Beantwoord

spotify premium omzetten naar spotify family

  • 20 March 2021
  • 3 reacties
  • 1247 keer bekeken

Via het abonnement van mijn vrouw hebben wij spotify premium. Afgelopen zondag contact gehad met de klantenservice om dit abonnement om te zetten naar spotify family. Tot dan lijkt het allemaal goed te gaan, maar dan begint de ellende. Via de mail een activatiecode ontvangen, maar als ik klik op de code en inlog dan krijg ik de volgende melding:

Om Spotify Premium (for Family) via KPN te activeren, dient eerst het Premium (for Family) bij Spotify stopgezet te worden. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Ga naar spotify.com/account/subscription/cancel
  2. Volg de instructie die wordt gegeven om het Premium (for Family)-abonnement bij Spotify stop te zetten.
  3. Wij zorgen vervolgens dat jouw Spotify Premium (for Family) van KPN automatisch geactiveerd wordt. Je blijft dus Premium (for Family) en al jouw instellingen en playlists blijven gewoon bewaard.

En dan kom ik niet verder de link verwijst naar een pagina die niet meer bestaat. Ik betaal vanaf de 14e voor family maar kan het niet gebruiken.  Ook diverse belletjes naar de klantenservice hebben nog niets geholpen. Wie van kpn kan me wel verder helpen om spotify premium te zetten naar family ?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 22 March 2021, 17:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Kruisje, welkom op ons forum! Ik ga mijn best doen je verder te helpen. :blush:  Ik zie dat je jouw profiel al hebt ingevuld, hartstikke mooi, daarmee kan ik meteen aan de slag.

Op 14 maart heb je telefonisch contact met ons opgenomen om Spotify Family aan jouw abonnement toe te voegen. Dit is alleen mogelijk in combinatie met een KPN Thuis abonnement. Nu zeg je dat je al gebruik maakte van Spotify Premium via het abonnement van jouw vrouw. Deze was waarschijnlijk aan een mobiel abonnement gekoppeld, of niet? Ik zie namelijk eerder geen Spotify Premium bij het Thuis abonnement.

Dit maakt de situatie wel wat ingewikkeld. Omdat jouw vrouw gebruik maakt van Spotify Premium dat is gekoppeld aan Mobiel klantnummer, zal dit Spotify account is omgezet moeten worden naar Spotify Free, alvorens deze omgezet kan worden naar Spotify Family. Zolang Spotify Premium actief is op een Spotify account, kan je geen Spotify Family op dit account activeren. 

Goed, eerst moet het account omgezet worden naar Spotify Free. Dit gebeurt automatisch wanneer je Spotify Premium uit het mobiele abonnement haalt. Houd er wel rekening mee dat het enkele weken kan duren voor het Spotify account daadwerkelijk is omgezet naar Free. We kunnen proces iets bespoedigen. Ik kan een nieuwe activatiecode sturen voor Spotify Premium. Hiermee koppel ik Spotify Premium direct los van het Spotify account. Het is dan wel belangrijk dat je deze activatiecode niet gaat gebruiken, anders kom je nog niet verder. Zal ik dit voor je in orde maken?

In de tussentijd kan je Spotify Family wel alvast aan een ander Spotify account koppelen. Het Spotify account van jouw vrouw kan dan op een later moment alsnog uitgenodigd worden voor de Spotify Family, als zij eenmaal is omgezet naar Spotify Free.

Ik zou graag een nieuwe activatiecode voor premium willen ontvangen zodat mijn spotify account niet meer gekoppeld is . Ik mag deze code dus niet gebruiken en als ik deze code binnen heb kan ik met een activatiecode voor family spotify family activeren 

Reputatie 7
Badge +17

Je begrijpt het helemaal! Ik heb een nieuwe activatiecode gestuurd, deze moet je dus niet gebruiken. Het Spotify account van jouw vrouw wordt nu omgezet naar Spotify Free. Wanneer dit gelukt is, kan je de activatiecode voor Spotify Family gebruiken.