Beantwoord

Hoe kan ik de Selfcare tool verwijderen?

  • 22 February 2022
  • 10 reacties
  • 134 keer bekeken

Kan iemand mij (waarschijnlijk als mosterd na de maaltijd) nou eens in simpel Nederlands vertellen hoe ik de selfcare tool van mijn laptop kan verwijderen.

 

 

Hallo, ik heb het zelfde probleem( uitdaging ) op mijn WINDOS pc, maar de site waar jullie naar verwijzen is voor apple pc's

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 21 March 2022, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Hoebair Welkom op het forum. 

In principe is het zo dat als je de tool installeert of opstart hij automatisch verwijderd zou moeten worden. 

Hiervoor is geruime tijd geleden al een update gekomen!

Wat gebeurt er als je de tool probeert te openen? 

Dan doet de app opstarten, maar ik zie nergens de dat ik deze kan verwijderen.

niet in het app overzicht en ook niet via instellingen ( hier wordt de app niet gezien)

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hoebair En als je gaat naar instellingen op je pc en je zoekt hier naar "programma's installeren of verwijderen"

Staat de selfcaretool hier dan wel tussen of ook niet? 

"programma's installeren of verwijderen".  hier staat hij niet in.

 

Als ik via "start” kijk zie ik de selfcare tool wel staan maar deze kan ik alleen openen, maar hier heb ik niets aan. hier kom ik ook niet verder.

 

Het is V2.16

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hoebair Hier staat dus ook niet de "KPNselfcaretool"? Dus onder de K?

 

@Rutger

Klopt, zelfs niet onder de “K” .

ik weet voor de rest niet hoe ik deze moet verwijderen, ik ben jaren klant geweest van kpn maar nu niet meer er kan dit niet verwijderen. Het lijkt wel een bug, die op z'n tijd met een melding komt dat er verbindingsproblemen zijn als ik outlook opstart.

Reputatie 7
Badge +15

@Hoebair Heel erg vreemd dat deze helemaal niet vindbaar is! 

Heb je een mogelijkheid op de computer eens te zoeken naar de volgende bestanden: 

  • m2protocolhandler.exe 
  • m2UpdateService.exe 
  • SelfcareTool.exe 
  • SelfcareTool_Launcher.exe

En heb je een mogelijkheid deze bestanden handmatig te verwijderen? Ik ben benieuwd of je het programma daarna nog terugziet. 

Reputatie 7
Badge +15

@Hoebair Is het hiermee gelukt om de Selfcaretool te verwijderen? 

Hallo Rutger, ik moest even zoeken maar gevonden en verwijderd. Tevens nog de applicatie moeten stoppen, want deze liep nog op de achtergrond mee.