Beantwoord

Dubbel betaald voor Spotify

  • 18 September 2020
  • 1 reactie
  • 237 keer bekeken

Hallo, ik heb ook dubbele Spotify kosten betaald z’n 1,5 jaar lang als het niet meer is. En ik ben al zo lang klant bij jullie, nooit geen klachten gehad maar nu ben ik toch wel ff heel erg geschrokken en ook boos!!! Ik betaal via mijn KPN mobiel abonnement Premium en via mijn KPN thuis heb ik een Spotify familie account. Hoe kan dit, dit kan toch niet en zou bij KPN zelf toch ook opgevallen moeten zijn? Je kunt toch niet op 2 accounts tegelijkertijd muziek afluisteren, maar wel dik geld vangen hier voor. Vind dit toch rond uit belachelijk als ik het even netjes  dien te zeggen. Dit is een fout ook van uit jullie KPN dit hadden jullie ook dienen aan te geven, ik zit hier nu met extra kosten die ik hard had kunnen gebruiken. Kunnen jullie mij hier in helpen en of iets regelen om mij hier in te gemoed te komen? Ik hoor graag van jullie?! 

icon

Beste antwoord door Heine 23 September 2020, 11:02

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +10

 Hoi @C.P. 78

Welkom op het KPN Forum. Niet fijn dat je er achter komt dat je meerdere Spotify abonnementen hebt. Wij bieden Spotify Premium aan als extra optie, zowel bij mobiele abonnementen als bij abonnementen Thuis (en bij nieuwere abonnementen Thuis bieden we ook Spotify Family aan). Het is dus mogelijk om meerdere Spotify Premium accounts af te sluiten. Je krijgt van ons enkel een activatiecode om Premium te activeren, het is aan jou voor welke Spotify accounts je de activatiecodes gebruikt, je kan de activatiecode ook door iemand anders laten gebruiken. Ik snap dat het niet jouw bedoeling was om zowel bij je mobiele abonnement als bij je abonnement Thuis Spotify af te nemen, maar ik zie hierin geen fout bij KPN. 

Je geeft aan dat je vindt dat we je hadden moeten waarschuwen dat je zowel bij je mobiele abonnement als bij je Thuisabonnement de extra optie Spotify hebt aangezet. Al hoewel ik niet vind dat KPN daartoe een plicht heeft, doen we dat feitelijk wel. Namelijk door maandelijks een factuur op te stellen, waarop je ziet waarvoor je betaalt. Volgens jouw beschrijving, heb je dus al 1,5 jaar lang facturen ontvangen (circa 18 mobiele facturen en 18 facturen van je thuisabonnement), waarop je kan zien dat je bij beide abonnementen voor Spotify betaalt. Hiermee word jij geacht op de hoogte te zijn van welke producten je afneemt, en als je het idee hebt dat er iets niet klopt, dien je dat binnen een redelijke termijn aan te geven. 

Mijn advies is om via MijnKPN de Spotify uit te zetten voor het abonnement waarvoor je het niet gebruikt. Zo'n wijziging wordt direct verwerkt. Helaas kan ik je niet tegemoetkomen in kosten die hiervoor in een verleden zijn gefactureerd. 

Reageer