Beantwoord

Ik word meerdere keren door een KPN callcenter gebeld op mijn zakelijke nummer

  • 24 February 2024
  • 1 reactie
  • 47 keer bekeken

Elke dag wordt ik soms meerdere keren gebeld door een KPN callcenter, vandaag voor KPN thuis...op mijn zakelijke nummer.. En elke keer wordt door andere telefoonnummers gebeld. Vandaag maar eens een gesprekje gevoerd met de callcenter medewerker die me doodleuk wist te vertellen dat het telefoonnummer waarmee hij belt elk kwartier veranderd. Dat verklaart het ook dat het geen zin heeft een telefoonnummer te blokkeren.

Maar wat ik me vervolgens afvraag: KPN heeft zijn consumentenportaal vol staan met tips tegen ongewenste telefoontjes etc.

Hoe bestaat het dan toch dat juist dit bedrijf zich met dergelijke irritante flauwekul bezig houdt??? 

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 24 February 2024, 23:55

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Ian Willem 

Welkom op het forum van KPN.

KPN huurt hiervoor externe call centers in, waaronder een grote in Amersfoort.
Deze bellen oud- en huidige klanten op voor een leuke aanbieding of verlenging van het contract.
Dit wordt dus niet gedaan door de medewerkers van de klantenservice (0800-0402) van KPN zelf, voor het geval je dit misschien dacht.

Ook Odido en Ziggo huren hiervoor externe call centers voor in, waardoor KPN niet de enige provider is die dit zo laat doen.

Dat het telefoonnummer van het callcenter elk kwartier veranderd, is de grootste flauwekul.
Deze medewerker probeerde je iets wijs te maken, wat helemaal niet kan en ook niet gebeurd.
Maar omdat KPN hiervoor wel diverse 088-nummers heeft uitgegeven, is het inderdaad lastig om deze te blokkeren. 

het beste kun je de volgende keer duidelijk aangeven, dat je niet meer gebeld wilt worden voor dit soort telefoontjes, en dat de medewerker (die je dan spreekt) dit ook duidelijk in je gegevens zet.

Ook kun je het uitzetten in Mijn KPN account.

Klik als je in jouw Mijn KPN bent op profiel links bovenin het scherm.
Vervolgens klik je op de langwerpige blauwe button, waar de tekst Beheer je Privacy instellingen staat, waarna je alle producten onder elkaar ziet staan.
Klik vervolgens elk product aan, en zet het groene vinkje bij telefoon uit (maar je kunt tegelijkertijd ook andere opties uitzetten), waarmee je KPN geen toestemming geeft om je telefonisch te benaderen.

Je hiermee geholpen te hebben.

Reageer