Beantwoord

Foutmelding bij inloggen hotspot

  • 17 April 2023
  • 10 reacties
  • 787 keer bekeken

Ik wil op de camping inloggen op hotspot van KPN vorige jaar kan dat nog van kpn fon gebruikersnaam en wachtwoord maar dat is gestopt. Dus we hebben nu een @kpnwifi account aangemaakt, maar we kunnen niet inloggen en krijgen telkens de melding, foutcode 401. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 April 2023, 18:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ikke321 ,

Met dank aan @GeSp : 

In een ander topic heeft @Lisa een oud moderator dit antwoord gegeven en daar valt eigenlijk niets aan toe te voegen:

Welkom op ons KPN Forum. Ik hoop dat het inmiddels is opgelost, want je bericht is hier twee dagen geleden geplaatst. Voor een vraag over de Premium Hotspots van KPN kun je terecht bij onze telefonische klantenservice of op onze website [KPN HotSpots]. Voor Premium HotSpots hebben we een aparte klantenservice. Wij kunnen je helaas niet de volledige ondersteuning bieden. 

Ik weet natuurlijk wel iets :smile:.. 

Als je wél verbonden bent, maar geen internet hebt, dan is je pc niet goed aangemeld of kan je pc geen ip-adres ophalen. Als je een router hebt hangen in een vakantiehuisje, dan kan het helpen om de router een paar minuten stroomloos te maken. De router hangt vaak in het schoonmaakhok of achter de tv. Mocht je een staplek hebben en dus niet de mogelijkheid hebben de router stroomloos te maken, kan je het beste contact op nemen met de klantenservice. Zij kunnen aan de hand van je persoonlijke inlogcode precies zien welke apparaten zijn ingelogd (dus ook je pc). Soms is een kleine aanpassing nodig in de instellingen van je pc een ip-adres op te kunnen halen/verbinding te maken. Mijn collega's kunnen je hierbij helpen. 

Telefoonnummer KPN Hotspots: 0800-0414 (gratis) 

Ter info:
Om in te loggen op de hotspot ga je naar: https://login.wifi.kpn.com/
Om uit te loggen van de hotspot ga je naar: http://logout.hotspots


Gebruikte bron: 

 

Hallo @Ikke321 zie onderstaande link voor meer info:

KPN HotSpots (ook voor niet-klanten) | KPN

Ik kan niet eens inloggen, want dan krijg ik al foutmelding.

Reputatie 7
Badge +28

@Ikke321 

Bij veel camping kun je bij de receptie een inlogcode kopen. 

Lukt het daarmee niet, bel dan met de speciale helpdesk:

 

Telefoonnummer KPN Hotspots: 0800-0414 (gratis) 

Ter info:
Om in te loggen op de hotspot ga je naar: https://login.wifi.kpn.com/
Om uit te loggen van de hotspot ga je naar: http://logout.hotspots

 

Voor een vraag over de Premium Hotspots van KPN kun je terecht bij onze telefonische klantenservice of op onze website [KPN HotSpots]. Voor Premium HotSpots hebben we een aparte klantenservice. Wij kunnen je helaas niet de volledige ondersteuning bieden. 

Als je wél verbonden bent, maar geen internet hebt, dan is je pc niet goed aangemeld of kan je pc geen ip-adres ophalen. Als je een router hebt hangen in een vakantiehuisje, dan kan het helpen om de router een paar minuten stroomloos te maken. De router hangt vaak in het schoonmaakhok of achter de tv. Mocht je een staplek hebben en dus niet de mogelijkheid hebben de router stroomloos te maken, kan je het beste contact op nemen met de klantenservice. Zij kunnen aan de hand van je persoonlijke inlogcode precies zien welke apparaten zijn ingelogd (dus ook je pc). Soms is een kleine aanpassing nodig in de instellingen van je pc een ip-adres op te kunnen halen/verbinding te maken. 

 

Hallo @Noordzee , voor KPN klanten is het gebruik van de KPN hotspots gratis, maar wordt niet meer actief ondersteund door KPN, een sterfhuisconstructie is mijn idee. Het is mij ook nog nooit gelukt om in te loggen, behalve bij de AH

@JanD ja klopt zou gratis zijn voor KPN klanten dus ik wil eigenlijk geen tegoed kopen. Ik heb reeds geprobeerd om te bellen, maar het is een oud systeem en de dame aan de telefoon wist er ook geen raad mee.

@JanD ja klopt zou gratis zijn voor KPN klanten dus ik wil eigenlijk geen tegoed kopen. Ik heb reeds geprobeerd om te bellen, maar het is een oud systeem en de dame aan de telefoon wist er ook geen raad mee.

Hallo @Ikke321 ik begrijp ook niet waarom het gratis deel van de hotspots nog op de website staat.

De KPN hotspots op zich zijn gewoon actief, dat zie ik bijvoorbeeld bij AH, waar je gratis in kunt loggen en bij diverse hotels etc.

Misschien dat een moderator nadere uitleg kan geven of het gratis deel van de hotspots nog wel actief is of niet. Indien niet moet dat deel uit de website verdwijnen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ikke321, welkom op ons forum!
Zoals Noordzee hierboven ook al schreef kun je hiervoor het beste bellen met de klantenservice via het speciale nummer 0800-0414
Ik heb hieronder nog even het stuk van de website neergezet over de foutcodes:

Wat doe ik bij een foutcode?

Vervelend dat inloggen niet direct lukt. Hieronder staan een aantal bekende foutcodes en de bijbehorende oplossing.

  • Foutcode 10: De door jou ingevulde inloggegevens zijn bij ons niet bekend. Heb je de goede gegevens ingevuld en heb je de juiste keuze gemaakt uit het pulldown menu? Probeer het nog eens.
  • Foutcode 40: Het inloggen is niet gelukt vanwege een probleem in het netwerk van KPN HotSpots. Probeer het later nog een keer.
  • Foutcode 50: Het inloggen is niet gelukt, doordat dit account of deze kaart de toegang tot het KPN HotSpots netwerk is ontzegd.
  • Foutcode 71: Het inloggen is niet gelukt doordat het maximale aantal deelnemers al met deze familiekaart is ingelogd. Probeer het later nog een keer.
  • Foutcode 80: Het inloggen is niet gelukt doordat dit account op dit moment al ingelogd is. Het is niet mogelijk tegelijkertijd met meerdere apparaten in te loggen. Je dient eerst met een ander ingelogd apparaat uit te loggen door in de browser http://logout.hotspots in te voeren.

Meer informatie hierover kun je ook vinden in ons artikel: Het gemak van gratis HotSpots bij KPN 

Hallo @Thomas worden de gratis hotspots nog steeds actief ondersteund door KPN?

 

Reputatie 7
Badge +20

KPN FON niet meer maar volgens mij hebben we nog wel gewoon hotspots hoewel dit dus allemaal via het eerder genoemde nummer loopt en bij vakantieparken kun je hiervoor ook bij de receptie terecht