Beantwoord

Aanmelden...

  • 16 February 2021
  • 6 reacties
  • 92 keer bekeken

Vreemd,

Wil ik inloggen wordt er gevraagd via Facebook of via KPNID. Op zich niks spannends…. Zou je denken!!

Als ik dat dus via KPNID doe, klopt bijna elk in te vullen vak. En zelfs koppeling met Facebook wordt weergegeven. Maar doe ik dat met Facebook moet ik elke keer gegevens opnieuw invullen op naam/achternaam en emailadres (@outlook.com) na. En dat terwijl vanaf FB en KPN alle toestemmingen kloppen… Dus nu bestaan er 2 “ikken” die mekaar niet kennen ondanks onderlinge koppeling….

icon

Beste antwoord door Lisa 20 February 2021, 16:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey @DanielLips Ik moest even testen. Ik heb mezelf net aangemeld via Facebook. Ik heb uitgelogd en weer ingelogd en mijn gegevens blijven gewoon in mijn profiel staan. Dit bedoel je volgens mij niet. Je wil in kunnen loggen met of Facebook of KPN ID en uitkomen op hetzelfde Forumaccount. 

 

Zojuist dit account gekoppeld aan facebook. Als ik nu druk op inloggen met Facebook kom ik wel op dit account terecht. (Waar mijn eerder aangemaakte facebook account is gebleven, is nu de vraag, haha!) Dit werkt bij jou dus niet? Begrijp ik je goed?

 

 

Badge

Wat ik bedoel probeer ik na te bootsen. Mijn bericht van hierboven is met KPNID ingelogd en dan ben ik nieuwkomer zonder vragen, geen profielfoto, minimale gegevens in instellingen. Maar doe ik dat met hetzelfde emailadres maar dan via Facebook kom ik op een meer completer profiel uit die ik eigenlijk wilde vinden. Wat mij stoort is dat beiden (KPN, Facebook) dezelfde inlogmethode gebruiken, ik geen gegevens achterhou of iets en dat ik dus continue op een ander (meestal verkeerd) account van mezelf uitkom. Want de dag dat ik bovenstaand bericht (aanmelden) schreef heb ik op hetzelfde KPN-forum nog een vraag gesteld, en die is dus weer met het andere account geweest. Eigenlijk met alle info over en weer zouden dus bv mijn vragen/ topics in beide terug moeten komen, maar dat is niet zo. Ongewild ben je dan 2 dezelfde personen terwijl het 1 persoon betreft. T is lastig uitleggen, al heb ik hier naast me mensen die allen goedkeurend "ja” knikken….  

Mvg,

Daniel

 
Badge

Nabootsen gelukt, kijk maar... Allerlaatste bericht ben ik ineens DanielLips75… En dat account is ouder dan de "gewone” DanielLips...

 
Reputatie 7
Badge +17

@DanielLips en @DanielLips75. Ik begrijp wat je bedoelt. We hebben nu eenmaal twee aanmeldopties. 

Kies je voor Facebook, dan kom je op dit account uit @DanielLips75. Kies je voor inloggen met KPN ID, dan kom je op dit account uit @DanielLips. 

Wat je kunt doen is je facebook account koppelen aan je KPN ID account, dan kom je altijd uit op dit account @DanielLips. Ongeacht je kiest voor met facebook inloggen of KPN ID.

Omdat je liever op dit account uitkomt @DanielLips75 is er geen andere optie dan altijd kiezen voor inloggen met facebook of vanuit MijnKPN naar het Forum gaan. Eerst uitloggen en vervolgens inloggen met Facebook. :see_no_evil:

Er zijn meerdere platforms waar dit zo werkt, toch? Bijvoorbeeld Spotify of Netflix. Daar heb je ook de optie of inloggen met aangemaakt account of facebook. Onderling zijn die ook niet aan elkaar te koppelen. Correct me if i'm wrong.

Één en hetzelfde forumaccount onder je KPN ID én je Facebook is helaas niet mogelijk.

Log dus in met de service die gekoppeld is aan de gebruikersnaam die je hier wilt gebruiken. Andere kun je 'links’ laten liggen.

Iedereen moet 't natuurlijk zelf weten (en daarom is het mooi dat het kan) maar persoonlijk hoeft FB van mij niet te weten dat ik kpn klant ben. Ik zal uit privacy-overwegingen dan ook nooit ergens met FB inloggen (behalve bij FB zelf natuurlijk).