Beantwoord

Hoeveel opslagruimte krijg je bij KPN voor een eigen website?

  • 14 February 2023
  • 7 reacties
  • 131 keer bekeken

wat is de opslagcapaciteit voor je eigen website bij KPN per mailadres? Bij voorbaat dank

icon

Beste antwoord door Nick83 14 February 2023, 08:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Is deze webruimte in 2023 nog steeds 200 MB of is dit verhoogd? Dit geldt toch nog steeds per mailadres?

Groet, Johan

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +9

Voor zover ik weet is het nooit verhoogd. Helaas is er ook geen duidelijke informatiepagina meer over. En verder is de homepage erg beperkt. Zo kan je geen serverscripts zoals PHP draaien.

Reputatie 7
Badge +24

Deze webruimte is niet meer beschikbaar. Bij nieuwe abonnementen zit het al jaren niet meer. Bestaande klanten met nog een oud abonnement die het gebruiken kunnen er nog gebruik van maken. Maar er worden geen nieuwe accounts meer aangemaakt. 

Reputatie 7
Badge +9

Een persoonlijke homepage is al jarenlang een ondergeschoven kindje geweest bij providers. Vanaf het begin was het hartstikke leuk om dat een website met een domeinnaam toen  enkel voor bedrijven was. Voor particulieren was het toen dus ook leuk dat ze een eigen plekje hadden voor een simpele website. Helaas kon je hier geen programmeertalen zoals PHP gebruiken. 

Bij XS4ALL ging het een stapje verder, en daar kon je je eigen statistiekentool bouwen. Maar ook dat werkt sinds de migratie naar KPN niet meer. 

De beste oplossing voor een website is om bij een webhostingdienst een website met hosting en een domeinnaam aan te vragen. Daar heb je veel meer mogelijkheden omdat dit hun core-business is. Kijk dus eens bij Antagonist, Vimexx, TransIP of Strato om maar een paar op te noemen.

Reputatie 7
Badge +12

Ik zit bij Strato, puur voor een email adres die ik niet gebruik. Voornaam@achternaam.nl, alleen vindt het zo'n gedoe om alles om te zetten.

Reputatie 7
Badge +9

Bekend... Ik heb ook een achternaam als domeinnaam, en die hele overstap heeft ook flink poosje geduurd, en nog steeds kom ik geregeld een account tegen die nog naar mijn @xs4all.nl adres verwijst.

Als je tijdje een wachtwoordmanager gebruikt, dan is het eenvoudig om de accounts van vele websites om te zetten, omdat je een mooi overzicht hebt. 😉

Ik heb het uitgebrobeerd met Firezilla FTP transfer programma. Op een account heb ik ca. 28 MB staan. Toen heb ik hele grote bestanden ernaar gekopieerd met firezilla. Ik kan dit doen tot ca. 200 MB, dan reageert Firezilla vreemd, maar hij laat de site intact.

DUS… 200 MB is het maximum per mail-account.

Gelukkig had ik vele jaren geleden 4 mail-accounts aangemaakt, die hebben dus allemaal 200 MB, samen 800 MB.

Mijn totale website bedraagt 150 MB, verdeeld over die 4 accounts, omdat heel vroeger de ruimte per account veel beperkter was, ik meen 50 MB per account, dus met 4x50 MB kon ik mijzelf redden, maar moest ik de website wel “knippen” over 4 accounts, maar het werkt allemaal wel.

Astrologie voor serieuze beoefenaars (kpn.nl)