Beantwoord

Aangesloten apparaten niet zichtbaar

  • 8 October 2020
  • 12 reacties
  • 532 keer bekeken

Hallo, ik heb het zelfde probleem met mijn Apple producten . Heb al 5 keet met 0800402 gebeld maar niets helpt. Op mijn app voor thuis krijg ik de aangesloten apparaten niet te zien allen mijn superwifi maar daar staat o apparaten aangesloten maar wel de wifipunten. Misschien weet iemand waarom. Ik heb div.mensen gesproken die ook een iPhone hebben met het zelfde app en hebben wel contact. Wie weet een oplossing? Vr.Gr.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

.

 

 

 

icon

Beste antwoord door RBxx 15 October 2020, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Riloe , bij sommige apparaten, zoals een mobiele telefoon of tablet bestaat de mogelijkheid te kiezen tussen willekeurig MAC of apparaat-MAC.

Als een of meer apparaten op de 1e manier zijn ingesteld kun je ze inderdaad niet zien, na aanpassing naar apparaat-MAC zijn ze wel weer zichtbaar.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Riloe heb je getest wat JanD aangaf? Zijn de apparaten nu zichtbaar?

Beste Jan en Bart, ik zie het nu pas ik heb het niet gedaan want ik weet niet waar ik dat moet doen!!!

Mijn zoon was met zijn gezin bij ons met 4 iPhones en die waren allemaal zichtbaar. 

Reputatie 7
Badge +20

Wat voor apparaten heb je @Riloe, dan gaan we eens kijken of we daar een handleiding of dergelijke voor kunnen vinden. Want het is wel bijzonder dat andere apparaten wel zichtbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +21

@Riloe je geeft aan dat je Apple producten hebt. In het volgende artikel staat aangegeven hoe je op iOS het willekeurige MAC adres aan/uit zet.

https://www.iculture.nl/tips/willekeurige-mac-adressen/

Het doel is om je moeilijker traceerbaar te maken. Zo schakel je het uit:

  1. Open de Instellingen-app op je iPhone, iPad of Apple Watch.
  2. Tik op Wifi.
  3. Tik op de blauwe i achter jouw netwerk.
  4. Zet de schakelaar uit bij Privéadres.

Beste Bart, ik heb 2 iPhones en 1 iPad. Maar het rare is ik hen net mijn Mac computer aan gedaan en die zie ik wel op mijn app. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Riloe 

Heb je mijn eerdere reactie al bekeken? Staat “Privéadres” aan of uit in de wifi instellingen?

Beste RBxx, hij staat aan. 

Reputatie 7
Badge +21

Beste RBxx, hij staat aan. 

@Riloe Dan zou ik dat eens uit zetten. Begin met één apparaat. Ik verwacht dat die dan zichtbaar wordt.

Beste allemaal door privéadres uit te zetten zie ik nu mijn apparaten wel. Hartelijk bedankt. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah top. Fijn dat het gelukt is. Bedankt RBxx. Ik heb ook weer wat geleerd. :)