Beantwoord

KPN App geeft geen dataverbruik aan

  • 7 November 2020
  • 14 reacties
  • 1606 keer bekeken

Waarom kan ik sinds kort mijn data verbruik niet meer zien in de App?

 

App werkt normaal, geeft alle info, behalve de zandloper met het dataverbruik, 

 

App wissen en opnieuw instaleren heb ik al meerdere keren geprobeerd, werkt niet

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 12 November 2020, 18:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Willembup en welkom op het forum! Wel zo handig om je verbruik bij te houden, dus ik kijk graag met je mee. Als je in de app naar Producten gaat, staat je abonnement er dan wel tussen? Zo ja, klik dan op het abonnement en scroll naar beneden tot je onder het kopje Uw extra opties bent. Daar onder staat het 06-nummer waar het om gaat en ook wat het verbruik is. Wat is daar te vinden? 

Als je trouwens onbeperkt data en bellen/sms hebt wordt het verbruik daar inderdaad niet weergeven. 

Mocht je abonnement niet onder producten staan, ga dan naar producten en kies voor Product toevoegen. Dan kun je het mobiele abonnement koppelen en, indien je geen onbeperkt data/bel/sms hebt, kun je daarna het verbruik inzien. Laat je weten of het hiermee gelukt is?

Ik wilde hier een topic openen over exact hetzelfde probleem, Ik heb twee onbeperkt data abonnementen van KPN en vind het extreem vervelend dat er niet zichtbaar is hoeveel data er verbruikt is. Onbeperkt is immers niet onbeperkt maar heeft een fair use policy van 5000MB waarna er weliswaar keer op keer een extra 1GB kan worden toegevoegd maar hoe kan ik nu verifiëren of deze 5000MB op zijn? Het vervelende is dat de internetsnelheid opeens laag wordt en dit kan vaak ook te wijten zijn aan een slecht ontvangst op de specifieke locatie waar ik mij bevind, het is dus niet vanzelfsprekend dat ik over de 5000MB heen ben maar moet dan op de gok maar een extra 1GB activeren omdat er niet te controleren is of dit het geval is. 

 

Tegenstrijdigheid hierin is dat wanneer men in de appstore naar de printscreens van de app kijkt hier overduidelijk een onbeperkt internet situatie wordt getoond met de zandloperbalk maar in realiteit is deze balk niet aanwezig. Ik heb hierover telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN en deze meneer verzekerde mij dat ongeacht welk abonnement je gebruikt deze zandloper er altijd moet staan. Er is mij toen aanbevolen de app opnieuw te installeren want het zou volgens hem aan mijn gloednieuwe Iphone 11 PRO MAX liggen. Geen verschil na herinstallatie. Toen werd de toon minder vriendelijk want ik zou op de verkeerde plek in de app kijken. Ik verzocht de kpn medewerker om een email adres waar ik een printscreen van mijn display heen kon sturen maar dit kon hij mij niet verstrekken. Er werd mij geadviseerd naar een KPN winkel te gaan en de medewerker daar mij uit te laten leggen hoe de app werkt. Ik moet bekennen dat ik niet gecharmeerd ben van de kinderachtige ondertoon van deze conversatie. Ik ben zelf werkzaam in de IT en bijna 190 apps op mijn telefoon staan, het is min of meer mijn werk dus ik weet heus wel of deze zandloper er wel of niet staat. 

 

Toen stond ik in de KPN winkel, mijn schaarse tijd te verdoen want de evenmin onvriendelijke werknemer keek mij raar aan want ik had immers een “onbeperkt data” abonnement dus waarom zou ik deze zandloper wensen?! Ik moest haar gaan uitleggen hoe het zat met de fair use policy welke iedere provider hanteert om misbruik te voorkomen, ik werd met grote ogen aangekeken en toen ze nog even na vroeg of een collega toevallig onbeperkt data had om mijn verhaal van de app te controleren ben ik maar de winkel uitgelopen. 

 

Hierbij dus poging drie om bij KPN te achterhalen waarom deze zandloper niet aanwezig is en wat daar de reden toe is. De onbeperkt internet verklaring gaat niet op gezien er een handeling vereist is om onbeperkt internet te behouden en de leidraad hiertoe wel echt een status opvraging moet zijn. 

 

Concurrenten van KPN; Vodafone, T-Mobile en Tele2 hebben allemaal deze status zandloper in hun applicatie i.c.m. onbeperkt data. Wat mij tevens uitermate frustreert is het aantal handelingen wie men moet doen om deze extra 1GB te activeren. Inclusief het openen van de app is de 7 kliks. Vergeleken met de drie bovengenoemde concurrenten is dit slechts 2 kliks zoals dit in mijn ogen ook zou moeten zijn. Alles wijst erop dat KPN er alles aan doet om het activeren en uitlezen van de status bij onbeperkt internet probeert te dwarsbomen om zo de impact op het netwerk te beperken. Iets wat in mijn ogen niet onder de noemer “echt onbeperkt internet” door het leven zou mogen gaan. 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @R.Teunissen1987, welkom hier. Ik denk dat de reden redelijk basaal is. Als er een balkje staat van 5GB, dan lijkt het alsof je een abonnement hebt met 5GB, terwijl het onbeperkt is. Het aantal klanten dat daadwerkelijk aan die 5GB op dag komen is relatief laag. Ik denk dat er daarom is gekozen om dat niet weer te geven op die manier. Maar ik heb geen ‘officiële’ reden of iets dergelijks. 

