Beantwoord

Kan ik mobiel abonnement afsluiten op adres ouders?

  • 26 April 2021
  • 10 reacties
  • 2744 keer bekeken

Hallo,

 

Mijn moeder en haar vriend hebben tv en internet van kpn. 

Om een lang verhaal kort te maken: Mag ik op hun adres mijn mobiel abonnement aanvragen zodat ik kan profiteren van de kpn compleet korting voor mijn mobiel abonnement als ik zelf elders woon?

 

Ik hoop het :) 

 

Mvg

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 28 April 2021, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

 

Nee, dat mag eigenlijk niet, maar wat niet weet wat niet deert.:wink:

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Olthof074 
Niet alleen het adres moet hetzelfde  zijn, ook het rekeningnummer, dus met andere woorden, dan krijgen je ouders ook de rekening.

 

Nee hoor, je kan voor elk abonnement een ander rekeningnummer opgeven, alleen het adres is leidend voor de voordelen.

Hier worden thuis en de twee mobiele abonnementen van 3 verschillende rekeningen afgeschreven.

 

 

Nee, dat mag eigenlijk niet, maar wat niet weet wat niet deert.:wink:

 

Jammer, dan zal ik elders bestellen.

 

Maar gewoon uit nieuwsgierigheid: wat zijn de consequenties als je hierop betrapt word? 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @Olthof074 
Niet alleen het adres moet hetzelfde  zijn, ook het rekeningnummer, dus met andere woorden, dan krijgen je ouders ook de rekening.

 

Dat is niet waar. Een ander bankrekening nr is geen probleem. 

Als je kiest voor factuur via post, dan komt uiteraard wel de factuur bij hun terecht.

De simkaart en mobiel komen bij afsluiten ook bij hun terecht, en je zal zelf aanwezig moeten zijn met legitimatie en bankpas om het in ontvangst te nemen. Daarbij moet je volgens mij 1 cent pinnen.

Reputatie 7
Badge +24

 

Nee, dat mag eigenlijk niet, maar wat niet weet wat niet deert.:wink:

 

Jammer, dan zal ik elders bestellen.

 

Maar gewoon uit nieuwsgierigheid: wat zijn de consequenties als je hierop betrapt word? 

Je word hier nooit op betrapt en er zijn geen consequenties. Er zijn legio studenten die op kamers wonen en hun abonnement nog gewoon op "thuis" hebben lopen. Geen probleem. 

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 7
Badge +28

Officieel mag het natuurlijk niet. De reden dat je niet betrapt wordt, is dat KPN geen aansluiting heeft bij de BRP. 
 

Daardoor zal je ook nooit een boete krijgen. KPN kan een werkelijk adres niet bewijzen. Hooguit raak je ooit de korting kwijt als er iets wijzigt aan het abonnement van jouw ouders. 
 

Aan de andere kant voelt het vast niet goed voor jou als je door het opgeven van een onjuist adres een korting krijgt. Misschien wel slim, maar niet eerlijk. 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Olthof074 
Niet alleen het adres moet hetzelfde  zijn, ook het rekeningnummer, dus met andere woorden, dan krijgen je ouders ook de rekening.

 

Zoals ook al door andere users aangegeven is die info niet correct. Voor de Compleet of Husselvoordelen is enkel van belang dat het adres gelijk is bij alle abonnementen. Rekeningnummer mag gewoon afwijken bij de  verschillende abonnementen. 

 

Badge +12

Hoi @Olthof074 
Niet alleen het adres moet hetzelfde  zijn, ook het rekeningnummer, dus met andere woorden, dan krijgen je ouders ook de rekening.

 

Zoals ook al door andere users aangegeven is die info niet correct. Voor de Compleet of Husselvoordelen is enkel van belang dat het adres gelijk is bij alle abonnementen. Rekeningnummer mag gewoon afwijken bij de  verschillende abonnementen. 

 

Klopt. Hier is het rekeningnummer voor Internet en TV nooit hetzelfde geweest als het rekeningnummer van het mobiele abonnement. Het eerste staat op mijn naam en het mobiele abonnement op naam van mijn huidige echtgenote. Wij wonen natuurlijk wel op hetzelfde adres (en hoop dat dit ook nog lang zo blijft 😅)