Vraag

Geen opvolging na contact klantenservice en aanmaken klacht

  • 25 April 2024
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Beste KPN,

Hoe kan het zo zijn dat ik inmiddels al 16 keer contact heb gehad met jullie klantenservice en er telkens beloofd wordt dat er een ‘ticket’ wordt aangemaakt en ik binnen drie dagen wordt terug gebeld en dat nog niet een keer gebeurd is?

Daarnaast heb ik hierover schriftelijk een klacht ingediend en ook daarop krijg ik geen enkele reactie. 

Het niet oplossen van het probleem is tot daaraantoe, maar het niet nakomen van de beloftes, het niet aanmaken van een ‘ticket’ terwijl dit meerdere malen is beloofd, niet reageren op een schriftelijke klacht en als klap op de vuurpijl twee keer van medewerkers van de klantenservice als oplossing aangeboden krijgen: ‘Misschien moet je toch overwegen naar ziggo te gaan, aangezien wij het probleem niet op lijken te kunnen/willen lossen’ vind ik echt schandalig. 
 

Mijn vraag is dan ook: hoe kan dit? Is het overstappen naar ziggo echt jullie geboden oplossing? Is dit de manier hoe jullie met klanten omgaan?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @XNH ,

Je geeft aan dat je schriftelijk een klacht hebt ingediend. Is dat per brief gegaan? Het beste werkt om via de website het klachtenformulier  in te vullen.  

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Ja, dat heb ik gedaan! En dus geen reactie :(

Badge +19

Maar wat is er aan de hand? Is er iets mis in het kpndomein of heeft het met fakturen te maken? Het is bijna allemaal plug and play dus zoveel kan er niets mis gaan zou je denken.

Ik woon in een appartement op één hoog en het glasvezelpunt is aangelegd naast de voordeur van het pand (op de begane grond dus) en niet in mijn woning. Een monteur had vastgesteld dat het glasvezelpunt op de verkeerde plaats is gemaakt en dat deze moet worden verplaatst. Hiervoor moest ik een aanvraag doen via mijnaansluitingen.nl. Na dat te hebben gedaan kreeg ik als reactie van KPN:

‘Bedankt voor uw aanvraag via mijnaansluiting.nl. U vroeg ons om de aansluiting op ons netwerk te wijzigen/verwijderen. Uit onze gegevens blijkt dat het object niet is aangesloten op ons netwerk. Er is dus geen aansluiting op uw adres. We sluiten daarom uw aanvraag af in ons systeem.’ 
 

Vreemd, want ik ben al jaren klant bij KPN, ik heb zelfs een foto meegestuurd van het KPN aansluitpunt én er is al een monteur langs geweest die het probleem had vastgesteld. 

Wanneer ik contact opneem met KPN begrijpt iedereen het probleem, maar oplossen dat kunnen ze geen van alle en zo word ik al weken van het kastje naar de muur gestuurd en ondertussen begint de tijd te dringen aangezien ik een bericht van KPN heb ontvangen dat ze het kopernetwerk in de gehele wijk gaan uitzetten. 
Het advies: misschien kunt u beter naar Ziggo gaan. Hele bijzondere oplossing van een KPN medewerker naar een vaste KPN klant.

Badge +19

Het kopernetwerk wordt per adres afgesloten dus niet de hele wijk. Dat is misschien al een geruststelling. Hoe is de aansluiting bij de andere woningen gerealiseerd? Overigens is dit de partij die over de aanleg van glasvezel gaat. Heeft u daar al aan de bel getrokken?

Ja! Dat heb ik ook al gedaan. Maar iedereen wijst naar elkaar..

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @XNH, bedankt voor je bericht en welkom op onze Community, al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder fraai.

Ja! Dat heb ik ook al gedaan. Maar iedereen wijst naar elkaar..

Wanneer heb je dit gedaan? Het kan namelijk tot 10 werkdagen duren voordat men hierover contact met je opneemt. 

Reageer