Vraag

Hoe zit het met de Entertainmentkorting?

  • 11 February 2023
  • 19 reacties
  • 1075 keer bekeken

Ik vroeg me af hoe het zit met die entertaiment korting,

Ik heb namelijk al pluspakket en die kreeg ik er gratis bij omdat ik mobiel en internet + tv combineer en beide bij KPN geabboneerd ben.

heb ik alsnog recht voor de enternaiment korting ?

Momenteel heb ik HBO max omdat de eerste 3 maanden gratis waren, maar dat loopt momenteel af.

Op mijn factuur van januari zie ik dat hbo 7,99 kost eronder staat periode 26 jan tot 13 feb met een aftrek van 4,90 (onder vermelding van eerste 3 maanden gratis) (komt waarschijnlijk omdat deze maand die abbonement is afgelopen

kan iemand dit toelichten ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik vroeg me af hoe het zit met die entertainment korting,

Ik heb namelijk al pluspakket en die kreeg ik er gratis bij omdat ik mobiel en internet + tv combineer en beide bij KPN geabonneerd ben.

 

Je krijgt op 1 extra pakket als je KPN Hussel en KPN mobiel hebt.

Dat is € 5,-- per maand.

Bedankt voor de antwoord.

Dus ik krijg geen korting omdat ik al pluspakket gratis erbij heb ?

Dat valt toch ook onder een extra pakket ?

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor de antwoord.

Dus ik krijg geen korting omdat ik al pluspakket gratis erbij heb ?

Dat valt toch ook onder een extra pakket ?

Nee, als het Pluspakket gratis is, dan telt dat niet mee.

U heeft wel een Hussel abonnement? Bij de oudere abonnementen is entertainmentkorting niet van toepassing. 

Bedankt voor de antwoord.

Dus ik krijg geen korting omdat ik al pluspakket gratis erbij heb ?

Dat valt toch ook onder een extra pakket ?

Nee, als het Pluspakket gratis is, dan telt dat niet mee.

U heeft wel een Hussel abonnement? Bij de oudere abonnementen is entertainmentkorting niet van toepassing. 

hoe zie je dat ik een hussel abbonement heb ?

Nou ja ik wacht wel tot de factuur van deze maand, dan zie ik vanzelf wel wat eraf en erbij komt.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Yogh-Yogh, welkom hier. 

Heb jij wel een Husselabonnement? Of heb je nog een ouder abonnement waarbij Pluspakket gratis als Compleetvoordeel is omdat je ook een mobiel abonnement bij ons afneemt? Dit kun je op je factuur nakijken in Mijn KPN. 

Reputatie 7
Badge +24

Op de factuur 2de pagina staat welk abonnement u heeft. Bijvoorbeeld hier:

Hussel Internet. 

nee zo te zien heb ik geen hussel

Hi @Yogh-Yogh, welkom hier. 

Heb jij wel een Husselabonnement? Of heb je nog een ouder abonnement waarbij Pluspakket gratis als Compleetvoordeel is omdat je ook een mobiel abonnement bij ons afneemt? Dit kun je op je factuur nakijken in Mijn KPN. 

ja dus ik heb een oud abbo die geldig was tot 2020

ik heb het nog nooit aangepast

Reputatie 7

En nu kan je ook niet meer naar een Husselabonnement want die bestaat ondertussen ook niet meer. De keuze die je nu hebt is een overstap naar het TV+ abonnement maar dat betekent wel dat je de nieuwe TV+ Box zult moeten gaan gebruiken.

 

ah ok, vreemd genoeg is dat ik wel die optie met hussel activeren ooit heb gezien en toen heb aangezet maar dat zie ik nergens terug.

 

maar goed, ik kom niet in aanmerking voor entertaiment korting ?

De reactie die als antwoord is gekozen klopt niet!!

De € 5,00 gaat af van de totaal factuur bedrag af niet van een specifieke extra dienst!!

 

Het pluspakket is bij @Yogh-Yogh nog de oude prijs ( € 9,99) van voor de Hussel abonnementen. Het betreft blijkbaar een KPN compleet abonnement.

Sind Hussel kost het pluspakket € 6,99 min de € 5,00 entertainment korting =€ 1,99 en recent is dit pakket weer helemaal gratis gemaakt.

 

Ik ben niet helemaal zeker meer hoe dit met KPN Compleet zit, waar het de 5 euro korting op de factuur betreft. Zover ik weet is dat met KPN Compleet niet gebruikelijk. 

 

 

De reactie die als antwoord is gekozen klopt niet!!

De € 5,00 gaat af van de totaal prijs niet van een specifieke extra dienst!!

 

Het pluspakket is bij @Yogh-Yogh nog de oude prijs ( € 9,99) van voor de Hussel abonnementen. Het betreft blijkbaar een KPN compleet abonnement.

Sind Hussel kost het pluspakket € 6,99 min de € 5,00 entertainment korting =€ 1,99 en recent is dit pakket weer helemaal gratis gemaakt.

