Beantwoord

Dubbele kosten Spotify

  • 21 September 2020
  • 5 reacties
  • 108 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Ik heb twee maanden terug mijn KPN abbo omgezet naar Hussel 200 up/down en gelijk mijn Spotify Premium geupgraded naar Spotify Family. Nu is het inderdaad omgezet maar heb ik al mogen betalen voor Spotify Family terwijl ik hier geen gebruik van heb kunnen maken. Ik heb nu al 2x contact gehad met de KPN klantenservice en elke keer is het antwoord dat het met de volgende factuur automatisch wordt gecorrigeerd. Twee facturen/maanden verder en ik heb nog steeds geen creditering gezien. Zou fijn zijn als dit opgelost kan worden

icon

Beste antwoord door Heine 25 September 2020, 09:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @RW8

Welkom op het KPN Forum. Ik help je graag verder. Zou je kunnen toelichten waarom je geen gebruik kon maken van Spotify Family? Lukt dit inmiddels wel? Welke periode heb je geen gebruik kunnen maken van Spotify Family? Kun je je gegevens (geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen”) invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik je abonnement opzoeken. 

Bij Spotify stond de melding dat het abonnement in beheer was bij KPN (ik had al Premium) en activeren van Family werkte niet. Ik heb het van 17-07 tot 16-08 niet kunnen gebruiken. Op 16-08 heb ik Family kunnen activeren. Gevraagde info staat nu in mijn Forumprofiel

Reputatie 5
Badge +10

Bedankt voor je toelichting en voor het aanvullen van je Forumprofiel! Goed om te lezen dat je inmiddels wel gebruik kan maken van Spotify Family. :slight_smile: Ik zie dat je tot 31 juli Spotify Premium in combinatie met een KPN Mobiel abonnement had. Op 17 juli heb je Spotify Family aangevraagd bij de aansluiting Thuis. Spotfiy Premium wordt binnen enkele weken na de beëindigingsdatum van 31 juli beëindigd. Dat is ook gebeurd, en daarna kan je Spotify Family activeren. In dat opzicht is er dus niet iets “fout” gegaan en vindt er ook automatisch geen verrekening plaats. 

Samengevat heb je van 17 juli tot en met 31 juli voor Spotify Premium en Spotify Family betaald, terwijl je enkel gebruikmaakte van Spotify Premium. Dat is dus circa een halve maand waarin je dubbel voor Spotify Premium en Family betaalde, terwijl je enkel gebruikmaakte van Spotify Premium. De kosten voor een halve maand Spotify Family zijn € 7.50.

Daarnaast heb je in de periode 1 augustus tot 16 augustus voor Spotify Family betaald, terwijl je nog gebruikmaakte van Spotify Premium. Je betaalde toen niet meer voor Spotify Premium. Het verschil tussen Spotify Family en Spotify Premium is € 5 per maand. Dit betrof een periode van een halve maand, dus nog eens € 2.50 “financieel nadeel” voor jou.  

Totaal kom ik uit op € 10 in je nadeel. Ik kan je aanbieden om dat bedrag te vergoeden. Om de vergoeding in orde te maken, zie ik graag je instemming hiermee tegemoet. 

Dag Heine, wat mij betreft akkoord, bedankt!

Reputatie 5
Badge +10

Dat is goed om te lezen! De vergoeding heb ik voor je in orde gemaakt, het wordt op de volgende factuur van je Thuisabonnement verrekend. Mochten er nog vragen over zijn, stel die gerust. In ieder geval fijn dat we het zo hebben kunnen oplossen. :slight_smile:

Reageer