Vraag

Bankrekening wijzigen geeft 404 in de console

  • 20 February 2023
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Hoi! 

Als ik mijn bankrekening wil wijzigen van mijn thuis abonnement (Internet). Dan zegt hij netjes dat hij is opgeslagen, echter, hij slaat helemaal niks op. Als je op een later moment inlogt zie je gewoon het oude rekeningnummer weer staan. Nu kan het ‘enkele’ dagen duren, maar dit duurt al meer dan een week.

Maar als ik nu even de console van de browser open, mijn rekeningnummer wijzig, dan komt er een 404 tevoorschijn bij het opslaan (404 = kan niet gevonden worden voor de leek). Dus je kunt je bankrekening niet wijzigen, hoe vaak je het ook probeert, want het systeem kan het niet wegschrijven. 

Misschien handig om even het online team hier naar te laten kijken? 😅 Geen idee waar je dit soort ‘bugs’ kunt melden. Voor nu is helaas via de chat/bellen de enige oplossing. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Baszert Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om online je rekeningnummer te wijzigen. 

Ik heb nog geen andere mensen voorbij zien komen die hetzelfde probleem hebben. 

Het je het probleem in 1 browser, of doet het probleem zich bij meerdere browsers voor? 

@Baszert Welkom op het forum. 

Wat lastig dat het niet lukt om online je rekeningnummer te wijzigen. 

Ik heb nog geen andere mensen voorbij zien komen die hetzelfde probleem hebben. 

Het je het probleem in 1 browser, of doet het probleem zich bij meerdere browsers voor? 

Dit gebeurd letterlijk in elke browser waar ik het probeer. Via de app, browser (Chrome, Safari, Firefox), Safari op de iPhone/iPad. 

Maar ja, hoevaak probeert iemand z’n bankrekeningnummer te wijzigen? 

Het gaat ook alleen om de pagina voor je gegevens wijzigen van de thuis internet. Die van mobiel werkt gewoon normaal en goed.

Reputatie 7
Badge +15

@Baszert Ik heb het verder voor je uitgezocht en ook navraag gedaan bij collega's. 

Het is niet iets wat veel vaker terugkomt. Het is mij ook niet gelukt om het probleem te reproduceren. 

Zoals je zelf al zegt hoef je gelukkig je rekeningnummer niet vaak te wijzigen. 

Mocht het nog niet gelukt zijn zou ik je willen adviseren om even te bellen met 0800-0402.

Mijn collega's kunnen dan het rekeningnummer alsnog aanpassen! 

Het lijkt mij niet iets dat bij anderen niet fout zou gaan. Lijkt me ook dat dit gewoon zou moeten werken, anders moet je de functie niet aanbieden.

-----------

Om het te reproduceren, een kleine handleiding.

  1. Ga mijn KPN in, klik op een het product dat je wilt bewerken (dit gebeurd alleen bij een thuis product, dus deze ga ik wijzigen). dan kom je uit op deze url: https://mijn.kpn.com/classic/#/tv-internet-bellen/gegevens
  2. Daar zie je je gegevens, met een potloodje bij je bankrekeningnummer.

    Klik op het potloodje, en bewerk. Voert nieuw nummer in, blablabla, je klikt op opslaan en je krijgt een melding dat je gegevens gewijzigd zijn. Plottwist, zijn ze niet. 

  3. Kijk in je console, daar zie je dit:
     

    Deze 404 krijg je dus elke keer als je opslaat. Wat je ook doet, welke browser dan ook, een 404. Safari, Chrome, Firefox. Alles geeft een 404 in de Classic omgeving. 

  4. Nog meer details:

 

  •  

In de omgeving van mobiel, werkt dit wel zoals het hoort.