 

Ik ben niet helemaal zeker meer hoe dit met KPN Compleet zit, waar het de 5 euro korting op de factuur betreft. Zover ik weet is dat met KPN Compleet niet gebruikelijk. 

 

 

ik heb die niet als antwooord gekozen, snap niet waarom dat al bij de eerste reactie wordt bepaald. (niet al mijn vragen waren beantwoord)

Ja ol heb Kpn Coompleet, zie eerdere bericht een screenshot van een factuur.

hussel was dus voordeliger ? typisch Kpn dat ik er niets van wist en zo vele euro's heb ontlopen

Reputatie 7
Badge +24

maar goed, ik kom niet in aanmerking voor entertaiment korting ?

Jawel. Volgende week even bellen. Dan krijgt u de nieuwste abonnementsvorm. Die heet nu geen Hussel meer. Hoe wel weet ik eigenlijk niet. Maar entertainmentkorting werkt hetzelfde als bij Hussel. Dat zult u ook krijgen dus op het HBO pakket. 

U krijgt dat ook nieuwe tv ontvangers. Die werken op Android TV. Daarop kunt u apps installeren uit de Google Playstore. Waaronder ook de HBO app volgens mij.

U heeft nu 100 mbit internet. Dat zal € 42,50 gaan kosten. 1 tv ontvanger erbij zonder opnemen kost € 12,50.

Dus 55 euro. U betaalt nu € 57,58 + € 4,99 voor hetzelfde. Pluspakket blijft gratis. HBO dezelfde prijs. En daar zal dan 5 euro entertainmentkorting bij komen. 

Hussel kon soms iets voordeliger uitpakken omdat het pluspakket nu weer volledig gratis is zal het weinig uitmaken. U zou in theorie voor HBO Max € 2,99 kwijt zijn. Maar zoals gezegd het bedrag gaat van  het totale factuurbedrag af niet een specifieke dienst. Maar dat is puur hoe je dat uitlegt. Met slechts 1 extra dienst kan je het zo uitleggen.

U valt nog onder een andere portefeuille met andere korting en combinatie regels. Anders had u al vanwege HBO Max de entertainment korting moeten zien op uw factuur.

 

U zou dus kunnen beslissen om naar TV+ over te stappen zoals is aangegeven.

 

denk dat ik dat maar ga doen.

het blijft stom dat je het abbonement nauwelijks kan aanpassen in mijn kpn, alleen maar data verhoge / verlagen, entertaiment aan en uitzetten.

maar mijn vragen zijn nu beantwoord, nu kan het pas als beantwoord gemarkeerd worden.

het zou fijn zijn als iemand van KPN mij kan uitleggen waarom ik nog steeds een oude abbonement heb die sinds 2020 is verlopen en dat ik deze niet eens kan aanpassen of verlengen waardoor ik die korting misloop terwijl het abbonement al jaren steeds duurder is geworden

stuur maar een pm om deze topic overzichtlijk te houden want dit is sdan off topic 😉

@Yogh-Yogh een abonnement verloopt simpelweg niet, die loopt feitelijk oneindig door, een stil zwijgende verlenging.

Wat afloopt is de contractperiode dat is doorgaans na het eerste jaar waarin men klant wordt. 

Iemand die al klant is vanaf het moment dat de T van PTT KPN werdt kan nog steeds hetzelfde abonnement hebben.

 

Neem een mobiele abonnement die loopt feitelijk ook oneindig door met een vaste periode van 1 of 2 jaar waarin men niet van provider kan of  mag wisselen zonder afkoopkosten.

 

U kunt met uw huidig abonnement alleen de internet snelheid aanpassen meer niet. Verder kunt u extra pakketten afnemen. Met Hussel introduceerde KPN meer flexibiliteit waarmee TV aan en uit kon worden gezet en telefonie. 

Met internet 2023 en TV+ is zover ik kan schrijven die flexibiliteit gebleven.

Reputatie 7
Badge +24

het zou fijn zijn als iemand van KPN mij kan uitleggen waarom ik nog steeds een oude abbonement heb ...

KPN gaat volgens mij niet proactief klanten benaderen om het abonnement om te zetten. Veel klanten zijn zijn daar niet van gediend om zomaar vanuit het niets opgebeld te worden. Zo'n KPN medewerker belt natuurlijk altijd op een moment wat helemaal niet uitkomt. Sommige klanten willen dan ook gelijk korting, want dat krijgen nieuwe klanten ook. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Vervolgens stappen ze over want de concurrent geeft wel korting. Dan heb je vanuit een slapende klant plots een klant die overstapt. Dat is geen winst natuurlijk. Slapende klanten kun je beter gewoon laten slapen. 

Reputatie 1

Bellen met de afdeling opzeggen. Dat doe ik elk jaar als mijn abonnement contract is verlopen van een jaar. Om weer een jaar vast te leggen, met korting.Â