Vraag

Suggestie ter vervanging van het standaard caller-id

  • 9 August 2023
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi hoi misschien dat het een idee is om naam of aangepaste  weergave van telefoonnummers te hebben. In plaats van 06nummer staat er dan ,. peace love harmony,. noem het maar op,.
(:


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@tjan En bedoel je dat dat de bellende partij kan bepalen welk id er zichtbaar is? 

Of gaat het om degene die de oproep ontvangt? Als het hier om gaat dan zou je dat zelf kunnen instellen op je toestel.

Je kunt immers in contacten namen (en soms zelfs foto's) koppelen aan een telefoonnummer. Zie hier voor Apple, en hier voor Android. 

 

Als je wel de bellende partij bedoelt dan lijkt mij dit geen goed idee. Vooral met het oog op oplichting via de telefoon. 

Een beller zou dan de naam van een familielid, of simpelweg gewoon "oma" kunnen invullen en zich kunnen voordoen als die persoon. 

Die situatie lijkt mij dan ook enigszins onveilig. 

Reputatie 4
Badge +1

ja omdat mensen misbruik maken moeten we ook allemaal beveiligings sofware draaien wat stroom en geld kost,. dus met dat in het achter hoofd vind ik het geen goed idee om dan maar niks te doen,.

maar als bellende smende partij dus,. net zoals de custom numberplates in amerika,. betaal je wat extra per maand maar dan heb je ook wat,. net zoals webdomeinen ook,. gouden handel,.

Reputatie 4
Badge +1

lol ik en me typos,. mag de bewerkings optie weer aan?

Reputatie 7
Badge +21

Dan moet je sneller je fouten corrigeren. De bewerkoptie is beschikbaar tot 1 uur na plaatsing.

Reputatie 4
Badge +1

Goed om te weten, beter opletten dus..

& zie een van de problemen al; zo een naam telefoonummer staat standaard aan een donotreply gekoppeld,.