Beantwoord

KPN ID mobiel koppelen zonder telefoonnummer

  • 15 October 2022
  • 19 reacties
  • 361 keer bekeken

Ik heb een simkaart bij de kpn winkel gehaald, en ze hebben hier het telefoonnummer van afgehaald omdat het voor een ipad was.

Zeiden dat ik heb kon koppelen in de KPN app maar dit blijkt niet mogelijk. Nergens is het telefoonnummer te vinden waarmee ik hem kan koppelen, en via internet ook geprobeerd is niet mogelijk. Heb al een KPN ID aangemaakt met hetzelfde e-mail adres maar geeft niet het abonnement weer. 

Heb voor onbeperkt gekozen maar dit is binnen een halve dag al op… Geeft aan sms naar een nummer maar dit lukt dus niet en anders via de app.. maar dit werkt helaas ook niet.

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 October 2022, 18:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @KPN ID mobiel koppelen ,

Dat soort simkaartjes hebben geen 06-nummer, maar een 0970-nummer. 
 

Dat nummer staat vast op het simkaartje of op de verpakking.

Een 0970-nummer kun je ook koppelen aan een KPN-ID via MijnKPN of de app.

Reputatie 7

Heb voor onbeperkt gekozen maar dit is binnen een halve dag al op… Geeft aan sms naar een nummer maar dit lukt dus niet en anders via de app.. maar dit werkt helaas ook niet.

Ik ben benieuwd wat voor een abonnement  je dan wel hebt.

KPN mag je namelijk geen (unlimited) abonnement met een 06 nummer verkopen om te gebruiken in een tablet en naar mijn weten heeft KPN geen unlimited abonnementen voor 0970 nummers.

Hoi @KPN ID mobiel koppelen . Welkom op het forum.

Als je een wijziging of een nieuw product neemt krijg je hier per mail ook een bevestiging van. Hier staat dan precies op wat voor product het is. Heb jij die mail gehad?

Hi, ja ik heb mails ontvangen van KPN. Een samenvatting van m’n bestelling en m’n kassabon. Op beide staat geen telefoonnummer vermeld. Alleen mobiel met onbeperkt data en hoeveel dit kost in de maand. 

 

Reputatie 7

Hi, ja ik heb mails ontvangen van KPN. Een samenvatting van m’n bestelling en m’n kassabon. Op beide staat geen telefoonnummer vermeld. Alleen mobiel met onbeperkt data en hoeveel dit kost in de maand. 

Ik ben nog steeds benieuwd wat voor een abonnement dit nu is immers KPN heeft geen unlimited abonnementen voor gebruik in een tablet.

Kan je hier eens een screenshot van die bestelling en kassabon plaatsen.

Wel even jou persoonlijke gegevens wegpoetsen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Wat hierop staat is niet voor een data-abonnement, maar het is een gewoon mobiel abonnement met unlimited data. De looptijd van één maand maakt het ook nog eens onnodig duur. Bij zo’n abonnement hoort wel een 06-nummer. Duidelijk is wel dat je het verkeerde product hebt aangeschaft. (Voor in een IPad) 

Mijn advies is : Terug naar de KPN-winkel.

Reputatie 7

Duidelijk is wel dat je het verkeerde product hebt aangeschaft. (Voor in een IPad) 

KPN heeft geen unilimited data only abonnementen, sterker nog, KPN heeft alleen een 1GB en 10GB data only abonnement tegen zeer hoge prijzen.

Bron

Ik snap dus wel dat men kiest voor een "gewoon" unlimited abonnement maar die mag KPN voor gebruik in een iPad op 4/5G router officieel niet leveren met een 06 nummer. Daar moet dan een 0970 nummer voor gebruikt worden.

Dit topic zet me toch te denken en ik hoop dat @Erwin_ hier wat opheldering kan geven.

Ons abonnement voor TV is door KPN geannuleerd omdat er blijkbaar nog las werkzaamheden moeten gebeuren. KPN heeft nog geen idee wanneer er een aansluiting gelegd kan worden bij ons… We wachten nu al een maand sinds de aanvraag. In de winkel gaven ze aan dat het mogelijk was waardoor ik toen opnieuw een abonnement heb afgesloten voor TV maar dit is dus weer geannuleerd. 

We hebben geen internet in ons huis, vandaar dat we een simkaart wilde met onbeperkt data zodat we op z’n minst nog iets kunnen kijken in ons huisje. 

