Beantwoord

monteur aan huis ivm hogere snelheid

  • 17 September 2019
  • 7 reacties
  • 154 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb sinds een paar dagen een hogere down en upload snelheid. Daar ben ik blij mee en alles werkt dan ook perfect. Wordt ik gisteren gebeld door kpn dat er een monteur langs komt ivm een aanvraag door mij of mijn telecomaanbieder voor een verbinding met het kopernetwerk op mijn adres. Ik vind dit een vreemd verhaal. Ik ben aangesloten bij KPN, alles in een en alles werkt prima, wat komt de monteur dan doen? Misschien weet iemand daar het antwoord op m.vr.gr Cor E
icon

Beste antwoord door cor E 27 September 2019, 20:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @cor E . Ik denk dat ik de verklaring heb gevonden.
Ik zie een upgrade naar zogenaamde pairbonding staan. Blijkbaar beschikt jouw woning over twee werkende aderparen en die wil deze monteur graag gaan aansluiten. Voor dit soort verbinding dient altijd een monteur aangestuurd worden. Hij gaat bij jouw aansluitpunt een zogenaamd Y kabeltje plaatsen en als het meezit heb je dan nog eens een verdubbeling van je huidige snelheid. Is de afspraak al wel gemaakt?
Reputatie 1
Volgens mij is pairbonding alg gebeurd bij het installeren. Ik heb nu een snelheid van rond de 100 Mbps download en voorheen had ik rond de 48 Mbps dus ik weet het niet ben wel zojuist gebeld door KPN afspraak gaat niet door. Ik hoop dat dit goed is
Verhip. Ik zie het nu ook. En ik meet inderdaad twee lijnen. Dan tast ik ook in het duister waarom dit gebeurd is.
Verder zie ik trouwens niks geks en we gaan geen rare dingen met je verbinding doen. Dus alles lijkt nu in orde. Excuses voor de verwarring
Reputatie 1
Ok bedankt
😛
Is de monteur nog geweest? Had het nog een doel?
Reputatie 1
De KPN belde later dat de afspraak is gecanceld
Alles werk nu prima ben tevreden bedankt in ieder geval voor de afhandeling g cor
Ah! Dan hebben ze dat gelukkig zelf ook op tijd ingezien! Fijn dat alles werkt. Fijne avond.