Beantwoord

KPN-Fon

  • 6 February 2020
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

L.S.

ik zie dat het een al langer bestaand probleem is. des te onbegrijpelijker dat het nog niet afdoend is opgelost.

na inlog op mijn KPN-ID moet bij het de eerste keer instellen van het modem, er gegevens worden opgehaald maar de servicetool geeft aan dat dit niet is gelukt.

het account geeft aan dat het is geblokkeerd.

inmiddels 3 telefoontjes met de helpdesk geven ook geen oplossing.

icon

Beste antwoord door Giacomo P 9 February 2020, 21:43

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Giacomo P Welkom terug op ons Forum! Wat gek dat de servicetool geen gegevens kan ophalen? Waarschijnlijk heb je deze vraag al 100x beantwoord, maar hier komt hij nog eens: Klopt het dat je met de Computer gewoon verbonden bent met de wifi of met de kabel? Je zou het modem eens kunnen resetten als hij nu niet goed bereikbaar is, al vermoed ik dat dit al is gebeurd. 

De servicetool is natuurlijk één manier om de gegevens te wijzigen in het modem, maar je kan ook gewoon inloggen op de webinterface van het modem. Bij de meeste modems kan je de eerste keer inloggen zonder wachtwoord (mits je verbonden bent met het modem), hierna dien je een wachtwoord in te stellen. Bij de V10a is het zo, dat je de gegevens op de sticker kunt gebruiken om in te loggen op het modem.  Laat het maar weten als je (n)iets aan deze info hebt. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag. 

 

dag Lisa,

 

dank je wel voor je reactie.

ik zal je informeren over de huidige stand van zaken. ik wilde KPN-Fon dus aanzetten en moest daarvoor voor de eerst keer via de servicetool inloggen. dat ging dus niet goed. en ja, geloof het of niet, na twee dagen -ineens- kon het dus wèl. waarom?? raadsel dus.

maaaaar, de volgende stap was het instellen van het wifi-menu en terwijl de wifi aanstond kon hij géén verbinding maken met de router. en ja, een slimme collega van je vroeg me of ik gebruikmaakte van versterkers. want dan neemt de eerste versterker de wifi-functie over. en dat is het geval en                    gaf hij de code 192.168.2.(3/login) aan me door. ik zou dan het wachtwoord van de desbetreffende versterker moeten invullen. bij inloggen op het nummer geeft de website al gelijk de code 404 door.

dus, we zijn een stap verder en ligt er nu weer een andere vraag. ik heb je instructies opgevolgd maar ik kom in een menu waarin ik niet kan aangeven/vinden wat ik zou moeten doen. kun je me verder helpen? ik kan je een printscreen doen toekomen maar ik kan hier niets invoegen danwel als bijlage meesturen.

 

dank  en groetje,

 

Giacomo

 

 

 

hallo Lisa,

 

na een grondige bestudering, ben ik maar even aan het experimenteren geslagen en zie nu dat de KPN-Fon is ingeschakeld.                                                                                                                                        ik heb op de Wifi basicpagina bij de Wifi-configuratie deze op aan gezet en daarna kon ik bij de Public pagina nu wèl KPN-Fon aanzetten.

kun je nog even bevestigen dat alles correct is gedaan?

 

groetje,

 

Giacomo

Reputatie 7
Badge +17

@Giacomo P Bedankt voor je heldere uitleg.  Je wilde gewoon de KPN Fon aanzetten.. had dat dan meteen gezegd, nee hoor flauwekul. :joy: 
Ik heb nog geen gegevens van je gezien, maar ik vermoed (m.b.t. het advies van mijn collega) dat je de Experiabox V10 hebt en (bekabeld aangesloten) Experia wifi's, klopt dit? De gehele wifi functie van de V10 gaat inderdaad uit zodra je de Experia Wifi's hierop aansluit. Vergeet mijn advies dus maar even,  want de webinterface van de Experiawifi's is nu leidend. Hier heb je op ingelogd en KPN Fon Aangezet? Dan heb je dit helemaal goed gedaan.   

 

ja ja, het ging om de eerste keer Fon aanzetten. dat stond ook in de titel.

als ik het nu -na de installatie- moet doen, is het heel simpel met aan/uit buiten de interface-inlog om in de servicetool. maar ik ben geen techneut en zal vast niet de gebruikelijke termen gebruiken waardoor het voor jullie insiders lastig is om te begrijpen.

niettemin was je eerste advies/webinterface uitstekend want nu kon ik door die link wèl in de interface komen wat me dus gisteren en eergisteren maar niet wilde lukken. jouw cijfergetal wijkt ook af van de cijferreeks die je collega mij gaf.

daarentegen krijg ik op je tweede webinterfacelink met een afwijkende reeks t.o.v .de eerste webinterfacelink een 404 code(!).

dus al met al, prima Lisa: dank!🧁

Reageer