Beantwoord

Slechte klantenservice na teveel betalen voor huurfilm

  • 7 July 2022
  • 8 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb via KPN Interactieve TV een film gehuurd. Toen ik die de tweede dag wilde verderkijken moest ik 5.99 euro betalen terwijl ik al 2.99 euro had betaald voor 48 uur. Ik belde zojuist de klantenservice en die weigeren iets voor me te doen, want de factuur is er nog niet. 

Ze was niet bereid om een notitie te maken om dit op een later tijdstip voor me op te lossen. Ze zei letterlijk: geef me eens 1 reden waarom ik dat zou doen? Ik zei: omdat ik al 10 jaar klant ben bijvoorbeeld?

Wat een belachelijk slechte service zeg!!! Ik ga weg bij KPN...

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 12 July 2022, 12:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @AlwinM, wat jammer zeg dat je zo'n nare ervaring hebt met het huren van deze film 🙁

Het klopt wel dat we weinig kunnen als de factuur er nog niet is, omdat we eerst moeten zien hoé iets precies op de factuur terecht komt, voordat we eventueel een vergoeding kunnen bieden. Maar dat zou op een normale manier uitgelegd moeten worden. Ook is het vreemd dat je een film hebt gekocht voor 48 uur en binnen die periode opnieuw zou moeten betalen, en dan ook nog eens meer dan je er eerst voor kwijt was.

Zou jij je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee. Ook hoor ik nog graag om welke film het gaat!

Hi Maja,

 

Ik had er bij het huren wel vertrouwen in dat we dit achteraf netjes kunnen regelen, dus die ervaring was niet zo naar.

De toon en de manier waarop ik ben toegesproken is ronduit slecht en ik overweeg serieus om over te stappen. Ik werd ook constant onderbroken en er werd dwars door me heen gepraat.

Profiel: basis dingen heb ik ingevuld

Film: Spiderman: No way home

Reputatie 7
Badge +20

Flink balen inderdaad dat dit gesprek zo naar verlopen is 🙁

De betreffende collega heeft echter wél een notitie achtergelaten hierover, maar benoemt daarin -terecht- dat we de factuur af moeten wachten voordat er iets vergoed kan worden. Ik heb geprobeerd om alsnog ergens terug te vinden wat er gehuurd is, maar dit hebben we echt nergens inzichtelijk omdat dit allemaal volledig automatisch verwerkt wordt ergens op de achtergrond.

Wat ik vooral bijzonder vind, is dat je eerst €2,99 betaald hebt. No way home is een gloednieuwe film, die niet voor zo'n laag bedrag aangeboden hoort te worden. €5,99 is het correcte bedrag, ik ben dus benieuwd wat er in eerste instantie mis is gegaan maar ook dat zullen we pas kunnen zien op het moment dat de factuur gepubliceerd is. 

Zou je hier een seintje willen geven als je het bericht ontvangen hebt dat je nieuwe factuur er is? Dan kijk ik direct even met je mee om te zien hoe het er precies op staat en wat er eventueel vergoed moet worden!

Hallo, de factuur is er inmiddels.

Dit staat er bij de video huur.

 

Reputatie 7
Badge +20

Thanks @AlwinM, hij staat er inderdaad op voor €2,99 én €5,99, hier ga ik intern even navraag over doen (meer voor mezelf dan voor jou 😉) en ik zal 'm voor je vergoeden! Op de volgende factuur zal dit bedrag dan in mindering worden gebracht 🙂

Sorry, ik had nog niet gereageerd.

Bedankt voor het uitzoeken!

Reputatie 7
Badge +12

Thanks @AlwinM, hij staat er inderdaad op voor €2,99 én €5,99, hier ga ik intern even navraag over doen (meer voor mezelf dan voor jou 😉) en ik zal 'm voor je vergoeden! Op de volgende factuur zal dit bedrag dan in mindering worden gebracht 🙂

Nog enig idee waarom er een prijsverschil is? Ik ben nieuwsgierig.

Reputatie 7
Badge +20

Sorry, ik had nog niet gereageerd.

Bedankt voor het uitzoeken!

Graag gedaan!

Thanks @AlwinM, hij staat er inderdaad op voor €2,99 én €5,99, hier ga ik intern even navraag over doen (meer voor mezelf dan voor jou 😉) en ik zal 'm voor je vergoeden! Op de volgende factuur zal dit bedrag dan in mindering worden gebracht 🙂

Nog enig idee waarom er een prijsverschil is? Ik ben nieuwsgierig.

Ik was ook heel nieuwsgierig, maar heb er van niemand een antwoord op gekregen. Ben dan ook bang dat dit een mysterie zal blijven 😅