Beantwoord

Waar kan ik compensatie aanvragen voor een storing?

  • 10 June 2020
  • 4 reacties
  • 7012 keer bekeken

Alles-in-1 customer here, with 2 mobiles on the address. 

Internet, TV and landline phone are not working for the 3rd day due to repairs. We are almost out of data on the mobile phones, since we have to use 4G continuously. 

If the situation continues, we will be forced to pay for extra GB on the mobiles, in addition, to our normal house bill, even though the service we pay for is not provided. 

I assume we won't be getting a refund on our house bill, can we at least expect some kind of compensation e.g., KPN providing unlimited data or extra GB for this month /coming weeks..?



*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 June 2020, 14:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @DanaiRiga 

Vergoeding bij een netwerkstoring

Wij doen ons uiterste best om storingen zo snel mogelijk op te lossen. Toch gebeurt het soms dat je door een netwerkstoring langer dan 12 uur geen gebruik kunt maken van een dienst. In dat geval heb je, volgens de wet, recht op een vergoeding van 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag.

Hoe hoog is de vergoeding? 

Wettelijk is de vergoeding vastgesteld op 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag. 
Het minimumbedrag van de vergoeding is altijd € 1,00.
Voor Mobiel Prepaid geldt een wettelijke vergoeding van € 0,50 per dag.


Je krijgt per dag een vergoeding van 1/30e deel van de maandelijkse abonnementskosten bij een netwerkstoring die minimaal 12 uur heeft geduurd. Bijvoorbeeld: 

  • Heeft de netwerkstoring tussen de 12 tot 24 uur geduurd? Dan krijg je 1/30e vergoed
  • Heeft de storing tussen de 24 uur tot 48 uur geduurd? Dan krijg je 2/30e vergoed
  • Heeft de storing tussen de 48 uur tot 72 uur geduurd? Dan krijg je 3/30e vergoed
  • Bij iedere extra dag storing krijg je 1/30e extra vergoed.


We geven hieronder een voorbeeld:

  1. Bij een mobiel abonnement van € 40,- per maand en een storing van 13 uur, is dit € 40,- / 30 dagen = € 1,34 vergoeding. 
  2. Bij een storing van 47 uur (bijna 2 dagen, oftewel 2/30e), kun je een vergoeding van € 2,68 terugvragen.

Hoe krijg ik de vergoeding terug? 

Deze vergoeding wordt verrekend op je factuur. Dit is uiterlijk de 2e factuur die je ontvangt na de aanvraag. 

Heb je een Mobiel Prepaid? 
Dan storten wij het bedrag terug op het rekeningnummer dat je doorgeeft tijdens het aanvragen van de vergoeding.

Vraag de vergoeding aan door via deze website : 

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

 

Reputatie 7
Badge +20

Hello @DanaiRiga, welcome to our forum! I wish it had been under better circumstances. I'm sorry for the inconvenience and delay.
Has the service interuption been resolved since your last message?

​​​As @Noordzee says you can request a compensation on your monthly bill on www.kpn.com/vergoeding 

Would this ever happen again I really recommend you contact us on 0800-0402 (toll free) where we can help you immediately without delay.
 

Hi Thomas, 

Thanks for your message! 

yes, the repairs are done since Sunday, so it took them 6 days in total. Not a good score given corona times and people working from home etc.. 

I'm not sure if I have to actively ask for a refund, or whether it will be subtracted from my bill automatically. Could you maybe clarify this? 

Danai

 

Reputatie 7
Badge +20

Thank you for your reply and feedback! I'm sorry for the inconvenience!
You can get a refund through our site on www.kpn.com/vergoeding , this won't happen automatically