Alleen is het ook helaas geen onbeperkt data. Bij 10GB stopt hij er mee en geeft hij aan SMS naar 1200 met code … maar dit werkt dus niet en in de app kan ik het apparaat ook niet koppelen..

Hoe kom ik dan nog aan internet ? 

Na 4 youtube filmpjes is die data al op helaas.. Of 1 film.

Reputatie 7

Bij 10GB stopt hij er mee en geeft hij aan SMS naar 1200 met code … maar dit werkt dus niet...

Waarom werkt dit niet? Is dat omdat je op jouw iPad überhaupt geen SMS kunt ingeven?

 

Na 4 youtube filmpjes is die data al op helaas.. Of 1 film.

Dat zijn dan wel hele grote YouTube filmpjes.

Dank voor het overzicht, @KPN ID mobiel koppelen .  Ik wil graag kijken hoe alles er nu voor staat. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

 

Voorbeeld: Vanochtend youtube aangezet op de ipad om 09:30 en om 11:15 was hij al op… Zijn geen grote filmpjes als het goed is, zet een nieuws filmpje aan van om en nabij 6 minuten en daarna heb ik hem zelf andere filmpjes af laten spelen. En om 11:14 kreeg ik bericht dat ik door 100% van m’n databundel voor vandaag heen ben..

Ik vind dat niet veel internet hebben… 

Zeker als je geen internet in je huis hebt, en KPN hierin niet kan helpen..

Reputatie 7

Vanochtend youtube aangezet op de ipad om 09:30 en om 11:15 was hij al op… Zijn geen grote filmpjes als het goed is, zet een nieuws filmpje aan van om en nabij 6 minuten en daarna heb ik hem zelf andere filmpjes af laten spelen. En om 11:14 kreeg ik bericht dat ik door 100% van m’n databundel voor vandaag heen ben..

Dat betekent dat die filmpjes zo'n 5,7GB per uur zouden verbruiken en dat vind ik heel veel voor het kijken van een film op een iPad.

Hoi @KPN ID mobiel koppelen . Ik heb met jouw gegevens je abonnement er bij gezocht. Jij hebt:  KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms

Dat betekent dat jij, als je bundel van 10GB per dag op is, je onbeperkt bundels van 2GB kunt bijbestellen, zie hieronder voor meer uitleg.

Nu heb jij dit genomen als noodoplossing begrijp ik?  Ik zie namelijk dat er op jouw adres helemaal nog geen infrastructuur ligt om vaste diensten op te leveren. En KPN gaat dat ook niet uit eigen beweging doen. Hiervoor zul je zelf contact moeten zoeken met mijnaansluiting.nl (en dat zal waarschijnlijk ook kosten met zich meebrengen.) Ben jij hier van op de hoogte (gesteld) ?

 

 

Ja. Per dag kun je onbeperkt internetten. Gebruik je meer dan 10 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2 GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL2000 AAN naar 1266.

MB’s delen

Heb je meerdere KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde huisadres? Met Unlimited Data kun je jouw MB’s delen via de MijnKPN app. Als je nieuwe maandbundel start kun je maximaal 50 GB delen met andere simkaarten in het huishouden. Kijk op je factuur van wanneer tot wanneer jouw bundel loopt.

Unlimited Data in Europa

Per maand kun je maximaal 50 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 50GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar.

Bedankt voor je reactie. 

Ja ik ben ervan op de hoogte dat er een ander bedrijf moeten worden ingeschakeld voor het aanleggen hiervan. Dit is 2 maanden geleden al aangevraagd etc. 

Ik wil graag elke dag die 2GB extra activeren alleen heb ik daarvoor het telefoonnummer nodig van het abonnement. Nergens kan ik deze helaas terug vinden. 

Via Sms is geen optie helaas.

Kunnen jullie me helpen te achterhalen welk nummer ik nu heb zodat ik in de KPN app mijn abonnement kan toevoegen?

 

Reputatie 7

Waarom stop je die simkaart niet even in een telefoon en bel je jezelf.

@KPN ID mobiel koppelen : Je hebt een privébericht . Kun je die zien?

 

Reputatie 7
Badge +28

@KPN ID mobiel koppelen ,

Stop de (data)SIM in een mobieltje en daarna deze code bellen: *#149#. Er verschijnt dat een nummer in beeld. Uit dat nummer kun je je telefoonnummer afleiden.

Begint het nummer met bv 31970. Dan 31 weglaten en dan een nul ervoor en je hebt het telefoonnummer.

Yes het is gelukt Erwin! Dank jullie alle voor de hulp/mee denken!Â