPN. Het extra beltegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen. 

3. Bonus beltegoed Dit is extra beltegoed dat je ontvangt na elke opwaardering van 10, 15, 20 of 30 euro als je het KPN Bonustariefplan aan hebt staan. Je kan het Bonus tariefplan kosteloos aanvragen met de KPN Prepaid App of in MijnKPN. Het bonus beltegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen.

4. Beltegoed Dit is beltegoed dat je zelf opwaardeert via internet of met een opwaardeerbon. Met dit beltegoed kun je bellen, sms’en, internetten, prepaid bundels kopen en servicenummers bellen. 

Al het beltegoed van KPN is onbeperkt houdbaar als je 1x in de 6 maanden belt (niet naar gratis nummers), sms’t, mobiel internet gebruikt (geen wifi) of opwaardeert. Het start, extra- en bonustegoed is niet te gebruiken voor roaming.

5. Bundeltegoed Met bundeltegoed wordt aangegeven het tegoed van een prepaid bundel. De houdbaarheid van het bundeltegoed is afhankelijk van de prepaid bundel. In de meeste gevallen is dit 31 dagen.

Reputatie 1

beste Noordzee , kortom aan die 7.50 euro heb ik niks :(  maar dank voor je uitgebreide verhaal :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt met het extra beltegoed wel bellen naar gewone nummers. 

Reputatie 1

ooooh ,dat wel dus :) mag je me alleen nog even uitleggen hoe  ;) Ik lees het morgen wel want ik moet afsluiten voor vandaag . Je hebt wat met me te stellen hé Noordzee …… :O fijne avond :) 

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt gewoon met jouw extra beltegoed bellen naar normale telefoonnummers. 
 

Maar niet naar servicenummers (0900, 0906 en 0909-nummers)

Reputatie 1

hoi Noordzee , dat snap ik maar het is toch niet aan mijn beltegoed toegevoegd ? hoe dan ???? ik snap echt niet hoe ik er dan mee kan bellen , echt niet ….het staat onder *107# … hoe kom ik daar dan bij ??? ik denk dat je het in jip en janneke taal aan me moet uitleggen :( god , wat een gedoe zeg  :(  Als je er geen zin meer in hebt dan snap ik dat ook hoor ;) 

Hoi @Woman 1944 

Wanneer je het bonustarief hebt ingesteld dan krijg je dus een bonus bovenop een opwaardering. Met een opwaardering kun je bijvoorbeeld bellen en internetbundel(s) gebruiken. Wanneer je gewoon belt, sms't naar gewone nummers wordt eerst het bonustegoed aangesproken dat je hebt. 

Dus bijvoorbeeld €7,50 bonustegoed *107# kun je eerst bellen en daarna (bonustegoed is op) met het beltegoed dat je ziet via *101#.

Reputatie 1

goeiemorgen Friesian :) ik geloof dat ik het nu snap … hé hé , eindelijk . Heel erg bedankt voor je uitleg , ik kan hier wat mee . IK wens je een mooie dag  :) 

 

Reputatie 7

Hey @Woman 1944, gelukkig is de informatie die Noordzee en Frisian hier geven goed ontvangen. Fijn dat het allemaal duidelijk is :) Bedankt voor de terugkoppeling! 

Reageer