Hoe dan ook, ik kan natuurlijk wel je verzoek/idee doorgeven aan de collega's die er daadwerkelijk over gaan. Dat is geen garantie dat het wordt aangepast, maar dat is wel het minste dat ik kan doen.

Tegenstrijdigheid hierin is dat wanneer men in de appstore naar de printscreens van de app kijkt hier overduidelijk een onbeperkt internet situatie wordt getoond met de zandloperbalk maar in realiteit is deze balk niet aanwezig. 

Ik zie deze. Jij een andere? Daar is geen onbeperkte data van toepassing (wel bel/sms).

 

Reputatie 2

Ik begrijp er werkelijk niks van. Deze verschrikkelijke app wordt steeds slechter.

Ik ben ook op zoek naar het verbruik van een niet-unlimited abonnement.

Het staat er niet, nergens

Helemaal eens!

Ik zit in het buitenland en wil dus graag weten wat mijn verbruik is, dit is onmogelijk met een “onbeperkt” abonnement, maar dat is het niet, zeker niet in het buitenland.

 

KPN, dit is echt een must!

Gelukkig heb ik maandelijks opzegbaar, want deze simpele functie moet er zsm in (week), anders ga ik snel over.

 

oja, waarom ik dit niet op mijn mobiel kan/wil instellen?

Ik heb 2 SIMs en gebruik dus een Mifi en een mobiel; dus de KPN app is de enige optie ;)

Het lijkt alsof de app steeds meer wordt uitgekleed. Ik wil graag mijn verbruik zien ook als ik een “onbeperkte" data bundel heb wil ik mijn verbruik kunnen zien. Met name voor het gebruik in het buitenland.

Het is vooral irritant dat de optie gewoon beschikbaar was en nu is weggehaald.

Mijn ervaring met de app(op Android) is ook niet positief wat het MB verbruik betreft.

Situatie meerdere abonnementen, waarbij ik via MB delen ongebruikte MB uitdeel van het nr met de meeste MB's.

Probleem: als de MB's op zijn(KPN geeft melding lagere snelheid), dan laat de app de andere abonnementen niet meer zien en kan ik geen meer MB's delen!

De enige optie is dan 1000MB kopen via SMS!(nu 7,99), terwijl ik nog MB's op een ander abonnement heb.

Zogauw er is bijgekocht krijg ik de andere abonnementen weer wel te zien!

   FOEI KPN!!

 

Reputatie 7
Badge +20

Gedeelde MB's kunnen maar 1 keer gedeeld worden. Je kan ze niet weer weggeven aan een ander nummer of weer teruggeven aan het abonnement waar ze oorspronkelijk vandaan komen. 

Bart_Z

Je antwoord betreft NIET de door mij geschetste situatie.

Om het concreet te maken:

Abonnement 1 heeft z'n MB's op.

Abonnement 2 heeft nog veel (oorspronkelijke) MB's voor die maand.

De app laat het 2e abonnement niet meer zien, als de MB's van 1 op zijn.

Alhoewel er dus voldoende oorspronkelijke MB's bij 2 zijn kan ik ze niet meer uitdelen aan 1, want de app geeft die mogelijkheid niet meer!

Pas na bijkopen van MB's laat de app het abonnement 2 wel weer zien en kan ik MB's delen van 2 naar 1.

Deze klant voelt zich bekocht door KPN!

 

Reputatie 7
Badge +20

Aha, ik had hem niet helemaal duidelijk. Nu wel. Als je dan eens inlogt op een ander apparaat? Krijg je het dan wel gewoon te zien? 

“ Klein" probleempje ander apparaat is meestal niet in dezelfde omgeving(1 meerpersoons huishouden met meerdere abonnementen op 1 naam).

Ik beschouw het als programmeertekortkoming(hopelijk geen bewuste), dat in deze situatie de app de andere abonnementen even niet laat zien.

In het vervolg zorg ik er wel voor dat ik al MB's bijzet door delen van de ander, voordat die van de ontvanger op zijn.

Reputatie 7
Badge +20

@Guus Jansen, als de nummers niet meer zichtbaar zijn, kun je deze niet onderaan uitlichten? Zo moet je kunnen switchen tussen de nummers. 

Goedendag, ik heb ook een vraag over mijn verbruik.
Ik zit meest van de tijd op WIFI, dus ik ben benieuwd aan wanneer ik mijn Mb’s gebruik. 
Via de app zie ik de balk verbruikt Mb en aantal dag geldig. 
ook eventuele niet eerder opgemaakte Mb’s zou ik graag zien.

Iemand enig idee?

 

Reputatie 7
Badge +24

@IdR-V wat bedoelt u met "eventuele niet eerder opgemaakte Mb’s"? Mb's die u niet op maakt vervallen gewoon. Die zijn weg. Bestaan niet meer.