Beantwoord

KPN veilig openen lukt niet

  • 5 June 2021
  • 4 reacties
  • 442 keer bekeken

Ik probeer KPN-veilig te openen om het te gaan installeren en krijg de melding: Deze content is geblokkeerd. Neem contact op met de site-eigenaar om het probleem op te lossen. Voorafgaand heb ik Malware van KPN geinstalleerd.  Inmiddels met KPN Klantenservice gebeld, maar die meldt niet te weten weten wie de site-eigenaar is en verwijst naar Forum voor mogelijke hulp. Graag reacties.

icon

Beste antwoord door Noordzee 9 June 2021, 16:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Cobertina ,

Iemand anders met hetzelfde probleem heeft een oplossing gevonden : 

Uiteindelijk kreeg ik bovenstaande pagina weer zichtbaar, kon het installatiebestand downloaden en de F-Secure module normaal geïnstalleerd en werkend. Er is wel sprake van een compleet nieuwe lay-out: is nu meer een pagina dan een softwareprogramma.

Het probleem deed zich voor bij gebruik van Google Chrome en Edge (beide zijn Chromium-browsers). Met de in Windows 10 ingebouwde Internet Explorer 11 lukte het wèl om de beheerpagina te bereiken. Dat bracht me op het idee om eens in Edge Chromium de compatibiliteitsmodus te gebruiken. En, jawel … probleem opgelost.

Om in Edge Chromium die compatibiliteitsmodus te gebruiken moet je die eerst aanzetten via Menu > Instellingen > Standaardbrowser (in het linker paginadeel). Vervolgens in het rechter paginadeel de knop 'Toestaan dat sites ...' verschuiven/aanzetten.

Als de pagina ververst is, moet je helaas wel weer opnieuw beginnen met aanmelden voor MijnKPN > Producten > Extra opties wijzigen of toevoegen > Internet enz.

Kortom: de vernieuwde F-Secure module heeft dus een compatibiliteitsprobleem met standaard Chromium-browsers Edge en Chrome. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Cobertina, welkom op het forum!

Wat vreemd dat je deze melding krijgt! Heeft de bovenstaande instructie van @Noordzee de problemen verholpen?

Reputatie 7
Badge +28

@Cobertina 

Het probleem is inmiddels aangemeld bij de leverancier en is een bekend issue! Zij werken momenteel aan een oplossing.
In de tussentijd zou het moeten lukken via https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/kpn_veilig KPN Veilig te installeren!

Bedankt Noordzee. Ik krijg nu het startscherm. nu moet ik eerst nog Bullguard verwijderen. Als ik alle Bullguard-files heb verzameld en vervolgensprobeer te verwijderen wordt dit geweigerd. Hoe kan ik Bullguard verwijderen?