Beantwoord

Klantnummer voor koppelen met MijnKPN

  • 30 April 2020
  • 6 reacties
  • 2185 keer bekeken

Ik kan geen klantnummer vinden op mijn contract en kan daardoor producten niet koppelen aan mijn kpn

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 6 May 2020, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Ik kan mijn “Thuisbellen” ook niet koppelen.
De laatste 3 cijfers van mijn rekeningnummer vond het systeem niet goed.
In een volgend scherm vragen ze om een klantnummer, maar dat staat niet op de factuur.
Ik vermoed dat het 10 cijferige telefoonummer bedoelen dat in het Faktuurkenmerk “verstopt” zit.
Helaas kan ik dat nu nu bevestigen omdat ik te vaak een verkeerd klantnummer heb ingevoerd en nu 15 minuten moet wachten. :-(

Ik zie nog verbeterpunten voor de webdesigners. 

Yeah, de 15 minuten zijn voorbij, maar helaas ook nu wordt ik op basis van de gegevens die ik overgenomen heb van de “Tweemaandelijkse factuur Thuisbellen” niet als klant herkend.
Misschien helpt het als ik de faktuur niet betaal :-)
Grrrrr. :-(

Dus dan maar even via de Chat.
Helaas heeft de medewerken onvoldoende rechten om dit voor een PSTN lijn te doen.
Doorverbinden naar de juiste afdeling werkt niet, dus wordt ik verzocht te bellen.
En daar sta ik nu 8-13 minuten in de wacht, genoeg tijd om mijn ongenoegen even te delen..

Je moet wel heel erg graag klant van KPN worden/blijven om dit de knullige gedoe te pikken.
Grrr :-(

Naar nu blijkt is het helemaal niet mogelijk om je PSTN lijn (vaste telefoon) in MijnKPN aan je producten te koppelen.

Jammer dat dit niet op de website staat.
Jammer dat de chat medewerker  dit niet weet.
Zonde van mijn tijd en mij irritatie.

Verbeterpunten?

Uiteindelijk goed geholpen door een echt persoon aan de telefoon :-)

Reputatie 7
Badge +30

Welkom @Alexandra2020, wat voor product wil jij koppelen aan je MijnKPN? Als het gaat om je vaste internetabonnement, dan heb je het klantnummer niet nodig. Zorg dat je op je eigen internetverbinding zit op het moment van koppelen, dan wordt het automatisch herkend.  Als je niet thuis bent, of anderszins niet op je eigen verbinding zit, dan heb je het klantnummer wel nodig. Die staat op je facturen.

Voor het koppelen van een mobiel abonnement hoef je alleen het 06-nummer in te vullen, je krijgt dan een verificatiecode per sms. Als je die dan invult is het abonnement gekoppeld.

 

Gaat het echter om een Thuisbellen abonnement (PSTN) dan is het helaas niet mogelijk om dit aan je MijnKPN te koppelen. Daar ben jij inmiddels ook achter gekomen, @Dick2, welkom hier ook. Sorry dat dit je niet gelijk is verteld. Voor Thuisbellen is geen MijnKPN omgeving beschikbaar. Wel kunnen via deze pagina op de website een aantal factuurinstellingen gewijzigd worden. Het gaat dan om of je de factuur per post of e-mail wilt ontvangen, en het wijzigen van het e-mailadres waarop facturen komen als je ze al per mail ontvangt.

Een pstn-telefoonabonnement voor thuis zonder internet van kpn is niet te koppelen in MijnKPN.

Instellingen voor doorschakelen kunnen gewoon via het toestel plaatsvinden.

Aanvragen van (kwijtgeraakte) facturen kan via de tel. ks. En via moderator v.h. forum.