Beantwoord

XBOX Gamepass op factuur: nooit besteld?

  • 13 March 2023
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

Beste,

Ik keek net naar mijn facturen en daar zie ik dat ik al maanden lang betaal voor de Xbox game pass, waar ik nooit om heb gevraagd. Nu ben ik heel veel geld kwijt door deze service terwijl ik hier niet om heb gevraagd.

Ik heb namelijk zelf geen bevestigings email ontvangen en ik heb zelf ook geen Xbox.

 

Mvg

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 March 2023, 18:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Joppie97 ,

Dit kun je alleen laten uitzetten via het gratis nummer 0800-0402. Dit gratis nummer is op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 18.00. op zaterdag tot 17.00.

 

Moderator Denise schreef onlangs : 

Ik mag dit niet voor jou uitzetten, omdat hiervoor een verificatie sms verstuurd moet worden. Ik wil je daarom vragen om hiervoor telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402. Mijn collega aan de telefoon kan dit voor je stopzetten en kan je dan ook gelijk verder helpen.

Bron : 

 

 

Openingstijden klantenservice

Voor antwoord op jouw vragen over onze diensten en abonnementen zijn wij bereikbaar op:
Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur.
Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.
Probleem of storing
Heb je een technisch probleem of een storing dan zijn wij 24/7 bereikbaar.

Beste 

Dit is niet helemaal waar ik naar doel. Ik heb het zelf nu al uitgezet. Maar A. ik vind het raar dat dit zomaar gebeurt is, en B. Ik heb nu heel veel extra kosten gemaakt

Reputatie 7
Badge +28

Tsja lastig, iemand heeft toch ooit ergens op geklikt en KPN doet dat niet zelf. KPN ie er ook niet verantwoordelijk voor. 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

 

Aanvulling : 

Bij elke factuur zit een specificatie en daarop is elke aankoop apart terug te vinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. Ook is de recente aankoopgeschiedenis terug te vinden in de (app)store:
Ik weet niet van welke (app) store je gebruik maakt, dus ik leg het uit voor Android en iOS (als je gebruik maakt van een tablet, raad ik je aan om daar ook de stores te controleren):
 

Online aankoop beheren in Android:

Belangrijk: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd.

  1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen en dan Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement opgezegd. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Bron: Google support


Online aankoop beheren in iOS (iPhone, iPad of iPod touch)

  1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

Bron: Apple support


Goed om te weten: het kan zijn dat de aankopen buiten de (app)store om gegaan zijn, op de factuur kun je terugvinden via welke aanbieder de aankoop gedaan.

 

 

Twee extra tips in verband met oplichting:  ( nu niet aan de orde) 

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde sms-diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Ben je opgelicht via instagram? Dat gebeurt de laatste tijd ook geregeld. : 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 

Reputatie 7
Badge +13

@Joppie97 Ik zie dat Noordzee je al goed op weg heeft geholpen. Heb je meer duidelijkheid van de klantenservice gekregen?

Noordzee heeft mij niet echt geholpen. Ik heb uit eindelijk klantenservice gebeld.

Reputatie 7
Badge +13

Heb je daar dan duidelijkheid gekregen Joppie en hebben ze je geholpen?