Vraag

Foutmelding "accounts-emea.f-secure.com heeft de verbinding geweigerd." beheerpagina KPN veilig

  • 23 December 2020
  • 6 reacties
  • 796 keer bekeken

Ik wil KPN Veilig gebruiken voor een 2e apparaat.

Inloggen lukt, maar de beheerpagina (veilig.kpn.com) werkt echter niet. Met geen enkele browser.  Chrome geeft de volgende melding: “Deze content is geblokkeerd. Neem contact op met de site-eigenaar om het probleem op te lossen.”

Dit probleem komt vaker voor lees ik op het forum, bijvoorbeeld: 

Maar ik vind geen oplossing.

Kan dit worden opgelost?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @j2020, welkom op het forum!
Ik zie dit inderdaad vaker voorbij komen maar geen universele oorzaak en oplossing.
Het is al een wat ouder topic maar heb je de oplossing uit dat topic ook al geprobeerd?
  

Ik heb feedback. Dit is inderdaad een bekend probleem. Ik zal eerst de workaround uitleggen, daarna de uitleg. Je kunt naar https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/kpn_veilig/ gaan en vervolgens inloggen met KPN ID om bij de beheerpagina te komen. F-Secure is de maker van KPN Veilig en daarom een vertrouwde site.

Het is een beetje een technisch verhaal maar de foutmelding in je 2e bericht beschrijft het goed. Als je naar https://veilig.kpn.com gaat zit je in de kpn.com-omgeving. In die pagina wordt een andere website in een frame geladen, de beheerpagina van KPN Veilig. Dat verloopt niet via KPN.com, maar via f-secure.com. F-Secure gebruikt cookies om te controleren wie je bent en of je toegang hebt tot de pagina. Firefox (en andere browsers) kunnen ingesteld worden om cookies van 3e partijen te blokkeren. Gevolg is dat je de hele inhoud niet krijgt te zien.

De link bovenaan is de pagina die ingeladen wordt in de frame. Omdat je die nu rechtstreeks bezoekt heb je niet te maken met cookies van 3e partijen.

Dit is een goede instelling in de browser en verminderd ook 'tracking cookies' op andere websites die je bezoekt. Ik zou dit daarom niet aanpassen, maar als je dat wel wil kan dat via de instellingen van Firefox:

e4790fb9-1d47-440c-976f-d3fe7fabe606.png

Los hiervan zijn er nog een paar dingen die we kunnen proberen.

  • Andere browser had je al geprobeerd
  • Ander apparaat?
  • Via Mijn.kpn.com je producten ontkoppelen en opnieuw koppelen
  • gebruik je plug-ins in je browser(s)? kun je die eens uitschakelen?
  • Kun je het ook eens met een privévenster proberen?

 

Allemaal al geprobeerd: firefox, chrome, edge, Windows, Android. Met en zonder extensies, gewoon, prive, incognito vensters. Clean install…

Soms een lege pagina,  soms een foutmelding. Maar geen werkende beheer pagina.

Zoals beschreven in de andere topics op dit forum dus, maar nog niet een werkende oplossing.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

En deze opties?
 

  • Ander apparaat
  • Via Mijn.kpn.com je producten ontkoppelen en opnieuw koppelen

Als dit het ook niet oplost vrees ik dat ik zo snel ook geen oplossing heb.

Ik heb het hier zelf ook nog even getest en hier werkt het, maar als ik in een privévenster dit vakje(zie afbeelding) aanvink krijg ik ook een grijs scherm waar de F-secure content geblokkeerd wordt.
 

 

Helaas ook geen oplossing:

 

Indirecte cookies blokkeren aan:

accounts-emea.f-secure.com heeft de verbinding geweigerd.

 

Indirecte cookies blokkeren uit:

Deze content is geblokkeerd. Neem contact op met de site-eigenaar om het probleem op te lossen.

 

Jammer dat het niet lukt een oplossing te vinden. Heb je geen 2e of 3e lijns ondersteuning? Bedankt voor de moeite in ieder geval.

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt altijd nog even met ons bellen op 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan op afstand even meekijken op de computer. Misschien zien we nog wat over het hoofd.

You need to have your browser in dutch otherwise it doesn’t work.