Beantwoord

Hoe actueel zijn de verbruikscijfers?

  • 2 October 2021
  • 13 reacties
  • 132 keer bekeken

Wanneer ik mijn data verbruik in mijnkpn bekijk, zie ik een ander getal dan in mijn app Dataman.

Het verschil is nogal groot: 3:1

Hoe actueel zijn de data in mijnkpn?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 3 October 2021, 22:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @2Daantje 

Meet je wel volgens dezelfde periode? Begint de app Dataman op dezelfde dag van de maand met meten? Tegenwoordig begint de bundel periode niet meer standaard op de 1e van de maand.

Beste Ruud, 

Dank je voor je reactie.

Dataman begint op de eerste vd maand (1 oktober) en geeft aan 4,26 GB, terwijl de KPN aangeeft 1,7 GB

Ik neem aan dat die ook gisteren is begonnen. Het is dus pas 2 dagen.

Dat snap ik dus niet.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @2Daantje , de app Dataman ken ik niet, maar wat KPN aangeeft daar wordt je op ‘afgerekend'.
Hoe ‘real-time’ de gegevens zijn weet ik echter niet.

Aannames zijn gevaarlijk. Zoals gezegd kan een KPN abonnement op een andere dag starten. Misschien wel vandaag op de 2e. Kijk eens in MijnKPN, daar kan je dat vinden. Het staat ook op de factuur bij de specificaties.

Voorbeeld maandfactuur Mobiel (kpn.com)

De factuurdatum is beslissend voor het opnieuw tellen van het verbruik.

Bij mij is dat de 15e, dus in mijn mobiel heb ik ingesteld de 15e en dat werkt redelijk nauwkeurig, maar niet op de bit/byte nauwkeurig.

 

oké, dank! Ik ga het afwachten!.

Reputatie 7
Badge +24

Dataman telt het verbruik over WiFi misschien ook mee?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @2Daantje,

Het verbruik dat je in MijnKPN terugziet, is niet volledig real time. Doordat je verbruik in meerder systemen verwerkt moet worden, werkt dit anders dan de datateller van je toestel of een externe data app. @Nick83 heeft overigens wel een goed punt, meet de app ook je verbruik via wifi? 

Dank je! Dataman registreert WiFi en mobiel gescheiden.

Niet volledig realtime, kan dat 5 dagen schelen?

 

ik heb nog steeds na 5 dagen een significant verschil.

een dure verrassing op de factuur is erg vervelend!

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan even voor je kijken wat je actuele verbruik is bij ons in de systemen, dat is waar je van uit kunt gaan @2Daantje. Als een externe app iets anders meet, met een erg groot verschil, dan lijkt de app niet helemaal betrouwbaar te zijn helaas.

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan

 

goedemorgen, 

dank voor het meedenken.

ik heb mijn profiel aangevuld.
volgens de MijnKPN app heb ik 2,6 GB mobiel gebruikt en volgens Dataman 5,6 GB. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @2Daantje!

De laatst voltooide datasessie is van 09-10-2021 16:38:47 en op dat moment had je inderdaad 2,6Gb verbruikt. Als je vanaf dat moment op de wifi zit, is dat de actuele stand, mocht je na dat moment nog weer een datasessie zijn gestart dan kan het zijn dat die nog niet voltooid of nog niet helemaal verwerkt is maar dat zal niet het verschil maken dat jij vanaf het begin al bemerkt tussen de app en je daadwerkelijke verbruik bij ons.

 

 

Dank je wel, een hele geruststelling.

ik haal die app weg en houd mij voortaan aan MijnKPN.

dit item mag afgesloten worden 

Ik ben blij met deze afhandeling.

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima @2Daantje, blij dat ik je gerust heb weten te stellen!