Beantwoord

KPN ID in app

  • 3 July 2020
  • 7 reacties
  • 150 keer bekeken

Reputatie 2

Wij hebben problemen met onze KPN ID.

Mijn man en ik hebben er geen probleem mee, we kunnen beide het account op onze eigen telefoon zetten, of beide accounts op 1 telefoon. 

Bij onze kinderen is het anders. 

Als mijn zoon zijn account koppelt in MIJNKPN dan staat het account van mijn dochter er automatisch bij, zonder dat ze een verificatriecode heeft gekregen!! 

Als mijn dochter daarna haar account aan haar MIJNKPN wil koppelen dan staat daar het account van mijn zoon ook automatisch bij, zonder dat hij een verificatiecode heeft gekregen. 

Op dat zelfde moment is mijn zoon zijn MIJNKPN helemaal leeg. 

Gaat hij weer koppelen, dan gebeurt er weer het zelfde. 

Dit hebben we al 5 keer geprobeerd. 

Op de PC gebeurt hetzelfde.

Beide hebben ze hun telefoonnummer aan hun eigen emailadres gekoppeld, terwijl KPN net vertelt dat 1 van die 2 emailadressen niet bekend is bij hun. 

Dit heb ik gecheckt en klopt niet, beide emailadressen worden gebruikt. 

Het ene voor het ene nummer, en het andere emailadres voor het andere nummer. 

Waarom zijn ze dan aan elkaar gekoppeld?

 

Net telefonisch contact gehad met KPN, maar ook hij kon me niet verder helpen. 

Wie kan me helpen?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 9 July 2020, 13:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @LizzyHH, het klinkt alsof de nummers van jouw zoon en dochter onder hetzelfde klantnummer vallen. Als een van de nummers onder het klantnummer aan een KPN ID worden gekoppeld, worden andere nummers daar ook automatisch aan gekoppeld. Hoe zien de facturen van hun nummers er uit, staan ze op dezelfde factuur of hebben ze wel gescheiden facturen? 

Zou je jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen, met hun beide nummers er ook bij? Dan kan ik daarmee kijken hoe ze staan en wat we hieraan kunnen doen. Ik hoor het graag van je als je dat gedaan hebt :slight_smile:

Reputatie 2

Goedemiddag Jasper. 

Dat zou inderdaad kunnen. 

Toen ik vorige week het abonnement van mijn dochter heb afgesloten zou ik via de mail een bevestiging krijgen. 

Emailadres nog samen gecheckt met KPN. 

Later is de mail én de activatiecode toch via mail en sms naar mijn zoon gegaan. 

Ik heb de nummers toegevoegd. 

Heb je zo genoeg info?

Reputatie 7

Dank je voor de gegevens @LizzyHH, die bevestigen het vermoeden. Beide 06-nummer staan inderdaad onder hetzelfde klantnummer, waardoor ze aan dezelfde KPN ID worden gekoppeld. Ik kan een verzoek doen om beide nummers een eigen klantnummer te geven. Als dat afgerond is, na max 5 werkdagen, kunnen ze beide hun eigen nummer koppelen aan de KPN ID en zien ze alleen hun eigen gegevens. Ook de facturen worden dan gescheiden, dat zien ze dan ook niet meer van elkaar. Als je dat goed vindt, kan ik dat verzoek voor je doen :slight_smile:

Reputatie 2

Ja graag! 

Ik heb net even op al onze account gekeken en zie dat je gelijk hebt.

Die 2 van de kinderen zijn 713, van mij 844, en van mijn man 988. 

Wel vreemd aangezien mij werd vertelt dat een kind geen eigen account kan hebben. 

Fijn dat je me kunt helpen!!

 

Groet Lizzy

Reputatie 7

Een abonnement kan niet op naam van iemand staan die onder de 18 is inderdaad, dat is wettelijk bepaald. Maar het kan wel onder een eigen klantnummer staan. Het abonnement onder het klantnummer staat dan op naam van een van de ouders, in dit geval is dat jouw naam. Na het splitsen zullen ze ook beide op jouw naam staan, die gegevens worden meegenomen daarbij. Nadat ze 18 zijn geworden kunnen ze het abonnement overnemen en op hun eigen naam laten zeggen, dan zijn ze er zelf wettelijk verantwoordelijk voor :slight_smile:

Ik heb het verzoek hierbij gedaan, na maximaal 5 werkdagen zal een van beide nummers onder een nieuw klantnummer vallen. Ik weet niet welke van de 2 losgekoppeld zal worden, als je kinderen over een week proberen in de loggen op KPN ID en het hun 06-nummer daar te koppelen moet dat lukken. Laat je me dan weten of het gelukt is?

Reputatie 2

Hoi Jasper. 

 

Ik heb vandaag een mail gehad. 

Beide kunnen nu apart in hun eigen app worden geopend. 

Alleen waren de MBs van mijn dochter weg (1125), maar dat is niet erg aangezien ik nog genoeg te delen heb. 

Fijn dat het geregeld is! 

Bedankt voor je hulp!!

 

Groetjes Lizzy.

Reputatie 7

Graag gedaan @LizzyHH, goed om te lezen dat het gelukt is en dat ze beiden nu een eigen MijnKPN account hebben :slight_smile: