Vraag

KPN Veilig verwijderen en herinstalleren lukt niet

  • 30 May 2023
  • 1 reactie
  • 89 keer bekeken

Al jaren maak ik tot tevredenheid gebruik van KPN Veilig, maar ineens viel me op dat de app niet meer werkte (de groene afscherming wanneer ik inlogde in mijn bankomgeving deed het niet meer). Bij nadere inspectie was ook het KNP Veilig pictogram verdwenen uit het laatje met actieve apps in de achtergrond. Wel stond daar het Windows beveiligingspictogram. Wanneer ik dat opende meldde Windows me dat de beveiliging door F-secure werd gedaan.

Maar ik kon dus nergens de KPN Veilig app meer openen. Niet via de la, niet via de app (die nog wel werd vermeld, maar zonder pictogram), niks. En de browserextensie is verdwenen. Verwijderen werkt óók niet. Dus heb ik het verwijderprogramma van F-Secure erop los gelaten. Die draait zijn programma netjes af, maar dan staat KPN Veilig nog stééds in mijn app-lijstje. Wel is de beveiliging nu overgeschakeld op Windows Defender.

Op de KPN site heb ik de licentie verwijderd, maar ook dat geeft geen resultaat.

Opnieuw installeren lukt ook niet. De installatie meldt dat het niet lukt en laat me dan de computer opnieuw opstarten.

Wat gaat er mis? En hoe herstel ik KPN Veilig? Heeft dit te maken met Windows 11? Ik hoop dat iemand het antwoord heeft!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Hoi @familiemikkers .   

Vervelend dat KPN Veilig niet te verwijderen is.  Ben jij wel administrator van je windows?  Heb je de juiste rechten?

Wat gebeurt er als je naar programma's gaat en daar probeert KPN veilig te verwijderen uit het lijstje? (de-installeren) Krijg je dan een foutmelding?