Vraag

Het koppelen van abonnement aan KPN ID lukt niet

  • 4 April 2023
  • 3 reacties
  • 54 keer bekeken

Mijn lieve moedertje van 89 heeft koffie op haar Telfort (nu KPN) afstandsbediening laten vallen en die doet het nu niet meer. Ik wil een nieuwe afstandsbediening voor haar bestellen, maar daarvoor moet ze een KPN ID hebben. Die had ze nog niet, want ze doet niets met computers, heeft geen mobieltje etc. dus die heb ik vanavond voor haar aangemaakt met haar telfort e-mailadres. Dat is gelukt.

Vervolgens moet ik producten koppelen aan haar ID. Daar gaat het mis. 

 

Ik geef aan dat ik het abonnement ‘Thuis’ wil koppelen (Internet, TV en/of Vast bellen), ik geef ook dat ik nu niet verbonden ben met haar wifi omdat ik dit vanuit mijn eigen huis doe, ik geef haar postcode en huisnummer in en de laatste drie cijfers van haar bankrekening.

 

Dan krijg ik de foutmelding dat KPN het nummer niet herkent (welknummer?) en vraagt of ik nummerbehoud heb aangevraagd want ze kunnen dit nummer pas koppelen vanaf de overstapdatum. Zie ook de bijlage.

 

Maar ik geef helemaal niet aan dat ik een mobiel abonnement wil koppelen. Mijn moeder heeft niet eens een mobieltje. Ik heb eerder bij de aanmaak van de KPN ID wel mijn mobielen (Vodafone)nummer opgegeven in het account, maar da's puur om bereikbaar te zijn voor KNP voor het geval dat. Ik heb nu alleen aangegeven dat ik Thuis wil koppelen. Ik dacht, ik verwijder mijn mobiele nummer in haar account maar dat gaat niet.

 

Ik kom dus niet verder, ben al twee uur aan het kloten. Mijn moedert is helemaal van de kaart want tv is zo ongeveer het enige dat har nog vreugde brengt en die kan ze nu niet bedienen. Moedeloos, zelfs verdrietig word ik hiervan want ik wil haar graag helpen. Geen idee of ik gewoon in een winkel een afstandsbediening kan kopen die ook werkt met zo'n KPN-kastje, dat ga ik morgen wel uitzoeken. 

 

Maar hoe fijn is het als je gewoon iemand bij KPN zou kunnen bellen die zulke dingen voor je oplost…. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Wat vervelend. Vooral dat je moeder nu geen afstandsbediening heeft. (Niet toevallig buren met meer dan 1 decoder die even een afstandsbediening voor je moeder kunnen missen?)

Vaste abonnement zou ook op afstand gekoppeld moeten kunnen worden. Zie onder. Maar misschien dat dat dan weer niet lukt bij een oud Telfort abonnement. 

Een vervangende afstandsbediening is gratis. 

Maar ... bel gewoon morgen even naar kpn. Meldt het vrs systeem waar het om gaat "afstandsbediening is stuk" of iets in die trant.  De eerste keer zal je waarschijnlijk een sms met een link krijgen waarna de verbinding wordt verbroken. 

Bel dan na een minuutje nogmaals met hetzelfde. Dan kom je er als het goed is wel door naar een echt mens. Dan moet het lukken. 

En nog een "back-up ".

Vul de gegevens van je moeder ook in je profiel hier in. De laatste cijfers van haar IBAN kunnen in het vak persoonlijke opmerkingen. 

De wachtrij voor de moderators is echter 2 dagen. 

De kans is dat ze hierdoor 2 nieuwe krijgt is aanwezig maar niet erg natuurlijk. 

Oh ja. Als je niet ver van een kpn winkel bent kun je daar vragen of ze er één hebben liggen. 

 

Op ander adres een vast abonnement koppelen:

  • Als je ingelogd bent, kun je bovenaan klikken op Product en dan op Koppel product en vervolgens klik je op Thuis
  • Je krijgt dan de vraag ‘Bent u thuis en verbonden met internet van KPN?’ Kies Ja of Nee
  • Kies jij ja, dan hoef je alleen de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer in te vullen wat bij ons bekend is.
  • Kies jij nee, dan moet jij jouw postcode en huisnummer, klantnummer en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is invullen

Hallo Peter, dank voor je reactie. Het juiste telefoonnummer van KPN kon ik gisteren na lang zoeken niet vinden op hun site, maar is nu net via Google toch gelukt. Ze willen liever niet telefonisch bereikbaar zijn begreep ik ;-).

Ze hebben me zojuist goed geholpen, dus ik ben blij! 

Het koppelen aan de KPN ID lukte inderdaad niet. Dit had te maken met een fout in het klantnummer. De foutmelding in de oranje balk bovenin suggereerde echter dat het te maken had met een mobiel telefoonnummer. Vandaar de verwarring.

Anyway...de afstandsbediening is onderweg!

maar is nu net via Google toch gelukt

Oh, dat was toch wel het 0800 nummer? 0800-0402 dus.

Anyway...de afstandsbediening is onderweg!

👍