Beantwoord

Inloggen in Mijn KPN met 2FA werkt niet

  • 5 September 2023
  • 8 reacties
  • 84 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb voor inloggen op Mijnkpn 2FA ingeschakeld, maar werkt niet !

Nu kan ik dus inloggen zonder 2FA.

Mobiel nummer is juist en recent.

Hoe kan dat ??

 

Heb wel VPN maar neem aan dat dat niks uitmaakt. Msft account werkt wel op 2FA.

*ps Kan KPN kijken wie er inlogt op mijn naam? Ik heb afgelopen week problemen gehad met bereikbaarheid. Iemand kon mij tijdelijk niet bereiken, kreeg geen toon.

icon

Beste antwoord door GeSp 5 September 2023, 13:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Werkt het zonder VPN wèl? @Johny-xxx 

 

Reputatie 2
Badge

Werkt het zonder VPN wèl? @Johny-xxx 

 

Nee

Reputatie 6
Badge +8

Ja, die 2FA met SMS werkt belabberd. SMS was altijd te laat (lees: meer dan een uur vaak), waardoor ik ‘m maar heb uitgezet want kwam er ook vaak niet in en moest wachten tot in de avond/nacht.

Reputatie 2
Badge

Ja, die 2FA met SMS werkt belabberd. SMS was altijd te laat (lees: meer dan een uur vaak), waardoor ik ‘m maar heb uitgezet want kwam er ook vaak niet in en moest wachten tot in de avond/nacht.

Ik kom er wel direct in en dat is dus onveilig. (Na 3 uur nog geen sms gezien.)

Reputatie 6
Badge +8

Ik kom er wel direct in en dat is dus onveilig. (Na 3 uur nog geen sms gezien.)

Maar heb je dan wel 2FA actief staan? Wat zeggen je instellingen? Als je er in komt, lijkt ‘ie toch niet actief.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Johny-xxx 

 

Heb je soms de 1ste keer aangevinkt Onthoud dit apparaat (geldt alleen voor die browser)?
Dan vraagt hij er ook niet meer om tot je de cookies in die browser verwijderd.

 

 

Reputatie 2
Badge

Hallo @Johny-xxx 

 

Heb je soms de 1ste keer aangevinkt Onthoud dit apparaat (geldt alleen voor die browser)?
Dan vraagt hij er ook niet meer om tot je de cookies in die browser verwijderd.

 

 

Verhip, dat zou het wel eens kunnen zijn, ja.  Helemaal vergeten. Bedankt !
 

Overigens biedt KPN geen alternatieven. 2FA blijkt ook niet helemaal waterdicht te zijn.

Reputatie 7
Badge +18

Graag gedaan @Johny-xxx 

 

Authenticator apps zijn ook niet 100% waterdicht, het is toch vaak de gebruiker die de zwakste schakel is.

Maar een andere methode erbij zou i.d.d. beter zijn voor het geval je geen SMS meer kan ontvangen.